17 835 lukukertaa ·
10 vastausta
18k lukukertaa
10 vastausta
Piilotetut saranat sisäovelle
Olen etsimässä sisäoville ulkonäköä, jotta ne vaikuttaisivat "näkymättömiltä". Eli että näkyisi vain pieni rako oven ympärillä. (katso kuva).
Olen nähnyt, että monissa arkkitehdin piirtämissä taloissa on tämä hienous, mutta se on harvinaista rautakaupoissa ja vakiotaleissa.
Olen saanut tarjouksen Puolasta, jossa jokainen ovi maksaa 6500:- mutta olen valmis tekemään kompromissin ostamalla piilotetut saranat ja sitten tasoittamalla ovikehystä, jotta kokemus olisi sama tai samankaltainen.
Onko jollakulla kokemusta tästä tai tietoa, mistä näitä piilotettuja saranoita voisi ostaa?
Kiitos etukäteen teille kaikille!
Olen nähnyt, että monissa arkkitehdin piirtämissä taloissa on tämä hienous, mutta se on harvinaista rautakaupoissa ja vakiotaleissa.
Olen saanut tarjouksen Puolasta, jossa jokainen ovi maksaa 6500:- mutta olen valmis tekemään kompromissin ostamalla piilotetut saranat ja sitten tasoittamalla ovikehystä, jotta kokemus olisi sama tai samankaltainen.
Onko jollakulla kokemusta tästä tai tietoa, mistä näitä piilotettuja saranoita voisi ostaa?
Kiitos etukäteen teille kaikille!
Onko kukaan selvillä siitä, miten tässä tapauksessa ratkaista konstruktion? Voiko ostaa tavallisen oven karmilla ja asentaa piilokaranat sekä kittaamalla ovenkarmin listojen sijaan?
Onko jollakin kokemusta tämän itse tekemisestä?
Onko jollakin kokemusta tämän itse tekemisestä?
Ongelma näiden jyrsimisessä oveen saattaa olla se, että säätömahdollisuudet tuntuvat pieniltä. Kuinka toimia, jos sattuu asentamaan ne vähäisessä kulmassa? Ovi ottaa hieman kiinni jostain.
Se voi olla mahdollista, mutta tarkistaisin asian ensin.
Se voi olla mahdollista, mutta tarkistaisin asian ensin.
Kuulostaa järkevältä! Luulen itse asiassa, että voi säätää myöhemmin. Eli sen jälkeen kun se on asennettu. Mutta aion, kuten sanottu, tarkistaa tämän.nimhed sanoi:
Jos ymmärrän oikein, niin siellä on kaksi säätöruuvia, joilla voi säätää saranan kulmaa. Eli yksi ovi säädetään neljällä tai kuudella ruuvilla riippuen siitä, onko kaksi vai kolme saranaa.D David Velin sanoi:
Miten teillä meni? Olen etsimässä samaa asiaa. Löysittekö mitään järkevää taloudellista ratkaisua?
Runkorakentaja
· Östergötland
· 177 viestiä
Samat kysymykset täällä! Olen etsinyt, mutta en ole löytänyt järkevää toimittajaa, tarvitsen useita 9x23 ovia, jotka ovat todella kalliita Ruotsissa. Puola kuulosti mielenkiintoiselta!N Nybygge_vid_kusten sanoi:
Runkorakentaja
· Östergötland
· 177 viestiä
Ostimme Ekstrandsin ovet 9x23 heidän tyyppi3 duo https://www.ekstrands.com/sv/om-oss/nyheter/designdorr-typ-3-duo/ mattatammilaminaatilla. Ovet näyttävät todella hyviltä ja niissä on piilotetut saranat. Hinta on melko kohtuullinen koon ja värivaihtoehtojen vuoksi. Meillä oli kuitenkin joitakin ongelmia karmin ja kynnyslaudan mittojen kanssa, jotka eivät täsmänneet, mutta lopulta se ratkesi, vaikka kesti hyvän tovin.
Ostimme myös ekstrandsista. Ostimme göteborgin toimistolta. Toimituksen jälkeen liima oli irronnut, joten massiiviosa roikkui useimmissa ovissa. Useiden ongelmien jälkeen eri tiedoista siitä, kuinka monta tulisi purkaa, meidän piti saada uusi toimitus. Tilasimme lattia-katto-ovet, joihin olimme ilmoittaneet aukon mitat, joten olimme melko yllättyneitä, kun ovia oli katkaistu noin 4-5 cm yläreunasta aukkojen mittoihin verrattuna (mitä en ollut huomannut tilauksen yhteydessä). Lopulta meidän piti saada uudet ovet, joissa mitat korjattiin, mutta kesti ekstrandsilta noin 7-8 kuukautta valituksen tekemisestä tilauksen luomiseen ja sen jälkeen 4-5 kuukauden toimitusaika. Purimme sitten kaupan ja olemme siitä lähtien yrittäneet löytää ratkaisua heidän kanssaan keskitetysti, sillä meillä ei ole enää yhtään luottamusta jäljellä. Tällä hetkellä päädymme oikeuteen syksyllä ja oman kokemukseni perusteella suosittelen voimakkaasti välttämään heidän kanssaan asioimista. Verkosta voi löytää tietoa tapauksesta, jossa mainittiin reklamoitu ulko-ovi alle 15000, jonka ekstrands vei korkeimmalle hallinto-oikeudelle tai korkeimpaan oikeuteen. Kertoo aika paljon...
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Piilotetut saranat taitettavalle työtasolle
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Montering av dolda gångjärn till garderob
Fönster & Dörrar -
dolda gångjärn till halvtäcta luckor med ram
Möbelsnickeri -
Dolda gångjärn till innedörr
Fönster & Dörrar -
Dolda gångjärn till innedörr