Hei kaikki iloiset rakentajat!

Vaimo on vallannut maata aidan varrella viljelyynsä, ja hän on ollut taitava luovien säleikköratkaisujensa kanssa kasveilleen, jotka näkyvät kuvassa 1.

Minulla on halua päivittää hänen puolestaan ja olen piirtänyt ehdotuksen pergolasta, jossa on vaihteleva korkeus 1,4 m:stä 2 m:iin. Se kiinnittää palkit aitaan. Mietin, onko olemassa säädettäviä palkkikenkiä tai kulmarautoja vinojen poikittaisten palkkien kiinnittämiseen? Kuinka te kiinnittäisitte kaikki kohdat?

Terveisin
huolehtivainen mies

• Kasvimaa aidan vieressä, jossa on luovia säleikköratkaisuja kasveille. Taustalla näkyy puita ja kirkas taivas.
  • Tietokonepiirros pergolasta, jossa on korkeuseroja. Rakenne liittyy pitkittäiseen aitaan ja on suunniteltu näyttämään modernilta ja linjakkaalta.
  • Tietokoneella tehty pergola-suunnitelma, jossa vaihtelevan korkuiset palkit kiinnitettyinä aitaan, visuaalinen esitys puutarhaprojektista.
Hei

Pitäisi kai riittää tavallinen kulmarauta nurkan sisäpuolelle. Nämä taivutat oikeaan kulmaan joko ennen kuin ruuvaat ne kiinni rankoihin tai sen jälkeen.

Se on hieno piirustus, jonka olet tehnyt, unohdin mainita.

Kaareva horisontaalinen sääntö olisi minulle haaste toteuttaa todellisuudessa.

Pjosk75 Pjosk75 sanoi:
Hei

Sen pitäisi riittää tavallisella kulmaraudalla kulman sisäpuolella. Taivutat nämä oikeaan kulmaan joko ennen kuin kiinnität ne tukipuihin tai sen jälkeen.
Kyllä, se on täysin mahdollista. Ajattelin, että se voisi olla tyylikkäämpää palkkikenkä-ratkaisulla, jonka rautiosa ei näy ulkopuolella. Mutta ajatteletko, että kulmarauta voitaisiin kiinnittää myös ylösalaisin?

Pjosk75 Pjosk75 sanoi:
Se on hieno piirustus, jonka olet tehnyt, unohdin kirjoittaa.

Kaareva vaakasääntö olisi minulle haastavaa toteuttaa todellisuudessa.
Kyllä, se osa on vaikea saada näyttämään hyvältä. Joko on oltava korkea tarkkuus jiirisahalla. Tai sitten minun on uhrattava estetiikka ja vain asetettava palkki pilarin päälle.

P PhilipBIM sanoi:
Kyllä, se on täysin mahdollista. Ajattelin, että olisi siistimpää käyttää palkkikenkäratkaisua, jonka rautaosa ei näy ulkopuolelta. Mutta ajatteletko, että kulmarautaa voisi kiinnittää myös ylösalaisin?
Ah, kysymys koskikin palkkikenkää aidassa. Se pitäisi mennä yhtä hyvin, että säännön alakappale katkaistaan niin, että palkkikenkään kuuluva osa olisi vaakasuora.

Tai miten ajattelit kiinnittää palkkikengän ilman, että se näkyy?

Riippuen siitä, kuinka vakaa aita on ja mitä viljellään, voi olla, että tarvitset tolpat myös aidan puolelle. Mutta jos kuvan 1 telineet pitävät, riittää, että kiinnität aitaan.

Ehdotan ruuvia takapuolelta, se on luultavasti helpoin, siistein ja halvin.

Pjosk75 Pjosk75 sanoi:
Ah, se oli palkkikenkä aidan päällä, johon kysymys liittyi. Säännön alapuolen leikkaaminen niin, että osa, joka on palkkikengässä, on vaakasuora, pitäisi toimia yhtä hyvin.

Tai miten ajattelit kiinnittää palkkikengän niin, että se ei näy?

Riippuen siitä, kuinka vakaa aita on ja kuinka paljon kasvatettavat kasvit painavat, ehkä tolpat tarvitaan myös aidan puolella. Mutta jos kuvan 1 kehykset pitävät, niin riittää kiinnittää se aidan päälle.
Aita on erittäin vakaa. Kasvatus vaihtelee kurkulla, kurpitsalla, melonilla ja pavuilla. Suunnitelma on käyttää 70x70 sääntöä sekä tolppaan että palkkiin. Joten jos leikkaan palkin alapuolen ja asetan sen tavalliseen palkkikenkään, niin luultavasti myös yläosa tulee näkyviin.

P PhilipBIM sanoi:
Kyllä, tämä osa on vaikea saada näyttämään hyvältä. Joko tarvitsee korkean tarkkuuden kulmasahalla. Tai minun täytyy uhrata estetiikka ja vain asettaa palkki pylvään päälle.
Voisiko toimia, että piirtäisi muodon tukevammalle laudalle, esimerkiksi 45x220, ja sahaisi kuviosahalla? Ehkä tarvitsee jakaa pituus 2 tai 3 laudan kesken korkeuseron vuoksi.

F fribygg sanoi:
Ehdotan ruuvia takapuolelta, sen pitäisi olla helpoin, siistein ja halvin
Niin totta, se olisi myös ratkaisu. Sitten riittää vain 2 ruuvia 😀 on kuitenkin paljon kasvillisuutta takana, joka kuuluu toiseen kortteliin.

P PhilipBIM sanoi:
Niin totta, se voisi myös olla ratkaisu. Tarvitaan vain 2 ruuvia 😀, mutta on paljon kasvillisuutta takana, joka kuuluu toiselle korttelille.
Pari naulaa jokaisen takaa on todennäköisesti vieläkin halvempaa ja vähemmän silmiinpistävää kuin paljon peltihelat puutarhapuolella.

Kyllä vain. Entä liitos pylvään ja palkin välillä?
Toimiiko se, jos leikkaa vinosti ja kiinnittää ruuveilla kuten kehyksen?

• Kulman puuliitos, jonka päällä punainen merkintä; viittaa kulmaan, jonka voi leikata ja ruuvata kehyksenä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.