Hei, sen sijaan että luon uuden ketjun, toivon että joku voi auttaa minua täällä. Aion rakentaa terassin laatoille, mutta sen korkeuden tulee nousta 30 cm, jotta se on samalla korkeudella kuin sisäänkäyntiovi. Kyseessä on 2,5 m x 6,5 m kokoinen alue.
Olen ostanut 45x145 palkkeja muodostamaan kehyksen ja niiden päälle laitan 28x120 ponttilaudan. 45x145:n leikkuujämistä teen jalat kehykselle nostamaan sen 30 cm korkeuteen.
En aio kaivaa pohjaa tai täyttää sitä makadamilla, laitan suoraan suodatinkankaan.
Muutama kysymys.
1. Minulla on kouru, joka vaikeuttaa kehyksen saamista paikalleen, koska palkki ei mahdu syöksytorven taakse lyhyellä sivulla. Kuinka tämä pitäisi ratkaista? Kehyksen on kuitenkin oltava suorakulmainen kaikissa kulmissa.
2. En aio käyttää palkkikenkiä, vaan ajattelin ruuvata kaikki palkit yhteen. Kysymys kuuluu, voiko käyttää tavallisia terassiruuveja 5x80 (3-4 ruuvia) vai pitääkö olla ranskalaisia puuruuveja? Vai kävisikö vaijeripultti?
3. Kehykseen laitan useita aidantolppia, 70x70. Onko jotain mitä pitäisi huomioida? Ajattelin laittaa kaksi ranskalaista puuruuvia 8x100 jokaiseen tolppaan uloimmassa palkissa, joka muodostaa kehyksen.
Olen kiitollinen kaikesta avusta. Olen aloittelija, joten minulla ei ole kokemusta, mutta olen lukenut ja googlannut paljon.
Kiitos etukäteen!
1. Aseta tukipuut niin lähelle syöksyputkea kuin voit, sahaa sitten lyhyt tukipuu 45°, jonka asetat syöksyputken eteen.
2. Käytä 6x80 sen sijaan. Tavallinen puuruuvi ulkokäyttöön, luokka C4
3. Parasta on, jos voit asettaa tolpan sisänurkkaan, jossa ulompi tukipuu ja lattiatukipuu kohtaavat, jotta voit ruuvata sen kahdesta suunnasta. Voit myös ruuvata 6x80 puuruuvilla. Jos voit ruuvata sen vain yhdeltä suunnalta, käytä ranskalaista ruuvia ja laita karkkipalaa tolpan molemmin puolin, niin varmistat sen ainakin sivusuunnassa.
1. Aseta koolaukset niin lähelle syöksytorvea kuin mahdollista, sahaa sen jälkeen lyhyt koolaus 45° kulmaan ja laita se syöksytorven eteen.
2. Käytä mieluummin 6x80. Tavallinen ulkokäyttöön tarkoitettu puuruuvi, luokka C4
3. Parasta olisi, jos voisit asettaa tolpan sisänurkkaan, jossa ulkoinen koolaus ja lattian koolaus kohtaavat, jotta voit ruuvata sen kiinni kahdesta suunnasta.
6x80 puuruuvilla voi ruuvata sen myös.
Jos voit ruuvata sen vain yhdestä suunnasta, käytä ranskalaista ruuvia ja laita pieni puukappale kummallekin puolelle tolppaa, niin varmistat sen vähintään sivusuunnassa.
Hei, kiitos nopeasta vastauksesta.
Aion varmasti vaihtaa ruuvit 5x80:stä 6x80:een, kiitos.
Ensimmäisen kysymyksen suhteen, onko sinulla kuva siitä, miltä se voisi näyttää? Minulla on hieman vaikeuksia ymmärtää mitä tarkoitat, koska ulkoinen sääntö, joka muodostaa kehyksen pitkälle puolelle, on se, johon minun on kiinnitettävä kaikki aidantolpat, ja kun kirjoitat sahaa 45 astetta, en voi sijoittaa tolppaa aitatolpan kehykseen lähelle julkisivua, koska en halua ruuvata julkisivuun. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.
Kolmanteen kysymykseen liittyen, minulla ei ole lattian sääntöjä, vaan vain kehys, johon aion ruuvata terassin. Joten ei ole kantohirttä ensin ja sitten sääntöjä sen päälle. Jos ymmärsin sinua oikein.
Sinun ei tarvitse ruuvata sisäistä sääntöä julkisivuun. Aseta se vain oikealle tasolle muutamien maa-levyjen tai vastaavan avulla. Kun ruuvaat kaiken yhteen kaikkien sääntöjen ja trall:in kanssa, se ei liiku minnekään.
Mutta en ymmärrä, minne aiot laittaa tolpat, nykyistä aitaa vasemmalla vastaan vai maa-levyjen käytävää oikealla vastaan?
Du behöver inte skruva den inre regeln i fasaden. Bara palla upp den i rätt nivå med några markplattor eller liknande. När du skruver ihop allt med alla reglar och trall på kommer det inte att röra sig nånstans.
Men jag fattar inte vart du ska ha stolparna, mot befintliga staketet till vänster eller mot gången av markplattor till höger?
maah sanoi:
Jag tänkte typ såhär
[kuva]
Du behöver inte skruva den inre regeln i fasaden. Bara palla upp den i rätt nivå med några markplattor eller liknande. När du skruver ihop allt med alla reglar och trall på kommer det inte att röra sig nånstans.
Men jag fattar inte vart du ska ha stolparna, mot befintliga staketet till vänster eller mot gången av markplattor till höger?
Tack nu förstår jag hur du menar. Men om jag ska ha reglarna på längden istället på bredden som Du har ritat så funkar det här lika bra? Jag ska nämligen lägga trallen på samma sätt som trallen vid vår entré. Då måste jag ha reglarna på längden. Och för det har jag tänkte 15 plattor enligt bilden.
Jag ska riva befintliga staketet du ser både på långsidan och kortsidan och ha 70x70 i skruvade i ramen. Men cc 70 cm drygt mellan staketstolparna.
En ole koskaan käyttänyt valmiita tolppia, kun olen tehnyt kaiteita.
Otan aina 2kpl 45x95, jotka ruuvaan ja liimaan yhteen. Toinen lauta jatkuu lattialautaa pitkin, kun taas toinen lepää sen päällä.
Tällä tavoin siitä tulee erittäin vakaa.
En ole koskaan käyttänyt valmiita tolppia tekoessani kaiteita.
Otan aina 2 kpl 45x95 jotka ruuvaan ja liimaan yhteen. Toisen säännön annan silloin mennä alas lattiasäännön mukaan, kun taas toinen lepää sen yläpuolella.
Tällä tavalla siitä tulee erittäin vakaa.
Tyyppi näin:
[kuva]
Okei niin hyvä.
Okei vaikuttaa olevan erittäin vakaa noin, valitettavasti minun 70x70 on jo hankittu, täytyy tehdä niin takapuolella sen sijaan. Kiitos avusta
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.