Aion järjestää työpajan huoneen metallin hitsausta ja hiomista varten. Onko kellään konkreettisia vinkkejä siitä, kuinka huone voidaan suojata hyvin palovaaralta? Huone on noin 1,5x1,8m, rakennus on puutalo, jossa on umpilaudasta ja lastulevystä tehdyt sisäseinät.

Mietin päällystää seinät ohuella pellillä, jotka niitataan yhteen.

Sen pitäisi toimia millä tahansa, mikä ei ole syttyvää, kipinäsuojana. Betonielementit? Kuitusementti?

Olisin myös halunnut olla 1-2 kerrosta kipsiä takana luomaan palosolu, jos sinulla sattuisi olemaan epäonnea ja sattuisit sytyttämään jotain.

Mikael_L
Kuitusementtilevyt (minerit, ivarit esim.) ovat todella hyviä. Mutta hieman kalliita.

Kipsilevyt vaativat paljon, että jokin tulipalo voisi saada niistä otetta. Pinta voi hieman palaa/hiiltyä, mutta ei ole kovin todennäköistä, että palo on itseään ylläpitävä, koska kipsi jäähdyttää ohuen paperikerroksen niin hyvin.

Jos kipsaat ja sitten laitat minkä tahansa yksinkertaisen halvan aaltopellin (katto), saat sekä tulen- että kosteudenkestävät seinät, jotka lisäksi kestävät jonkin verran kulutusta.

Kiitos hyvistä vinkeistä! Kipsiä minulla on runsaasti ja minulla tulee olemaan noin 300 neliömetriä aaltopeltiä ylimääräisenä, kun vaihdan talon julkisivun tänä kesänä. Kysymys on, miten tehdä gliptätning niin, ettei hitsausroiskeet eksy minnekään? Kaksoiskerros kipsiä, joka on lattian tasalla ja kaksinkertainen kipsikatto.

Ei ole varmaan ongelma laittaa peltiä reilulla limityksellä.

Jos asennat kulmapellin lattian ja kipsin rajalle ja sitten aaltopellin päälle, sinun pitäisi minimoida riski, että hitsiroiskeet pääsevät lattiaa pitkin kipsiin.

Eikö sileät metallilevyt tee siitä turhan meluisaa? Reikätiilet tai kivivillalevyt venytetyn metallilevyn takana vaimentavat ääntä. Kulmahiomakoneesta kuuluu yleensä hyvä ääni.

imported_Benno sanoi:
Eikö sileät peltiseinät tee siitä tarpeettoman meluisaa? Reikätiili tai kivivillalevyt laajennuslevyn takana vaimentavat ääntä. Kulmahiomakoneesta tulee yleensä hyvä ääni.
Huomasin vasta nyt, että sain tähän viestiin vastauksen, pahoittelut! Se on aaltopeltiä, 45, joten se on akustiikan osalta oikeassa suunnassa, mutta olen samaa mieltä, kulmahiomakone ääntää aika paljon. Kiitos onneksi kuulonsuojaimille, joissa on sisäänrakennettu radio =)

se riittää hyvin, että on vain tiiviisti lattiaan ja kattoon kiinnitetyt kipsilevyt, en ole koskaan ollut hitsaushuoneessa, jossa on peltipeitteiset seinät.

daugaard sanoi:
det räcker gott med bara gipsskivor som sluter tätt mot golv o tak, har aldrig varit i ett svetsrum med plåtklädda väggar.
Hehkuvat chipsit teräksen paksun aineen leikkuusta jne. Ei ole aikaa siivota jokaista nurkkaa jokaisen hitsauskerran jälkeen, sillä tapani työskennellä on juosta eri asemien välillä, koska teen kaikki rakennuksen vaiheet itse. Olen vain hieman huolissani siitä paperista, jolla kipsilevy on päällystetty. Ehkä metallilista alareunaan olisi sopivampi ratkaisu?

Minerit. Ei huolta paperista.

• Tykkään
Johan-
  • Laddar…
JLov sanoi:
Minerit. Ei papereita, joista pitäisi huolehtia.
Touche'!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.