Aion vaihtaa autotallin oven suurempaan malliin, joten täytyy purkaa olemassa oleva seinä ja rakentaa uusi, katso liitetty kuva nykyisestä rakenteesta.

Onko tämä oikein vai pitäisikö minun muuttaa jotain uudessa rakenteessa?

Tänään se on siis sisäpuolelta katsottuna kipsi-osb-seinä sääntö 145 mm eristyksellä - makaava 45x45 eristyksen välissä - asfaboard - rima - paneeli

Oikein vai väärin?

• Rakenteen leikkauskuva: kipsilevy, OSB, 145mm eristys, vaakasuuntainen 45x45 eristyksellä, asfalevy, rima ja paneeli. Näkymä sisältä ulos.
Mielestäni olemassa oleva konstruktion näyttää järkevältä.

siitä tuli sama rakenne, seinä on nyt rungossa, ainoa ero on, että siitä tuli tuulensuoja boardin sijaan. kuitenkin yksi kysymys, vanhasta rakenteesta puuttuu tuuletusrima, mutta seinä näytti täysin virheettömältä kun purin sen, joten näyttää toimineen hyvin, loput talosta on rakennettu samalla tavalla. Mitä mieltä olette? pitäisikö nyt naulata sinne tuuletusrima vai tehdä kuten ennenkin?

Siltä se näyttää, että alajuoksu on tasan sokkelin ulkoreunan kanssa, sitten alajuoksun ulkopuolella on 45x45 eristyksen kanssa, sitten tuulensuoja, sitten 45x45 naulausrima, eli alimmat laudat tulevat 45 mm ulos alajuoksusta. mutta jos lisään 22 mm tuuletusriman, se tulee 67 mm ulos alajuoksusta. tuntuu siltä, että laudoitus tulee tarpeettoman pitkälle ulos, miten te olisitte miettineet?

kiitollinen nopeista vastauksista :) täytyy hankkia hieman puutavaraa jos meinaan laittaa tuuletusriman, 45x45:ttä minulla on jo naulausriimaa varten.

kyseessä on siis peiterimalaudoitus, joka tulee seinään, joten ajattelen että se tuulettuu hyvin alareunan lautojen välistä joten tuntuu, ettei sitä tarvita, mutta ajattelin kysyä ennen kuin viimeistelen.

Oletan, että olet jo edennyt rakentamisessa niin pitkälle, että sitä ei voi muuttaa, mutta olisin asentanut puutavaran 45x45 eristeellä, tuulensuojakankaan ja sitten tuuletusrimat 12x45 (täällä kutsutaan myös rävskinn) tuulensuojakankaaseen (kiinnitetään niihin 45x45, jotka sinulla on takana), johon paneeli sitten naulataan. Olet jo asentanut kierroksen 45x45, joka toimii naulaussääntönä, joten en näe, että sinun tarvitsee rakentaa lisäkerroksella. Tai ehkä ymmärrän rakenteesi väärin?

Hei!

En ole kuvaa, joten yritän selittää.

Nyt on rakennettu sokkeli, 45x45 eristyksellä, tuulilevy.
Se, mihin minun pitää sopeutua, on että kyseessä on päätyseinä "vyötäröllä". Eli se on seinän alaosa, jonka olen purkanut ja rakentanut uudelleen. Sen pitäisi "kohdata vyötärö" ja jotta paneeli olisi kohtuullisesti vyötärön kanssa samalla tasolla, niin vanha seinä oli sokkeli-45x45-levy-45x45-paneeli.

Sitten tulee nurkkalaudat kahdelta muulta seinältä, joten jos en kiinnitä toista 45x45, minun täytyy pienentää toisen seinän nurkkalautoja, eikä se ole samalla tasolla vyötärön kanssa, siksi ylimääräinen 45x45.

Joten paneeli tulee olemaan 45 mm sokkelista, tai 45+ilmarako sokkelista. Tuntui vain siltä, että se on pitkä matka sokkelista paneeliin, mutta ehkä sillä ei ole merkitystä.

Paljon tekstiä, toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan. Mutta olisiko sinulla 12 mm pystysuora ilmarako ennen vaakasuoraa 45 mm naulausrimaa? Ja niin, että se ulottuu vielä 12 mm sokkelista vai jatkaisitko kuten ennen ja laittaisit vain 45 naulausriman ja jättäisit ilmariman väliin?

