Hei.

Suunnittelen poistavani seinän, joka jakaa kaksi huonetta yläkerrassa. Tämä seinä on rakennettu hirrestä (kuten koko talo). Huomaan, kun olen purkanut pois lähes sadan vuoden ajan remonttikerrokset, että sisäseinästä tulee kuistin ulkoseinä. Suunnittelen sahaavani sen 45 asteen kulmassa kattopalkin suuntaisesti. Vahvistan lisäkehikolla, jotta jäljelle jääneellä hirrellä on suurempi pinta-ala kiinnittyä.

Mutta ennen kuin teen sen, haluan olla täysin varma siitä, ettei tämä aiheuta jotain, jota en ole huomioinut. Kuistin ulkoseinä ei tule saamaan tukea alapuolelta, vaan ainoastaan kattopalkista. Se ei myöskään lepää kattopalkin päällä, vaan on kiinnitetty sivulle. Kuistin toisella puolella onkin niin kuin me haluamme sen olevan valmiina, ja siellä se toimii. Mutta siellä se voi olla alun perin suunniteltu niin ja siten toimia. Seinä itsessään ei ole kantava, paitsi kysymys kuistista.

Olen liittänyt 4 kuvaa. Se on siis koko seinä, jossa on ovi, noin 2 metriä pitkä.
Kuva 1 on, missä vaatekaappi oli ja seinä, joka poistetaan.
Kuva 2 on poistettava seinä toiselta puolelta nähtynä.
Kuva 3 on kuistin toinen puoli. Täällä ei tehdä mitään, vaan se on referenssi siitä, mitä siitä pitäisi tulla.
Kuva 4 on laajempi näkymä seinästä, joka poistetaan. Tässä näkyy koko seinä ja oviaukko.

Kiitollinen kommenteista.

• Huoneen nurkka, osittain purettu seinä, paljastaen hirsi- ja puupaneelikerrokset. Lattialla purettua rakennusmateriaalia.
  • Valkoinen seinä, jossa on pieniä reikiä, sijaitsee huoneen nurkassa lähellä ikkunaa; seinän oikealla puolella näkyy avoin oviaukko.
  • Kevyesti vinottainen kattoikkunan vieressä oleva sisäseinä talon yläkerrassa.
  • Yläkerran seinä, joka erottaa kaksi huonetta, näkyy tyhjällä oviaukolla. Vasemmalla ikkunasta tuleva valo.
En ole puuseppä, mutta uskaltaisin. Olen avannut useita seiniä viime vuosina ilman, että mikään on romahtanut.

Leikkaisin vain ja jatkaisin hommia.

Kiitos vastauksesta. Sahattu ja talo on edelleen pystyssä!

Hyvä. :)

Mutta eikö sinulla ole vähän kosteutta lattian lähellä?

Katselin kuvia uudestaan nyt ja se näyttää todellakin siltä, mutta se on varmaan varjoja tai vanhoja vaurioita, jotka tekevät kepposia. Nyt se on joka tapauksessa rutikuiva.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.