T
Rakennan Attefallhus:ta pilarianturan päälle. Alhaalla näkyvät koolaukset, koska julkisivulaudat loppuvat maanpinnan yläpuolelle. Mietin, onko olemassa hyvä tapa saada perustukset näyttämään esteettisesti miellyttävämmiltä :thinking:.
Voiko esimerkiksi pukea koolaukset kuitusementtilevyillä, jotta ne muistuttaisivat enemmän valettua laattaa?
Tai onko teillä muita ehdotuksia? Rakenteilla oleva Attefall-talo plinttialustalla, puurakenteet ja katto palkistettuna. Taustalla näkyy puita ja sininen taivas.

Kuva saattaa hämätä, mutta näyttää siltä, että palkisto on maanpinnan alapuolella?

Perinteisessä pilarianturassa palkisto on yleensä 30-50 cm maanpinnan yläpuolella, jotta saadaan hyvä tuuletus alle.

Olen hieman epäileväinen sinun rakenteestasi, tuntuu siltä, että on suuri riski kosteuden pysähtymiseen palkiston alle.

Steni sokkelilevyt ovat yleensä tyylikkäitä.

• Tykkään
Tovin
  • Laddar…
Rickard.
Olen samaa mieltä maah:n kanssa, takapuolella periaatteessa näyttää siltä, että sokkeli on maan tasolla. Näyttää siltä, että alapohja kelluu vedessä joka kevät ja ehkä myös rankkasateilla. Toivon teidän takianne, että olen väärässä.

T
Maanpinta ei ole vielä valmis. Tältä näyttää toisella puolella.
Ulkopuolelta keskeneräinen puurakennus, jonka ympärillä on rakennustelineitä ja suojamuovia. Rakennustyömaa, sorapintainen maaperä.

T
David-O David-O sanoi:
Steni sokkelilevyt ovat yleensä tyylikkäitä.
Kiitos vastauksesta. Aion mennä ostamaan sellaisia nyt. Miten niitä kannattaa sahata? Oletan, että se kuluttaa terää, jos käyttää upotussahaa :thinking:

Olen leikannut sellaisia timanttiterällä kulmahiomakoneessa. Kuten veitsellä voihin.
Sehän on kiveä, joten terän tulisi olla siihen soveltuva, muuten se kuluu heti loppuun.

• Tykkään
Tovin
  • Laddar…
Rickard.
T Ejmelie sanoi:
Kiitos vastauksesta. Aion mennä nyt ostamaan sellaisia. Miten ne katkaistaan parhaiten? Oletan, että se rasittaa terää, jos käyttää upotussahaa :thinking:
Timanttilevy upotussahassa tai käsisirkkelissä pitkien leikkausten suorassa pitämiseksi, on se mitä olen nähnyt ihmisten käyttävän, sama kuin kuitusementillä.

Kumikulmahiomakonetta välttäisin, mutta se toimii tietenkin.

• Tykkään
Tovin
  • Laddar…
Olen päällystänyt anturan pellillä, pyydä plåtslagare leikata muutama nauha. Kiinnitä vain ruuveilla niin, että ne menevät päällekkäin. Kustannus on noin muutama sata.

Varmista, että pellin ja maan välillä on ilmaa, muuten olet rakentanut ryömintätilan.

• Tykkään
Tovin
  • Laddar…
T Ejmelie sanoi:
Kiitos vastauksesta. Aion mennä ostamaan sellaiset nyt. Miten ne on parasta sahata? Oletan, että se kuluttaa terää, jos käytän upotussahaa :thinking:
On olemassa kivelle tarkoitettuja katkaisukiekkoja kulmahiomakoneeseen.
Paljon halvempia kuin timanttikiekot ja ohuempia.
Käytä hengityssuojainta, se pölisee.

• Tykkään
Tovin
  • Laddar…
Droncon kapsivun mainos, jossa on vihreä ja punainen etiketti. Koko 125x1,2x22,23 mm, hinta 23 kr. Soveltuu kiven ja betonin työstöön.
Suosittelen sitten bitumipaperia saumojen ja ikkunapellin ruuvien taakse (esiporaa laatikkoporalla).
Tyylikkäämpi ja halvempi kuin shtreni omat mielestäni.

• Tykkään
Tovin
  • Laddar…
David-O David-O sanoi:
On olemassa kulmahiomakoneen kiviä kivelle.
Paljon halvempia kuin timanttilevyt ja ohuempia.
Käytä hengityssuojainta, sillä pölyää.
Yleensä käytän hieman vettä vesiletkusta samalla, kun leikkaan välttääkseni pölyn. Huom, käytän akkukäyttöistä leikkuria!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.