1 904 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
Pieni terassilla maassa uima-altaan vieressä
Hei.
Olen nyt yrittänyt lukea asiasta, mutta se ei toimi kovin hyvin
Minulla on 7250 litran teräsputkiallas. En voi kaivaa paikkaa, jossa sen pitäisi olla, koska maa on täynnä kaikkea mahdollista, kivistä 1 tonnin luokkaa erilaisiin WC-harjoihin, ränneihin ja kaapeleihin, joita pidettiin hyvänä ideana täyttää 70-luvun alussa. Joten laitoin pienen terassilaudan maahan 45x145 lankuilla cc60. Ehkä 12-16 tukipylvästä, koska maa ei ole täysin tasainen. 28x120 terassilauta päällä. Sitten solumuovia ja pressua. Mutta mitä enemmän ajattelen sitä, sitä epävarmemmaksi tulen, että se kestää.
Pitäisikö minun lisätä enemmän lankkuja ja laittaa lisää tukipylväitä? En oikein ymmärrä sitä kuormituksesta terassilla.
Mitat:
Terassi 3x4,8m
Allas 2,5x4,25m.
Koko on 0cm:stä ehkä 15-20cm ilmaan.
Jos olen laskenut oikein, se tarkoittaa, että minulla on kuormitus noin 725kg / m².
Onko joku ystävällinen sielu, joka voisi nopeasti selittää, miten minun tulisi tehdä?
Itse rakenne ei ole ongelma. Vain mitat ja koot
Olen nyt yrittänyt lukea asiasta, mutta se ei toimi kovin hyvin
Minulla on 7250 litran teräsputkiallas. En voi kaivaa paikkaa, jossa sen pitäisi olla, koska maa on täynnä kaikkea mahdollista, kivistä 1 tonnin luokkaa erilaisiin WC-harjoihin, ränneihin ja kaapeleihin, joita pidettiin hyvänä ideana täyttää 70-luvun alussa. Joten laitoin pienen terassilaudan maahan 45x145 lankuilla cc60. Ehkä 12-16 tukipylvästä, koska maa ei ole täysin tasainen. 28x120 terassilauta päällä. Sitten solumuovia ja pressua. Mutta mitä enemmän ajattelen sitä, sitä epävarmemmaksi tulen, että se kestää.
Pitäisikö minun lisätä enemmän lankkuja ja laittaa lisää tukipylväitä? En oikein ymmärrä sitä kuormituksesta terassilla.
Mitat:
Terassi 3x4,8m
Allas 2,5x4,25m.
Koko on 0cm:stä ehkä 15-20cm ilmaan.
Jos olen laskenut oikein, se tarkoittaa, että minulla on kuormitus noin 725kg / m².
Onko joku ystävällinen sielu, joka voisi nopeasti selittää, miten minun tulisi tehdä?
Itse rakenne ei ole ongelma. Vain mitat ja koot
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Terassilankut kestävät kuorman, mutta voidaksesi laskea koolauksen, täytyy tietää niiden maksimijänneväli.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Kun korkeus on 1,2 metriä, riittää 45x120 C 24. Jos laskeudut 1 metriin, pärjäät 45x95 C 24:llä. Jälkimmäisillä ei kuitenkaan yleensä ole NTR/A-laatua kyllästyksessä, mikä on sopivaa.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Laskemalla sitä elastisuusteorian avulla. Ennen kaikkea taipuma on rajoitettava.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
On olemassa taulukoita tietyille tilanteille ja myös ilmaisia sovelluksia, mutta ne ovat tuskin hyödyllisiä tällaiselle erityiselle sovellukselle.
Klikkaa tästä vastataksesi