Hei!
Haluaisin saada neuvoja, miten minun tulisi ajatella kevytsoraharkkoseinän purkamista hallin ja keittiön välillä - asunnossa rakennettu 68. Kyseessä on siis pitkä käytävä, jossa on ovia keittiöön, makuuhuoneeseen ja olohuoneeseen. Olen nyt aloittamassa keittiön sisäänkäynnin purkamista, jotta halliin saataisiin enemmän tilaa. En halua muuttaa hallia, joten aion säilyttää osan seinästä itse "aukon" ympärillä. Kysymykseni on: Kuinka paljon on tyylikästä ja käytännöllistä jättää yläosaan ja seinän reunaan? Ajattelin laittaa listat ympäriinsä. Kiitos etukäteen!

Et tiedä varmasti, että mitään säästyisi ylöspäin kattoa kohti... Kevytbetoni ei oikein toimi vapaasti riippuvana ilman tukea, eli kun purat alapuolelta, se todennäköisesti irtoaa ylöspäin kattoa kohti.
Muuten sama korkeus kuin oviaukko (yleensä 2,10) on varmaankin tyylikkäin, jotta se näyttää yhtenäiseltä. Joko koko matka ylös tai 2,10.

• Tykkään
SandraRenoverar
  • Laddar…
P petererlandsson1194 sanoi:
Et ehkä tiedä varmasti, että sinne edes säästyy mitään kohti kattoa... Kevytbetoni toimii erittäin huonosti vapaasti roikkuvana ilman tukea, eli kun purat alapuolelta, se varmaan irtoaa kohti kattoa.
Muuten sama korkeus kuin oviaukko (yleensä 2,10) on varmaankin tyylikkäin, niin että se näyttää yhtenäiseltä. Joko koko matkan ylös tai 2,10
Ah, en ajatellut sitä, että se ehkä vain putoaa ilman tukea - siksi pitää kysyä! Sitten se saa olla koko matkan ylös ja jonkinlainen lista kohti kattoa. Kiitos!

• Tykkään
Våga
  • Laddar…
SandraRenoverar SandraRenoverar sanoi:
Ah, en ajatellut sitä, että se saattaa vain pudota alas ilman tukea - siksi pitää kysyä! Sitten se menee koko matkan ylöspäin ja jonkinlainen lista katon suuntaan. Kiitos!
Nykyisen oven yläpuolella on varmasti tuki, mutta ei sivuilla. Sen pitäisi onnistua näyttämään siistiltä listalla, joka on hieman leveämpi kuin itse aukko katon suuntaan. Sinun täytyy luultavasti reunustaa aukko myös sivuilta.

• Tykkään
SandraRenoverar
  • Laddar…
P petererlandsson1194 sanoi:
Yllä olevan oven yläpuolella on varmasti tuki, mutta ei sivuilla. Se pitäisi saada siistiksi listalla, joka on hieman leveämpi kuin itse aukko kattoa vasten. Sinun on myös vuorattava aukko sivuista.
Huomioi myös, että olisi hyvä sahata aukkoa sivuilta, jotta se olisi mahdollisimman siisti. Saumat ovat todennäköisesti siirtyneet jokaisessa kivikerroksessa, joten et voi vain poistaa kiviä saumasta. Jos et pelkää pölyä, iso kulmahiomakone timanttilevyllä toimii hienosti, mutta se tuottaa aivan uskomattomasti pölyä. Tiikerisaha timanttiterällä pölyää huomattavasti vähemmän, mutta ei ole myöskään pölytöntä...

• Tykkään
SandraRenoverar
  • Laddar…
BirgitS
Tervetuloa foorumille!

Tässä 60-luvun asunnossa, jossa on kevytbetoniseinät, ei ole betonia ovien yläpuolella, vaan siellä on yksinkertainen puutukki-kehys, johon on kiinnitetty masoniittilevyjä tai vastaavia.

• Tykkään
SandraRenoverar
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sanoi:
Tervetuloa foorumille!

Tässä 60-luvun asunnossa, jossa on kevytbetoniseinät, ovien yläpuolella ei ole betonia, vaan siellä on yksinkertainen kehys puukoolauksista, johon on sitten kiinnitetty masoniittilevyjä tai vastaavia.
Joo, niin on melko yleistä on nähnyt. Joten jos se pitää leventää, ei kattoon asti ole kysymys.
Vaihtoehto TS:lle on tietenkin ensin purkaa ja sitten rakentaa alas koolauksista ja levyistä, mutta ajattelin, että haluttiin välttää eteisen remontointia. onhan se riski, että eteisessä on hyvin leveät listat ;)

• Tykkään
SandraRenoverar
  • Laddar…
Kiitos vinkeistäsi! Nyt olen aloittanut purkamisen ja näyttää siltä, että siellä on pitkiä pystysuoria blokkeja, jotka ovat valetut kiinni raudoituksella, lattiasta kattoon. Siis ei olekaan tiiliskiviä. Tästä syystä se ei vaikuta putoavan katosta. Suunnitelmani on säästää noin 20 cm reiän ympärille ja laittaa siihen listat. Näyttääkö siltä, että se pysyy katossa?

Jotain mitä minun täytyy ratkaista on se, että poistin vähän liikaa kuin 20 cm yhdestä kohdasta. Uskotteko, että voin rakentaa sen osan uudelleen vaikka Husfixillä?

Kiitos!

• Seinän aukko, jossa näkyy pystysuoria tukirautoja ja osittain revittyä seinämateriaalia, taustalla muovipeite.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.