Äitini etsii uutta taloa, ja yhdessä talossa, jonka hän katsoo, on katsastusraportissa "huomautus", että "puukuitulevyt" ovat suoraan kattotiilien alla. Onko se yleistä? Onko riskejä? Onko se huonompi kuin tervapaperi (kuten luulin että aina tehdään). Olen noviisi, mutta huolissani siitä, että hän tekee huonon valinnan, riskialttiimman.

A
T Tornugglan sanoi:
Äitini etsii uutta taloa, ja yhdessä talossa, jota hän katsoo, on tarkastusraportissa mainittu "ongelma" siinä, että "puukuitulevyjä" on suoraan kattotiilien alla. Onko tämä yleistä? Onko siinä riskejä? Onko se huonompi kuin tervapaperilla, jota luulin aina käytettävän. Olen aloittelija, mutta olen huolissani siitä, että hän tekee huonon valinnan, joka on riskialttiimpi.
Ilman tietoa, minkä tyyppisestä levystä on kyse? Rimapontti ja alushuopa ovat aina parempia kuin pelkkä puukuitulevy..
Mutta monet tehdasvalmisteiset talot rakennetaan käyttäen masoniittia alusmateriaalina tai kyllästettyä muuta puulevyä..

Kuulostaa siltä, että se on masoniittia. Voi toimia, mutta teidän täytyy tarkistaa missä kunnossa ne ovat.

Mitä levyjä ne ovat? Öljykarkaistu boardi, jota käytettiin aluskattona 80-luvun katalogitaloissa. Se on halpa konstruktiotapa, joka yleensä toimii, mutta jos se on siltä ajalta, täytyy laskea, että se täytyy vaihtaa lähitulevaisuudessa joka tapauksessa.

myrsjöhus on käyttänyt vaneria monta vuotta (en tiedä, tekevätkö he niin edelleen)

Öljykyllästettyä boardia on käytetty paljon myöhemminkin. Mutta nyt käytetään varmaan pelkkää kangasta, kun sen pitää olla mahdollisimman halpaa.

Se on vanha talo, rakennettu 1920

Ovatko ne levyjä, jotka on ehkä asetettu suoraan paanukatolle. Se on nopea tapa, jolla voi välttää vanhan paanukaton purkamisen.

Täytyy yrittää selvittää lisää. En ole ollut katsomassa sitä, mutta se näytti kuulemma hyvin hoidetulta. Tulihan vain vähän pohdittua. He olivat kuulemma sanoneet, että "se oli vain toinen tapa tehdä."

A
Olen nähnyt vanhoja taloja falorilla, joissa on ollut masoniittia falorin päällä ja sitten rimoitus ja kattotiilet, ehkä talo on sellainen…

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.