729 lukukertaa ·
2 vastausta
729 lukukertaa
2 vastausta
portaikko kaide sisätiloissa
Olen rakentamassa laajennusta ja aion nyt asentaa 28 mm mäntyä lattiaan yläkerrassa, mutta jään jumiin kaiteessa. Ajattelin rakentaa kaiteen, jossa alusrengas on suoraan lattialla. Pitäisikö alusrengas laittaa lastulevyjen päälle ja sitten mäntylattia alusrengasta vasten, vai antaa mäntylattian mennä reunaan asti ja sitten laittaa alusrengas mäntylautojen päälle?
Ajattelin alusrinkaita, jotka ovat 70 mm leveitä, ja sitten tolpat 70x70. Ei näytä olevan helpointa löytää suoria 70x70 mm tolppia, pitäisikö sen sijaan ostaa 90x90 liimapuusta ja sahata alas 70x70 vai vain käyttää 90 mm alusrengasta ja 90x90 tolppia? Tuntuu, että se antaisi melko massiivisen ulkonäön? Mistä löytää alusrengas tai täytyykö se jyrsiä itse?
Te, jotka olette aiemmin rakentaneet oman kaideratkaisun, jakakaa mielellään kokemuksianne!
Ajattelin alusrinkaita, jotka ovat 70 mm leveitä, ja sitten tolpat 70x70. Ei näytä olevan helpointa löytää suoria 70x70 mm tolppia, pitäisikö sen sijaan ostaa 90x90 liimapuusta ja sahata alas 70x70 vai vain käyttää 90 mm alusrengasta ja 90x90 tolppia? Tuntuu, että se antaisi melko massiivisen ulkonäön? Mistä löytää alusrengas tai täytyykö se jyrsiä itse?
Te, jotka olette aiemmin rakentaneet oman kaideratkaisun, jakakaa mielellään kokemuksianne!
Siis annanko mäntylautojen ulottua ulkopuolelle ulkoreunan alla? Tämä helpottaa asiaa, koska voin antaa lattialautojen ulottua kokonaan ulos ja keskittyä kaiteeseen myöhemmin.
Ajattelin laskea tolpat alaspäin ja kiinnittää ne lattian kannattimiin, mutta minulla oli hieman huono tuuri, kun mietin ja vedin syöttöjohdot lattialämmitystä varten takasivun kanssa kuvan takaosassa, joten en voi avata sitä ja laittaa tolppia alas. Minulla on muutama keskinkertainen idea, miten kiinnitän ne tolpat, mutta mikään ei ole vielä erottunut erityisen hyvänä...
Ajattelin laskea tolpat alaspäin ja kiinnittää ne lattian kannattimiin, mutta minulla oli hieman huono tuuri, kun mietin ja vedin syöttöjohdot lattialämmitystä varten takasivun kanssa kuvan takaosassa, joten en voi avata sitä ja laittaa tolppia alas. Minulla on muutama keskinkertainen idea, miten kiinnitän ne tolpat, mutta mikään ei ole vielä erottunut erityisen hyvänä...
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Sisätilan kaiderakenne (kuvien kera)
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Trappräcke inomhus i hus från 1980
Frågor och svar om renovering -
Ritilärima sisäportaiden kaiteisiin
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Stilrena trappräcken inomhus
Bloggkommentarer -
Aion rakentaa sisäportaikon kaidetta - onko liimapuuta kestävämpi?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka