Hei!

Olen tekemässä terassirakennetta ja haluaisin hankkia 170x45 kokoisia 7 metrin pituudessa olevia palkkeja kattorakenteeseen.

Tämä näyttää olevan mahdotonta ostaa rakennusliikkeestä? Onko kenelläkään vinkkejä mihin voisi kääntyä ostaakseen sellaisia (tai samanlaisia)? Mielellään Skånen alueella.. :)

Jos niitä ei voi hankkia, on aina mahdollista saada sama koko ei-painekyllästettynä pitkinä pituuksina (usein F-liimattuja). Voiko sellaisia itse käsitellä jollain tavalla, joka antaa samanlaisen suojan kuin painekyllästys ja samalla haalistuu (harmahtavaksi väriksi) vuosien varrella?

viola_palimo sanoi:
Hei!

Olen rakentamassa terassia ja haluaisin saada käsiini 170x45 kokoisia palkkeja 7 metrin pituudessa kattorakenteeseen.

Tämä vaikuttaa näennäisesti mahdottomalta ostaa rautakaupasta? Onko jollakulla vinkkiä, mistä voisi ostaa sellaisia (tai vastaavia)? Mielellään Skåne-alueella.. :)

Jos niitä ei nyt ole saatavilla, niin aina voi löytää samoja mittoja ei-painekyllästettynä pitkinä pituuksina (usein F-liimattuna). Voiko niitä itse käsitellä jollain tavalla, joka antaa samankaltaisen suojan kuin painekyllästys ja samalla haalistuu (harmahtavaksi) vuosien mittaan?
Niitä pitäisi olla, kysy myyjältä jossakin rakennustarvikeliikkeessä kuten Beijer.

Miksi sen pitäisi olla kyllästetty kattorakenteessa?

Hei Lars!

Olen tarkistanut mm. Beijerilta (alueellani), mutta he sanovat, että heillä ei ole pituutta yli 5,40. Hän kysyi myös "toimittajaltaan", mutta he kertoivat samaa.

Rakennelma on osittain "avoin" kuten pergolan tyyppinen ja altistuu sääolosuhteille. Siksi valinta oli painekyllästetty puutavara. Kaikki muu rakennelmassa (takaseinä muodossa "aita" naapurin suuntaan) on myös kyllästetty, osittain myös yhtenäisyyden/esteettisyyden vuoksi.

Tarkista varms gunnarstorp puutavaraliikkeestä. Wramstra.se
He voivat luultavasti hoitaa asian.

Kiitos vinkistä!

Tarkistin heidän kanssa, mutta heillä oli (kuten kaikilla muillakin) 5.40 maksimipituutena painetulle puutavaralle.

B
Vanha ketju,,, mutta onhan olemassa liimapuuta, joka on painetta käsitelty.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.