7 106 lukukertaa ·
9 vastausta
7k lukukertaa
9 vastausta
Paikkaa seinän purkamisen jälkeen kattoon jääneet reiät
Hei!
Olen purkanut väliseinän asunnossa ja nyt katossa on reikä poistetun seinän jälkeen. Reikä on noin 5-6 cm syvä ja 3,20 metriä pitkä. Ajatukseni on, että sen voisi täyttää kipsilaastilla ja sitten tasoittaa, jotta saisi suhteellisen tasaisen pinnan. Olen kuitenkin epävarma siitä, kuinka hyvin sellainen tarttuu rauta/teräspalkkiin ja puupalkistoon katossa. Olisin kiitollinen vinkeistä ja ratkaisuista tähän ongelmaan!
Olen purkanut väliseinän asunnossa ja nyt katossa on reikä poistetun seinän jälkeen. Reikä on noin 5-6 cm syvä ja 3,20 metriä pitkä. Ajatukseni on, että sen voisi täyttää kipsilaastilla ja sitten tasoittaa, jotta saisi suhteellisen tasaisen pinnan. Olen kuitenkin epävarma siitä, kuinka hyvin sellainen tarttuu rauta/teräspalkkiin ja puupalkistoon katossa. Olisin kiitollinen vinkeistä ja ratkaisuista tähän ongelmaan!
Rakennusveteraani
· 2 675 viestiä
Liimaa styrox niin, että sinun ei tarvitse tasoittaa niin paksusti.
Näyttää siltä, että on rapattu ruo'olla, joka on kiinnitetty lautoihin katossa. Eli sinulla on puuta rappauksen takana. Osta pitkiä kipsiruuvia ja kiinnitä ne rappauksen läpi niin, että ne kiinnittyvät puuhun. Vaihtoehtoisesti asenna ensin koolaukset ja sitten ruuvaa kipsilevyt kiinni koolauksiin.
Ahh! Hyvä vinkki! Ajattelin, että jos haluaa tasaisen pinnan katon kanssa, voisi ottaa noin 5 cm rapatusta katosta pois ylös lautoihin asti, sitten kiinnittää kipsilevy lautoihin ja sitten rapata muutama sentti kipsilevyn päälle, jotta saa tasaisen pinnan muun katon kanssa. Luuletko, että pitääkö tyhjiö teräspalkin ja kipsilevyn väliin eristää?M Maestrono sanoi:
Polyuretaanivaahto?G GabrielMT sanoi:Ahh! Hienoja vinkkejä! Ajattelin, että jos haluaa tasaisen pinnan katon kanssa, niin ajattelin, että ottaa pois noin 5 cm rapatusta katosta ylös lautakattoon asti, sitten kiinnittää kipsilevyn puulautoihin ja sen jälkeen rapata muutaman sentin yli kipsilevyn saadakseen tasaisen pinnan muun katon kanssa. Luuletko, että on pakko eristää se pieni rako teräspalkin ja kipsilevyn välillä?
leikata ylimääräinen pois ja sitten tasoittaa, noin 10 kertaa helpompaa kuin se, mitä itse juuri kuvailit
Kyllä se kiinnittyy hyvin.G GabrielMT sanoi:
Voin suositella bilteman pistoolia yhdessä heidän kiviliimansa kanssa. Se toimii täsmälleen samalla tavalla kuin vaahtomuovi, mutta ei laajene yhtä paljon ja kovettuu hieman kovemmaksi.
Mutta varmista, että poistat ensin kaiken irtonaisen.
https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/fogpistoler/fogskumspistol-2000023750
https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/lim/stenlim-2000029972
Pommita saumavaahdolla, anna kuivua ja leikkaa sitten ylimääräinen pois. Kittaa niin, että se on tasainen, liimaa paperinauha märkätilaliimalla, joka peittää reiän. Kun tämä on kuivunut, kittaa 2-3 ohutta kerrosta, sitten hio ja maalaa.G GabrielMT sanoi:
paperinauhoja käytetään, jotta ne eivät halkeile, jos jätät tämän väliin, ne halkeilevat joka tapauksessa.
voihan se tehdä kuten sanoit kipsillä, mutta tuntuu paljon helpommalta saumavaahdolla
yst. terv. maalari
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Fylla igen gamla borrhål så att man kan sätta upp nya väggfästen.
Fyllnadsmassor -
Fylla igen hål i bjälklag - massa/fog/spackel/flytspackel?
Fyllnadsmassor -
Täyttää reiät, joista kulkee kaapeleita jne
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Fylla igen hål i golv efter rivning
Golv -
Fylla igen hål i källaryttervägg
Grund & Markarbeten