Minun talossani oli aiemmin erittäin pieni keittiöhalli, pieni varasto/komero portaiden alla, jossa oli ovi, ja sitten ovi suurempaan eteiseen. Olemme kuitenkin poistaneet seinän portaiden alta, joten se on avoin, ja ottaneet pois komeron ovenkarmin. Talo on vuodelta 1936, joten se on tukevasti rakennettu.
Kysymykseni on, onko mahdollista tehdä kuten olen yrittänyt näyttää piirustuksessa?
Tehdä 2 pientä oviaukkoa - asentaa tarvittaessa palkki? Portaat ovat kiinni molemmissa ulkoseinien lankkuseinissä sekä oviaukon yläpuolisessa lankkuseinässä ja 1. kerroksen palkissa.
Onko tämä jotain, mitä voisin tehdä itse vaarantamatta koko talon rakenteellista eheyttä? Ja jos firma tekee sen, kuinka paljon se suunnilleen maksaisi?
Vaihtoehtoisesti, voiko sijoittaa tukipuun, jos nuo kaksi lankkua eivät ole kauhean kaukana toisistaan?
Rakennuspiirustus, jotta voidaan arvioida, onko seinä kantava.
Kuvat kipsin takaa seinän toiselta puolelta helpottavat myös.
Palkilla täytyy olla vahvat koolaukset aukon kummallakin puolella, jotka pystyvät ottamaan voimat, jotka nyt menevät joko yhteen pisteeseen keskellä tai kolmen pisteen pitkin.
Voit tietenkin tehdä sen, mutta jos se on kantava seinä, sinulla täytyy olla hyväksytty suunnitelma. Se, onko seinä kantava, määrittää, minkä poikkileikkauksen palkkia sinun täytyy käyttää portaiden tukemiseen.
Tarvitaan enemmän tietoa, jotta tähän voi vastata.
Rakennuspiirustukset, jotta voi arvioida, onko seinä kantava.
Kuvat kipsin sisältä toiselta puolelta seinää helpottavat myös.
Palkin on oltava voimakkaat koolaukset kummallakin puolella aukkoa, jotta se pystyy ottamaan voimat, jotka nyt joko menevät alas keskelle tai kulkevat kolmen pisteen pitkin.
Lankut mittaavat 21 x 5 cm - molemmin puolin on naulattu masoniittia, ei sillä ole niin suurta merkitystä.
Olen löytänyt talon piirustuksen ja merkinnyt punaisella, mikä seinä se on.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.