Haluan poistaa kattolaudat 22x95 sisäkatosta, jotka on naulattu kiinni palkkeihin ja välipalkkeihin naulaimella. Naulat ovat noin 70x3mm ja ne ovat uurrettuja ja lisäksi niissä on väkäset, jotka näyttävät olevan ohuempia lankoja, jotka vaikuttavat olevan juotettuja tai hitsattuja itse naulaan.

Kokeilin ensin paljastaa naulankannat kattolaudassa talttapäällä ja käytin sitten sorkkarautaa. Naula katkesi silloin suoraan kannan alta. Seuraava yritys oli rikkoa koko lauta pois niin, että naulat paljastuivat, kokeilin sitten sekä sorkkaraudalla että pihdeillä, useimmat naulat katkesivat, sain irti vain pari kymmenestä. Ostin myös Bahcon naulanvetäjän, "typ 36", joka vain liukui naulojen päällä. Se oli kyllä vinossa leuoista niin, että ne kohtasivat vain puolella leukaleveydellä, mutta minun on vaikea uskoa, että virheetön toimisi paljon paremmin, koska naulat näyttävät olevan niin kovia ja hauraita.

Minun täytyy poistaa useita kattolautoja, joissa on yhteensä melko paljon nauloja. Miten se tehdään?

Kiitollinen neuvoista!

/L-O

Irrota lauta ohuella sorkkaraudalla, purista tai taita irti naula, ja iske se sitten kokonaan sisään.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
L Leif i Skåne sanoi:
Irrota lauta ohuella sorkkaraudalla, napsauta tai taittele naulat pois ja lyö ne sitten kokonaan sisään.
Tarkoitatko, että nauloja ei voi lainkaan poistaa, vai onko se mukavampi ratkaisu katkaista ja lyödä sisään? Minun täytyy porata joitakin uusia reikiä sähköputkia varten ja rei'ille ei ole paljon vaihtoehtoisia paikkoja, jos naulat ovat jääneet, joten haluaisin mieluiten poistaa naulat kokonaan, jos se on mahdollista.

Kukaan, joka tietää, voiko saada irti härdade maskinspikar?

Ne nuo naulat eivät luultavasti ole karkaistuja. Ne kuulostavat tavallisilta hartsatuilta rulspikilta. Kaksi juotettua tai liimattua lankaa hieman pään alapuolella ovat jäännöksiä langasta, joka piti ne yhdessä rullassa. Hartsi sulaa, kun naula ammutaan sisään, ja sitten se tarttuu puuhun.
Lyö vasaralla lujasti naulapäähän muutaman kerran ennen kuin aloitat minkään purkamisen. Kun naula lyödään sisään muutama millimetri, hartsi päästää otteensa, ja sitten voit purkaa laudat irti sorkkaraudalla kuten tavallisesti, ja naulat seuraavat yleensä mukana.

• Tykkään
62_an ja 2 muuta
  • Laddar…
H heimlaga sanoi:
Nuo naulat eivät todennäköisesti ole karkaistuja. Kuulostaa tavallisilta hartsatuilta rulspik-nauloilta. Kaksi juotettua tai liimattua lankaa vähän pään alapuolella ovat jäänteitä langasta, joka piti ne yhdessä rullana. Guaktinen hartsi sulaa, kun naula ammutaan sisään, ja tarttuu puuhun.
Lyö vasaralla naulan päähän kovaa muutaman kerran ennen kuin alat purkaa jotain. Kun naula lyödään sisään muutaman millimetrin, hartsi irrottaa otteensa ja sen jälkeen laudat voidaan repiä irti sorkkaraudalla kuten tavallisesti ja naulat seuraavat yleensä mukana.
Kiitos vinkistä, kokeillaan!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.