Hei,

Ensimmäinen viesti minulta. Mahdollisesti vastaus löytyy jostain täältä, mutta en löydä mitään. Toivon, että joku kätevä henkilö voi opastaa minua.
Talli aiotaan muuttaa varastoksi (ja asuintilaa varaston ohi) ja vanha kulunut ovi poistetaan ja aukko rakennetaan umpeen. Ovi on jo valmiiksi sivussa.
Tiedän, että tulee runkotolpat cc60, tuulensuojalevy, naulapalikka, paneeli ja sitten sisäpuolelle: eristys, höyrysulku, mdf ja kipsilevy. En vain ymmärrä, mistä teen runkotolpat niin, ettei "kynnys" tule suoraan kosteaa betonilattiaa vasten? Riittääkö, että laittaa tervapaperia lattian ja puurunkojen väliin vai pitäisikö käyttää metallirunko ja sitten puurunko metallirungon sisällä. Miten kiinnitän rungon betonilattiaan? Erityinen ruuvi vai voiko vain liimata. Haluan rakentaa kunnolla, mutta en mitään ylilyöntiä. Pitäisikö runko naulata yläreunaan ja sivuille vai voiko yhtä hyvin ruuvata? Ajattelen, että se voisi olla makuasia.
Yleisiä vinkkejä kuinka edetä? Onko jokin erityinen vaihe, joka pitäisi tehdä ensin?
Kiitollinen hyvistä neuvoista, mutta jos joku ajattelee, että minun pitäisi ehkä palkata kirvesmies, valitettavasti minulla ei ole varaa siihen näinä aikoina :confused:.

Kyllä juuri niin! Kiitos - sitten ymmärrän, että runkoa ei tarvita, koska se on jo olemassa, paitsi itse pohjaa. Näen, että hän laittaa jotain puupuun alle ensin - siitä voin kysyä sahatavaraliikkeessä. Onpa se aina niin yksinkertaista ja itsestään selvää, kun saa vastauksen :giggle:

• Tykkään
BjörnNelson
  • Laddar…
Probi Probi sanoi:
Juuri niin! Kiitos - nyt ymmärrän, että kehystä ei tarvita, koska se on jo olemassa paitsi pohja. Näen, että hän laittaa jotain puulistan alle ensin - sitä voin kysyä puutavaraliikkeestä.
Kummallista miten kaikki tuntuu niin yksinkertaiselta kun vastauksen saa :giggle:
Onnea!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.