Hei!
Suunnittelemme attefall-laajennusta taloomme. Tänään talo on 147 m² ja aiomme rakentaa siihen 13 m² lisää, ja laajennus tulee olemaan "ruokasali", joka tulee olemaan suoraan yhteydessä keittiöön. Me aiomme siirtää suuren ikkunaryhmän niin, että se sijoittuu laajennukseen. Olen laatimassa piirustuksia ja asiakirjoja, ja jumituin vähän palosuojelukuvaukseen. Poimin vähän tämänhetkisestä talon kuvauksesta, mutta juuri se, että lasken ja näen, pitääkö rakenne palo-luokituksen. Oletan, että minun pitäisi saavuttaa REI30? Laajennus tulee olemaan lähempänä kuin 8 metriä naapurin varastoon.

Seinä
(SIS) 13 mm kipsi
45x45 mm tukipuut s600
45 mm eristys
0,2 mm höyrysulku
45x170 mm tukipuu
170 mm eristys
9,5 mm tuulensuojalevy
28 mm rima
9 mm kuitusementtilevy (ULOS)

Katto
(SIS) 13 mm kipsi
45x45 mm tukipuut s400
45 mm eristys
0,2 mm höyrysulku
45x220 mm tukipuut s1200
195 mm eristys
25 mm tuuletus
20 mm ohut raakapontti
Aluskate
Päällyskate (ULOS)

Voiko joku auttaa minua laskemisessa?

Yritän myös tehdä energialaskentaa rockwoolin ja energiberakning.se avulla. Kysymykseni on:
Onko Um se, mitä minun tulee laskea? Ja sen pitäisi sitten olla alle 0,33 W/m²K kohdan 9:92 mukaan, eikö niin? Esilaskelmillani olen katon ja seinän osalta yli, mutta paljon matalampi perusosassa, mutta onko se okei, kunhan Um on alle rajan, vai täytyykö jokaisen osan itsessään täyttää raja? Ja minulla on vähän ongelmia kylmäsiltojen kanssa, onko olemassa jotakin kaaviollista arvoa, jolla voisi laskea sen sijaan, että käyttäisi tarkkoja arvoja?

A AngelFB sanoi:
Hei!
Suunnittelemme attefall-laajennusta taloomme. Tällä hetkellä talo on 147 m² ja aiomme rakentaa siihen 13 m² lisäosan, ja laajennus on tarkoitus käyttää ”ruokailuhuoneena”, joka tulee olemaan suoraan keittiön yhteydessä. Siirrämme suuren ikkunapaneelin niin, että se sijoittuu laajennukseen. Olen parhaillaan laatimassa piirustuksia ja asiakirjoja, ja jäin hieman jumiin palosuojelukuvaukseen. Otan osia nykyisestä talon kuvauksesta, mutta juuri se, miten laskea ja tarkistaa, että rakenne täyttää paloluokan vaatimukset. Oletan, että minun pitää saavuttaa REI30? Laajennus tulee olemaan alle 8 metrin päässä naapurin varastosta.

Seinä (IN) 13 mm kipsi
45x45 mm tukipuut s600
45 mm eristys
0,2 mm höyrysulku
45x170 mm tukipuut
170 mm eristys
9,5 mm tuulensuojalevy
28 mm rimoitus
9 mm kuitusementtilevy (UT)

Katto (IN) 13 mm kipsi
45x45 mm tukipuut s400
45 mm eristys
0,2 mm höyrysulku
45x220 mm tukipuut s1200
195 mm eristys
25 mm tuuletus
20 mm raakapontti
Alustapaperi
Pintapaperi (UT)

Onko joku, joka voisi auttaa laskemisessa?

Yritän myös tehdä energiankulutuslaskelman rockwoolin ja energiberakning.se:n avulla. Kysymykseni siellä: Onko se Um, mitä minun pitäisi laskea? Ja sen pitäisi olla alle 0,33 W/m2K 9:92 mukaan, eikö? Esilaskelmieni mukaan katto ja seinä ovat yli rajojen, mutta perustus on paljon alempi, mutta onko se ok niin kauan kuin Um pysyy rajojen alla vai pitääkö jokaisen osan itsessään täyttää rajat? Minulla on myös vähän ongelmia kylmäsiltojen kanssa, onko olemassa mitään vakioarvoja, joita voisi käyttää tarkkojen arvojen sijaan?
Tai pitäisikö seinille olla vain EI30 ja katolle REI30?

Ei kukaan, joka voisi auttaa? :D

Nostaa viestiä

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.