Hei! Olen uusi tällä foorumilla enkä tiedä, kirjoitanko oikeaan osioon, mutta toivon, että voitte auttaa minua. Olen äskettäin ostanut omakotitalon Göteborgista ja aion pian muuttaa sisään. Suunnittelen tehdä joitakin muutoksia taloon ja tarvitsen todella apua eli ohjeita, siksi palaan todennäköisesti usein tälle foorumille. Tänään sain idean rakentaa betoniterassia 24 m2, mutta en löydä mistään tietoa siitä, miten laskea, kuinka paljon materiaalia tarvitsen. Tiedän, että käytetään sepeliä, kuitukangasta ja betonia, mutta en osaa arvioida, miten laskea tarvittavat määrät. Laskin näin.
6m x 4 m = 24 m2, jos teen levyn 10 cm paksuksi tulee kuutioita 2,4. Kysymys on, kuinka monta kuutiota/kiloa sepeliä tarvitaan, kuinka paljon sementtiä, soraa. Miten tämä lasketaan? Jos joku voi antaa vinkkejä edullisesta materiaalista Göteborgin seudulla, edullinen betonimyllyn vuokraus olisi toivottavaa. Byggmax ja sellaiset kaupat eivät ehkä ole pidemmän päälle edullisimpia. Mitä sanotte? Kiitollinen vastauksesta!