Olen parhaillaan purkamassa meidän kellaria, joka on kosteusvaurioitunut.
Ongelma on ollut, että sisällä on ollut kangastapetteja ja kaikki on rakennettu puureunuksilla, eristeillä, lastulevyllä ym. ilman ilmanvaihtoa.
Olen löytänyt hieman homeita seinien takaa, mutta mietin asiaa.

Tarvitseeko minun purkaa kattoa ja seinää, joka ei ole ulkoseiniä vasten, mutta on kiinni yhdessä ulkoseinän kanssa kulmassa.

Ne eivät näytä olevan homeen vaikutuksen alaisia, mutta pitäisikö ne poistaa, koska nekin ovat orgaanista materiaalia?
Kaveri purkaa kosteuden vaurioittamaa kellarin seinää, paljastaen puukehikon, eristeen ja homeisia kohtia. Kellari, jossa on puretut seinät, näkyy oranssi tapetti ja eristeet. Valkoinen muovilaatikko ja musta jätesäkki oikeassa reunassa.

En ollut jättänyt mitään jäljelle, mihin tarvitset kellaria sitten?

Stefan N Stefan N sanoi:
En olisi jättänyt mitään jäljelle, mihin tarvitset kellaria sitten?
Kunnostaa sen niin, että voimme käyttää sitä makuuhuoneena, tietokonehuoneena ym.

Onnittelut kellarista, korvaamaton resurssi!

On parasta purkaa kaikki. Silloin pääset eroon home-itiöistä. Millainen sisäkatto sinulla on? Olisin skeptinen pysyvään makuuhuoneeseen kahdesta syystä: Kellareita ei ole rakennettu asuintilaksi, ja et koskaan tiedä, millaisen sisäilman saat. Pienet ikkunat eivät kelpaa poistumistieksi. Itse olen omistanut ja omistan erilaisia kellareita, joilla on erilaisia ominaisuuksia, joten tiedän.

• Tykkään
mrsnhp ja 4 muuta
  • Laddar…
Ikävä juttu ihotauti vasemmassa jalassa.

• Haha
Hajen11
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge sanoi:
Ikävä ihosairaus vasemmassa jalassa.
Luulen, että se on tatuointi, ikävä juttu huonon näön kanssa ;-)

• Tykkään
  • Haha
Screew ja 1 muu
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge sanoi:
On parasta purkaa kaikki. Silloin pääset eroon homeitiöistä. Millainen sisäkatto sinulla on?
Olisin epäileväinen pysyvästä makuuhuoneesta kahdesta syystä:
Kellareita ei ole rakennettu asuintilaksi, etkä koskaan tiedä, millaisen sisäilmaston saat.
Pienet ikkunat eivät kelpaa pelastustieksi.
Minulla on itselläni ollut ja on erilaisia kellareita eri ominaisuuksilla, joten tiedän.
Se on puurunko sisäkatossa.

Mutta luulen, että teen päätöksen purkaa kaikki.
Se on kuitenkin varmin ratkaisu.

• Tykkään
Screew
  • Laddar…
Kummallisinta on kuitenkin, että edellinen omistaja on asentanut nivell-systeemin vain siksi, että laatta on epätasainen, sitä ei ole käytetty ilmanvaihtoon, mihin se on tarkoitettu....

Jos olisi vain ollut fiksu ja käyttänyt materiaalia oikein, niin olisi säästynyt heittämästä pois nivell-palkkeja, koska niihin on voinut tulla homeitiöitä.....

Kenstarfighter Kenstarfighter sanoi:
Kummallisinta on se, että edellinen omistaja on asentanut nivell system, vain siksi että lattia on epätasainen, niitä ei ole käytetty ilmanvaihtoon, mihin ne on tarkoitettu....

Jos olisi vain ollut fiksu ja käyttänyt materiaalin siihen mihin se on tehty, olisi päässyt eroon heittämästä ulos nivell palkkeja, koska ne voivat olla saaneet homesieniä itseensä.....
Nivellreglar ovat (heidän mukaansa) tehty sydänmännystä eikä niiden pitäisi homehtua. Itse käyttäisin ne uudelleen pesemällä ne esimerkiksi jape mögelfri:llä. Eli anna niiden olla paikoillaan ja pese ne.

H henche sanoi:
Nivellreglar ovat (heidän mukaansa) tehty sydänmännystä eikä niiden pitäisi homehtua. Itse olisin varmaan käyttänyt uudelleen pesemällä ne jape mögelfri -tuotteella. Eli antaa niiden olla paikallaan ja pestä ne.
Se olisi mahtavaa, jos näin on. Olen katkaissut osan, jotta saisin masoniitin helposti irti, mutta jos näin säästetään paljon rahaa. Jäljellä on noin 80 neliömetriä, jota en ole vielä koskenutkaan.

Ei ole kai täysin harvinaista, että on Nivell ilman ilmanvaihtoa? Olemme katsoneet kahta taloa, joissa on asennettu Nivell varmuuden vuoksi, mutta ei ilmanvaihtoa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.