Hei kaikille. On tullut aika tapetoida portaat ja tarvitsen jonkinlaisen telineen, jotta pääsen ylös. Ajattelin laittaa kiskot (45x95) sillä tavalla kuin näette kuvassa. Ajattelin laittaa palkkikengät seinään kummallekin puolelle ja sitten laittaa levyt niiden päälle.

Ajattelin kysyä, jos joku voi antaa vinkkejä, minkä kokoisia ruuveja tarvitsen kiinnitykseen seinään. Mitä pienempi, sen parempi. Seison itse (75 kg) ja minulla on mukana tavallinen tapetointivarustus, joten kaikki yhteensä noin 100 kg.

• Askelmat, joissa mustat viivat osoittavat mahdollisia puureikien sijainteja tapetointitelineen tukemiseen portaikon seinissä.
Rakensin kehyksen hieman 45x95 ja sitten laitoin eri pituisia jalkoja kulmiin, jotka vain ruuvasin 75mm ruuveilla, noin 2 kpl jokaiseen jalkaan.

Muutamia vinotukia jalkojen väliin ja osb-levy kehyksen päälle. Sitten seisoin siellä ja tapetoin awab-jakkaralla 90 kilogramman painollani.

Luulisin, että minulla on kuva spektaakkelista.

• Tykkään
LjLindgren
  • Laddar…
Mutta etkö kiinnittänyt kehystä seinään silloin? Se olisi ollut paras tapa välttää sen vahingoittaminen!

Düsseldorff
Miksi ei panostaa trapetsitikkaisiin? Niitä olen käyttänyt maalatessani trappia.

• Tykkään
fribygg
  • Laddar…
Olen miettinyt sitä, mutta ne olivat kalliita ostaa eikä ole myöskään löytynyt yhtään läheltä vuokrattavaksi.

Rakennelmani, voin irrottaa levyn, jotta portaissa pystyi kulkemaan, kun teline oli paikallaan pari viikkoa. Ei mitään ruuvattu seinille. Minulla oli myös pienempiä levyjä sivuaukkoihin.
Rakenteilla oleva portaikko, jossa jättämällä aukko lautaan mahdollista kulkea, kehikkoa ei kiinnitetty seiniin. Rakennustelineiden ympäröimä kierreporras, jolla on irrotettava levy kulun mahdollistamiseksi, ei kiinnitetty seiniin. Rakennustelineen yläpuolelta kuvattu portaikko, jossa on vanerilevyjä väliaikaisena kävelytienä. Seinät ovat keskeneräisesti rapatut.

• Tykkään
LjLindgren ja 1 muu
  • Laddar…
L LjLindgren sanoi:
Mutta et kiinnittänyt kehystä seinään vai? Olisi ollut parasta välttää sen vahingoittamista!
Se oli täysin löysä, sen olisi ehdottomasti voinut tehdä tukevammaksi, mutta kun rakentamiseen meni 20 minuuttia, se oli minulle aivan riittävä.

Joten pelkän alustan rakentaminen jaloilla on sekä helppoa että sillä ei tehdä reikiä seiniin ruuvien vuoksi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.