20 567 lukukertaa ·
8 vastausta
21k lukukertaa
8 vastausta
Puhdistaa vanhoja tiiliä?
Hei,
olen purkanut alas sisäseinän ja eristänyt takaa. Voiko vanhat tiilet puhdistaa, jotta ne voi laittaa takaisin paikoilleen?
Mielestäni käsin lyöty massiivitiili on upean näköinen, joten en halua laittaa tekotiiltä, se ei ole ihan sama asia...
Ystävällisin terveisin,
Lars
olen purkanut alas sisäseinän ja eristänyt takaa. Voiko vanhat tiilet puhdistaa, jotta ne voi laittaa takaisin paikoilleen?
Mielestäni käsin lyöty massiivitiili on upean näköinen, joten en halua laittaa tekotiiltä, se ei ole ihan sama asia...
Ystävällisin terveisin,
Lars
Kyllä se sujuu erinomaisesti! Poista laastin jäänteet käsin, muurausvasaralla tai vasaralla ja talttameisselillä. On varmasti paljon niksejä, joita muut suosittelevat. Jos tiili on ollut ennen seinänä ilman rappausta, niin sinulla pitäisi olla ainakin yksi puoli puhtaana.
Olen saumannut uudelleen ulkoseinän ja ottanut esiin tiiliseinän sisällä, suolahapolla saa kalkkijäämät pois tehokkaasti jos tiili näyttää likaiselta (sekoita sopiva %). Sen pitäisi toimia hyvin "kylpynä" myös. Varmasti kokeilemisen arvoinen.
Mistä löytää suolahappoa yksityishenkilönä? Apteekista? Maalikaupasta? Vai täytyykö mennä kemistille?
Noin pitkälle en ajatellut. 
Klikkaa tästä vastataksesi