Hei,

Meille on tulossa uusia, leveämpiä jäteastioita kuntaan, ja minun täytyy laajentaa jäteastioiden tilaa, joka on rakennettu aitaan tontin rajalle (katso kuva).

Olen kuitenkin kohdannut ongelmia. En saa edes kiviä erilleen. Kivet vaikuttavat olevan liimattu ruskealla liimalla/rakenneliimalla jollain tavalla. Yhden kiven kanssa onnistuin saamaan sorkkaraudan tarpeeksi syvälle irrottaakseni sen, mutta kun olen yrittänyt useampien muiden kivien kanssa, ei sorkkarauta yksinkertaisesti mene tarpeeksi syvälle, ja kaikki mitä saan aikaan on kiven reunan mureneminen. Olen myös yrittänyt vasaroida talttaa sisään eri suunnista samanaikaisesti saadakseni kiven irti, mutta taltat ovat rikkoutuneet, eivät kivet.

Joten kysyn nyt teiltä, jotka osaatte. Miten parhaiten purkaa liimattu kivimuuri tämän tyyppisestä rakenteesta?

Olin ajatellut käyttää kivet uudelleen, kun laajennan muuria, mutta jos tarpeen, voin tietenkin rikkoa kivet ja ostaa uudet.

• Vihreä jäteastia nojaa pieneen betonimuuraukseen pihalla. Muurin kivet ovat kiinni toisissaan, taustalla näkyy nurmikkoa.
  • Vihreä roskasäiliö kivimuurin vieressä; osa muurista purettu. Taustalla asfalttia ja syksyn lehtiä. Kivipaasi nojaa muuriin.
  • Muuri, jossa on betonilaattoja päällekkäin, taustalla näkyy vihreä roskakori. Yläkerroksen laatan reuna on kulunut ja hieman rikkoutunut.
Olen innostunut tigersahasta, jota voi käyttää melkein mihin tahansa. Ehkä myös täällä? Ehkä enemmänallterä, jolla ei ole niin vinot hampaat?

• Tykkään
johes
  • Laddar…
Onko vaihtoehtona siirtää kappaleen lyhyt sivu?

• Tykkään
pacman42 ja 1 muu
  • Laddar…
Muoviklubi malli melko suuri ja lyödä irti ne. Sitten sinun täytyy raaputtaa liima pois, jotta voit käyttää niitä uudelleen.

• Tykkään
johes ja 1 muu
  • Laddar…
FreQa FreQa sanoi:
Olen innostunut sahasta, jota voi käyttää lähes kaikessa. Ehkä myös tässä? Ehkä merallblad, jossa ei ole niin kierteisiä hampaita?
Se saattaa olla mahdollista. Spontaanisti tuntuu siltä, että terä saattaa jäädä kiinni, mutta voisi kokeilla. Suurin esteeni on vain se, että minulla ei ole sahaa. Kuitenkin minulla on monitoimityökalu, jota voisin kokeilla.

O Odi et Amo sanoi:
Onko mahdollista siirtää päätyä hieman?
Ei, sillä vaaleat kivet ovat limittäin, joten pääty on kiinnitetty pitkään sivuun.

P Prodigys sanoi:
Muovinuija malli melko suuri ja irrota ne. Sitten sinun on raaputettava liima pois, jotta voit käyttää niitä uudelleen.
Minulla on vain kumivasara, joka ei riitä työhön, mutta ajattelet luultavasti nuijaa, jossa on kumi/muovipää. Se voisi toimia. Jos ei muuta, on todella tyydyttävää lyödä jotain rikki nuijalla. :)

• Tykkään
johes
  • Laddar…
Olen itse tekemässä täsmälleen samaa projektia ja täytyyhän niitä olla lukemattomia, joilla on sama ongelma nyt kun kaikkien pitää lajitella kotona.
Toivon jotain fiksua vinkkiä.

• Tykkään
johes
  • Laddar…
P Prodigys sanoi:
Tyyppi Stanley deadblow tai vastaava. [linkki]
Innostuin ajatuksesta ostaa työkalu, jonka nimessä on "deathblow", mutta linkin malli on saman kokoinen kuin tavallinen kuminuijani, joten ehkä kokeilen ensin sillä. Odotin vain sen olevan liian kevyt, joten en ole edes testannut. Jos se ei toimi, päivitän isompaan.

J johes sanoi:
Se voi olla mahdollista. Spontaanisti tuntuu siltä, että terä voi juuttua, mutta voisin kokeilla. Ainoa esteeni on, että minulla ei ole tiikerisahaa. Kuitenkin voisin kokeilla monitoimityökalulla.
Mahdollisuus ostaa uusi työkalu 😉 monitoimityökalussa on liian lyhyt terä, tiikerisaha sopii paremmin. Sillä leikkaat samanaikaisesti pois osan liimasta.

• Tykkään
johes
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.