1 433 lukukertaa ·
7 vastausta
1k lukukertaa
7 vastausta
Pienen seinän purkaminen "eteisessä"
Hei kaikki!
Uusi täällä foorumilla ja myös mitä tulee remontointiin jne.
Minulla on Gullringshus -88, joka on yksikerroksinen. En tiedä talon nimeä vaikka olen yrittänyt selvittää sitä.
Olemme nyt noin 2 vuotta talossa asuttuamme tulleet siihen tulokseen yhdessä puolison kanssa, että tämä seinä täytyy poistaa, jotta saadaan isompi "eteinen" (jonka kuvia liitän mukaan) se on aivan liian pieni, kun on lapsia, lastenvaunuja jne.
Onko joku asiantunteva, joka tietää ja ehkä voi sanoa näiden surkeiden kuvieni perusteella, onko minulla itsekantavia kattotuoleja ja onko seinä kantava vai ei ja voiko sen vain purkaa huoletta?
Seinässä on myös jonkin verran sähköä, mutta koska appiukko on sähkömies, hän lupasi hoitaa sen osan.
Aloitetaan tietysti poistamalla ovi ja karmit ja sitten katkaisemme virran, jotta voimme varovasti jatkaa purkamista nähdäksemme, miten kaapelit kulkevat ennen kuin appiukko tulee auttamaan.
Lisään myös joitain huonoja kuvia, jotka löysin protokollasta ullakolta, jos niistä on apua.
Kiitollinen avusta.
Uusi täällä foorumilla ja myös mitä tulee remontointiin jne.
Minulla on Gullringshus -88, joka on yksikerroksinen. En tiedä talon nimeä vaikka olen yrittänyt selvittää sitä.
Olemme nyt noin 2 vuotta talossa asuttuamme tulleet siihen tulokseen yhdessä puolison kanssa, että tämä seinä täytyy poistaa, jotta saadaan isompi "eteinen" (jonka kuvia liitän mukaan) se on aivan liian pieni, kun on lapsia, lastenvaunuja jne.
Onko joku asiantunteva, joka tietää ja ehkä voi sanoa näiden surkeiden kuvieni perusteella, onko minulla itsekantavia kattotuoleja ja onko seinä kantava vai ei ja voiko sen vain purkaa huoletta?
Seinässä on myös jonkin verran sähköä, mutta koska appiukko on sähkömies, hän lupasi hoitaa sen osan.
Aloitetaan tietysti poistamalla ovi ja karmit ja sitten katkaisemme virran, jotta voimme varovasti jatkaa purkamista nähdäksemme, miten kaapelit kulkevat ennen kuin appiukko tulee auttamaan.
Lisään myös joitain huonoja kuvia, jotka löysin protokollasta ullakolta, jos niistä on apua.
Kiitollinen avusta.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 203 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 203 viestiä
Tuo seinä ei tuskin ole kantava riippumatta siitä, millaisia kattokannattimet ovat. Kantava seinä niin uudessa talossa olisi seinä/seinämiä, jotka kulkevat katonharjan alla. Mutta nyt näyttää siltä, että kyseessä ovat ristikkokannattimet, jolloin mitkään seinät eivät ole kantavia ylemmän kerroksen alla.
Mutta toivon, että ovi on nykyään tiiviimpi, jotta ei tule vedon aiheuttamaa kylmyyttä. Riski saada enemmän hiekkaa ja soraa keittiöön, kun tila on niin avoin.
Mutta toivon, että ovi on nykyään tiiviimpi, jotta ei tule vedon aiheuttamaa kylmyyttä. Riski saada enemmän hiekkaa ja soraa keittiöön, kun tila on niin avoin.
Ei tunnu siltä, että sen pitäisi olla kantava. Joo, talossa on varmaan itsensä kannattavat kattotuolit.BirgitS sanoi:
Seinä tuskin on kantava riippumatta siitä, millaiset kattotuolit siellä ovat. Kantava seinä näin uudessa talossa olisi seinä/seinä, joka kulkee katonharjan alla. Mutta nyt se näyttää ristikkokattotuoleilta ja siinä tapauksessa ei ole kantavia seiniä ullakon alapuolella olevassa kerroksessa.
Mutta toivon, että ovi on nykyään tiiviimpi, jotta ei tule vedontunnetta.
Riski saada enemmän hiekkaa ja soraa keittiöön, kun se on niin avoin.
Mielestäni ovi on tiivis, en ole huomannut mitään, mutta kun on jopa -25-35C, silloin on kylmä pienessä eteisessä oven "sivuikkunan" vuoksi, joka on yhtä korkea kuin ovi, mutta ei yhtä leveä.
Tulee varmaan hyvä tila, kun se avataan siellä.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 203 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 203 viestiä
Tuo kylmä leviää muuhun taloon, kun seinä poistetaan, joten voi olla hyvä tarkistaa vedontorjunta samalla.R Rayban91 sanoi:
BirgitS sanoi:
Tässä sinulle parempia kuvia, onhan se selvästi kantava tai olenko väärässä?BirgitS sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Mistä tiedän voinko purkaa seinän?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Pattereiden asennus kellariin, jossa on kehystetyt seinät. Purkaa ensin
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Riva del av vägg i lägenhet
Planlösningar -
Riva mindre mängd eternit
Fasad -
Riva vägg. Bärande konstruktion?