N Nightlow sanoi:
Hei! ei kuvaa, joten yritän selittää. Se, mikä on nyt tehty, on syltty, 45x45 eristyksellä, vindduk. se, mitä minun pitää hieman korjata, on, että tämä on päätyseinä, jossa on "midja". Se on siis seinän alaosa, jonka olen purkanut ja rakennan uudelleen. Sen pitäisi "kohdata midjan" ja jotta paneeli kohtaisi midjan kohtuullisen hyvin, vanha seinä oli kuten syltty-45x45-board-45x45-paneeli. sitten tulee myös kulmalistat kahdelta muulta seinältä, joten jos en lyö päälle toista 45x45, minun on pienennettävä kulmalistoja, jotka tulevat toiselta seinältä, ja lisäksi se ei kohtaa midan, siksi tämä ylimääräinen 45x45. joten paneeli tulee 45 mm syltystä tai 45+ilmaraosta syltystä. tuntu vain, että siitä tulee pitkä matka syltystä paneeliin, mutta sillä ei ehkä ole merkitystä. oi paljon tekstiä, toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan. mutta olisiko sinulla laittaa 12 mm pystysuuntainen ilmaraota ennen vaakasuuntaista 45 mm naulauslistaa? ja ota vastaan, että se tulee ulos vielä 12 mm syltystä tai tehdä kuten se oli ennen ja vain tehdä 45 naulauslista ja jättää ilmaraota pois?
Luulen, että ymmärrän, mitä tarkoitat 😆 Mutta joka tapauksessa haluaisin ilmavälin vinddukin ja paneelin väliin, jotta kondenssiveden valuminen on mahdollista. Olisin laittanut 12x45 ilmaraodan vinddukkiin ja sitten naulannut paneelin ilmaraotukseen. Ilmaraotus asetetaan vaakasuoraan, eli samaan suuntaan kuin naulauslauta (45x45) vinddukin takana, ja yleensä kiinnitän sen naulauslautaan. Riittää, kun kiinnität sen niin, että se pysyy paikoillaan. Sitten naulaat paneelin siihen, joten se kiinnittyy pysyvästi. Toisin sanoen, ilmaraotus asetetaan juuri sinne, missä 45x45 on, mutta vinddukin etupuolelle. Joten, 45x45 sitten vindduk sitten ilmaraotus sitten paneeli.

haha joo ei ole helppoa selittää, mutta kuten sanottu, jos minun pitäisi olla ilmarako, eikö minun pitäisi laittaa se pystysuoraan olemassa oleviin 45x45, jotka ovat siellä nyt? ja sitten naulata siihen 45x45 naulauslauta, johon naulaan paneelin? silloin saan 12mm tuuletusraon naulauslaudan taakse.

joten sitten seinä näyttäisi tältä:

Sokkeli - 45x45 eristyksellä - tuulensuojakangas - pystysuora ilmarako - vaakasuora 45x45 naulauslauta - paneeli.

Sokkeli on 195mm, 145mm pystysuorat tukipuut eristyksellä, jotka ovat tasassa autotallin sisäpuolella, jättäen 45mm reunasta reunan sokkelin ulkoreunaan, siellä on sitten 45x45 eristyksellä, jotta ei tule kylmäsiltaa. sitten siihen tuulensuojakangas ja 45x45 naulauslauta, joten jos lisään 12mm ilmarakon, tulee se siis 45+12mm etäisyys sokkelin reunasta paneeliin.

Haha, ei, ei aina se helpointa! Eli, oletan, että ne 45x45-rimat, joissa eriste sijaitsee, ovat vaakasuorassa? Siinä tapauksessa, normaalisti, asennetaan silloin tuulensuojakangas rimojen päälle eristeen kanssa ja sitten tuuletusrima tuulensuojakankaan päälle samaan suuntaan ja samalle paikalle kuin sinulla on 45x45-rimat. Sitten naulataan paneeli tuuletusriman läpi 45x45-rimoihin. Et siis tarvitse ylimääräistä kierrosta 45x45:llä. Tuuletus tapahtuu tilassa tuulensuojakankaan ja tuuletusriman välillä. Ne 12 millimetriä riittää. Voit tietenkin "monimutkaistaa sitä" asentamalla pystysuoran tuuletusriman ja sitten vielä yhden kierroksen vaakasuuntaisia 45x45-rimoja, mutta siihen ei ole teknistä syytä. Se olisi enemmänkin silloin, jos haluat, että paneeli tulee kauemmaksi ulos.

Juuri näin, se on kiinnitetty 45x45 vaakasuorasti eristystä varten, ihan oikein. Ja kyllä, ylimääräinen 45x45 kierros on niin, että paneeli tulee tarpeeksi ulos ja sopii paremmin katon päätyseinän yläosaan.

Ajattelin, että jos asentaa ilmariman pystysuoraan ja sitten vaakasuoran naulariman sen päälle, se olisi fiksua, koska silloin syntyy ilmatasku tuulensuojakangaan ja naulariman väliin koko matkalta. Sen sijaan, että laittaisi sen vaakasuoraan, silloin jää "vain" ilmatasku paneelin taakse jokaisen naulariman väliin. Haha, kylläpä teen tästä hankalaa.

Eli ajattelet, ettei ole mitään hyötyä asentaa pystysuoraa ilmarimaa? Silloin riittää, että naulaan 45x45 vaakasuoraan naularimaksi, ja silloin se tuulettaa kankaan ja paneelin välillä?

Riittää, että naulaat 45x45 vaakatasossa naulauslaitana ja että se tuulettaa siellä kankaan ja paneelin välillä. Kuten sanottu, yleinen rakennustapa on 12x45 vaakatasossa tuuletuslautana ja sinulla on sen sijaan 45x45, joten se tuulettuu hienosti!

Kiitos kaikesta avusta ! :)

• Tykkään
anderslofwall
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.