Nyt olen päättänyt rakentaa umpeen carportin, jotta voin olla pieni kuntosali kotona. Carport sijaitsee tontilla olevan pienemmän talon yhteydessä, joten tuntui järkevimmältä laittaa puuparrujako myös siihen osaan, jos tulevaisuudessa haluaa lisätä pinta-alaa talon sisällä. Katso piirustus.

Uutta osaa on tarkoitus käyttää kuntosalina/toimistona.
Ja vähän etsittyäni täältä foorumilta huomasin, että on olemassa jotain nimeltään EPS-betoni? Onko se sopivaa käyttää tässä tapauksessa?

Jos kyllä, voisiko siinä rullata kuntosalimattoa

• Arkitehtipiirros, jossa näkyy autokatoksen ja talon pohjapiirros. Suunnitelmissa muuttaa autokatos kuntosaliksi/konttoriksi.
En oikein ymmärrä, mihin haluat saada vastauksen, mutta työpaikallani meillä on kuntosali lounashuoneen yläpuolella. Luulen, että välipohja on toteutettu cc300-koolauksella ja siinä on kaksinkertainen lattialastulevy. Sen päällä on "gym" matto. Joten se on ainakin yksi vaihtoehto, jos se toimii sinulle.

Toivottavasti tämä auttoi sinua hieman.

Henrik

H Henrik-Wessman sanoi:
En oikein tiedä, ymmärsinkö täysin, mitä haluat vastaukseksi, mutta työpaikallani meillä on kuntosali lounashuoneen yläpuolella. Välipohjarakenne on käsittääkseni reglat cc300 ja siellä on kaksi kerrosta lattialastulevyä. Seinässä on sitten "gym" matto sen päällä. Joten se on ainakin yksi vaihtoehto, jos se toimii sinulle.

Toivottavasti auttoi sinua edes vähän.

/Henrik
Se auttoi ehdottomasti, olin miettinyt voiko jotain tehdä myös CC mitalla.

F frutty sanoi:
Nyt olen päättänyt rakentaa autotallikatos umpeen, jotta voin pitää pienen kuntosalin kotona. Autotallikatos sijaitsee tontilla olevan pienen talon yhteydessä, joten oli järkevintä asentaa puupalkisto myös siihen osaan, jos tulevaisuudessa halutaan lisätä tilaa talon sisällä. Katso piirustus.

...

Jos kyllä, voisiko levittää kuntosalimaton
En tiedä, muuttiko jokin moderaattori viestiäni ja lisäsi kuvan nopeasti, mutta siinä pitäisi lukea "Jos kyllä, voisiko levittää kuntosalimaton suoraan betonin päälle?"

A
F frutty sanoi:
Nyt olen päättänyt rakentaa carportin uudelleen, niin että voin pitää pienen kuntosalin kotona. Carport sijaitsee tontilla olevan pienen talon yhteydessä, joten tuntui järkevimmältä laittaa puupalkkijärjestelmä myös siihen osaan, jos tulevaisuudessa haluaa lisätä talon sisäpinta-alaa. Katso piirros.

Uutta osaa käytetään kuntosalina/toimistona.
Ja pienen etsinnän jälkeen täältä foorumilta näin, että on olemassa jotain joka kutsutaan EPS-betoniksi? Sopisiko se tähän tilanteeseen?

Jos kyllä, voisiko laittaa kuntosalimaton päälle?
EPS-betoni ei ole sopiva ilman ylivalua, joka antaa lujuuden. Jos etsit eristystä, laita solumuovia ja valu kunnolla. Se tulee halvemmaksi.

Scouten sanoi:
EPS-betoni ei ole sopiva ilman ylikaatamista, mikä antaa lujuutta. Jos etsit eristystä, laita styroksi ja tee oikea valu. Se tulee halvemmaksi.
Okei, sitten jätän ajatuksen EPS:stä.

Onko jotain muuta, mitä pitäisi ottaa huomioon kuin säännellä tiheämmin vahvan lattian saamiseksi?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.