Haluan rakentaa väliseinän ovella, olen ostanut oven ja tehnyt luonnoksen, laskenut materiaalit ja yrittänyt lukea netistä, ajattelin puurungon, koska olen vähän noviisi tässä projektissa, minulla on pari kysymystä jos joku voisi antaa neuvoja.

1. Voiko kiskopuu koostua 2 kiskosta? (Koskee enimmäkseen materiaalin kuljetusta)

2. Lattiassa on 70-luvulta peräisin oleva puulattia, toimiiko se, että vain ruuvaa puuruuveilla läpi kynnyksen, olen lukenut teipistä, joka laitetaan alle, toimiiko se?

3. Seinillä on kipsiä sivuilla, pitääkö minun löytää koolaukset (ne eivät ole linjassa keskenään) vai käytänkö jotain tyyppisiä tulppia ja ruuveja kipsille?

4. Katto on vanhempaa puusisäkattoa, pitääkö minun etsiä koolauksia (ne eivät ole linjassa seinien koolausten kanssa) vai toimiiko puuruuvi?

5. Onko parasta naulata viistosti 4 naulaa jokaiseen kiskoon?

Kiitos etukäteen!

• Vanha puinen sisäkatto, jossa näkyy puurimoja ja oksankohtia.
  • Vanha, puinen lattia, vieressä valkoinen patteri.
Riippuen siitä, haluatko palauttaa ilman liikaa vaikutusta, suosittelisin teippaamaan (kaksipuolinen) teräskisko 70mm ehkäpä jollain ruuvilla lattiaan oviaukossa, sekä teräskisko kattoon joka ruuvataan, sitten aseta puureikeet 45x70 teräsprofiileihin, seinän viereinen reikä ruuvataan seinään kiinni. On hyvä, jos reikien pituus on tarkka niin että ne pingottavat hieman lattian ja katon välillä. Aseta reikäpäät ja ruuvaa kiinni osb + kipsi, asenna ovi 118mm karmisyvyydellä + listat.

https://www.bauhaus.se/skena-norgips-70-55-3000mm#go-to-description

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.