498 lukukertaa ·
2 vastausta
498 lukukertaa
2 vastausta
Puupalkit kivipinnalla toisessa kerroksessa, ok?
Hei!
Ei ole hyvä asettaa puuta suoraan kiveä vasten, koska olen kuullut, että kosteus tiivistyy helpommin kiveen ja syntyy hometta?
Täällä olen peittämässä vanhaa tukimuuria saadakseni hieman lisätila seinälle, johon laittaa esimerkiksi hyllyjä ym. Mutta oli hieman hankalaa saada palkit paikoilleen suojilla, joten ajattelin "äh, sehän on keskellä taloa ja toisessa kerroksessa, tämä kivinen lattia ei ole kylmä, joten ei synny kondenssia, joten teen näin!"
Nyt kuitenkin olen alkanut hermoilla tästä, ja mietin pitäisikö yrittää nostaa tolppia ja laittaa alle jotain muovia tai jotain. Mitä mieltä olette, onko se vaivan arvoista? tai onko se turvallista sellaisenaan?
Ei ole hyvä asettaa puuta suoraan kiveä vasten, koska olen kuullut, että kosteus tiivistyy helpommin kiveen ja syntyy hometta?
Täällä olen peittämässä vanhaa tukimuuria saadakseni hieman lisätila seinälle, johon laittaa esimerkiksi hyllyjä ym. Mutta oli hieman hankalaa saada palkit paikoilleen suojilla, joten ajattelin "äh, sehän on keskellä taloa ja toisessa kerroksessa, tämä kivinen lattia ei ole kylmä, joten ei synny kondenssia, joten teen näin!"
Nyt kuitenkin olen alkanut hermoilla tästä, ja mietin pitäisikö yrittää nostaa tolppia ja laittaa alle jotain muovia tai jotain. Mitä mieltä olette, onko se vaivan arvoista? tai onko se turvallista sellaisenaan?
Paras vastaus
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 177 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 177 viestiä
Minulla on kivilevyt keittiössä, eikä niissä ole koskaan kondenssia. Kondenssia muodostuu, kun lämmin ja kostea ilma kohtaa kylmän pinnan, joka jäähdyttää ilmaa niin, ettei se voi sisältää enää yhtä paljon kosteutta. Jos ei ole mitään kylmäsiltaa ulkoseinään, niin kivilaattasi on todennäköisesti samalla lämpötilalla kuin huoneen ilma.
Onko tarpeeksi etäisyyttä savupiipun ja rankojen välillä?
Onko tähän olemassa paloturvallisuusvaatimuksia?
Onko tarpeeksi etäisyyttä savupiipun ja rankojen välillä?
Onko tähän olemassa paloturvallisuusvaatimuksia?
hei, juuri niin olen ajatellut, kiitos vastauksesta! mitä tulee palovaaraan, savupiippu on ollut poissa käytöstä vuosikymmeniä, joten siellä ei tule olemaan mitään lämmintä, mutta kiva että huomautit siitäBirgitS sanoi:
Meillä on kivitason keittiössä, eikä niihin koskaan kerry kondenssia. Kondenssia muodostuu, kun lämmin ja kostea ilma kohtaa kylmän pinnan, joka jäähdyttää ilman niin, ettei se kykene enää sisällyttämään yhtä paljon kosteutta. Jos ei ole mitään kylmäsiltaa ulkoseinään, kivilattiasi on todennäköisesti samanlämpöinen kuin huoneen ilma.
Onko muurauksen ja rankojen välissä riittävä etäisyys?
Eikö siihen liity mitään paloturvallisuusvaatimuksia?
Klikkaa tästä vastataksesi