Ajattelin tehdä leikkuulaudan tai kaksi joululahjaksi, mutta mietin puutavaraa ja mikä olisi järkevää käyttää, ainakaan minulla ei ole mitään varastossa.
Toimisikohan esimerkiksi tämä (sahattu tikkuiksi ja liimattu, totta kai)
https://www.bauhaus.se/hyllplan-ek-raka-kanter-26x200x2000
Sitten mietin, jos upottaisi 5-10 mm tiikkilistan hieman vaihtelua varten, luulisi löytyvän - otan mielelläni vastaan ehdotuksia muista sopivista puulajeista :)

Menee varmasti hyvin, mutta vaikuttaa kalliilta.

Itse lähtisin liikkeelle reunattomasta koivu- tai alppilaudasta, itselläni on mahdollisesti tammea riittävästi omiin leikkuulautoihin.
On pieniä sahoja, jotka ovat erikoistuneet tammeen. Voit kysyä 'Peter i Dala' tai Arnebo Såg AB, jotka mainostavat Blocketissa.

• Tykkään
dilemma
  • Laddar…
Kiitos, tarkistan sen. Googletin nopeasti kirjaa myös - tajusin, että kirje saattaa olla huonoin sana ikinä tarkoituksellani.. :crysmile:

Käytä listoilla kerralla massiivisten hyllyjen sijaan? Sitten voit sekoittaa vapaasti ja kahteen leikkuulautaan ei tule niin kallista.
Katso myös mahdollisia telineitä ylijäämäpaloille työtasoista, vaikka eksoottisemmat puulajit katoavatkin nopeasti, sinulla voi olla onnea.

• Tykkään
dilemma
  • Laddar…
H
D dilemma sanoi:
Ajattelin tehdä leikkauslaudan tai kaksi joululahjaksi, mutta pohdin puulajia ja mitä olisi järkevää käyttää, kun minulla itselläni ei ole mitään varastossa.
Sopisikohan esimerkiksi tämä (leikattuna puikoiksi ja liimattuna tietenkin)
[linkki]
Sitten pohdin, jos sisällyttäisin 5-10mm teaklistat vaihtelun vuoksi, sellaisia luulisi ainakin löytyvän - otan mielelläni ehdotuksia muista sopivista puulajeista :)
Kannattaa katsoa, mistä puulajeista leikkauslaudat on tehty. Kovapuiset puulajit, leppä, tammi ovat parhaimpia. Ei ”kehystä” ympärille, jossa voisi kerääntyä likaa ja kosteutta.

• Tykkään
dilemma
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.