Kävin tänään paikallisessa XL-bygg-liikkeessä ja ostin kaksi säädettävää palkkia 45x70 (5.4m). Löysin yhden suoran ja toisen, jossa oli mutka viimeisellä metrillä, mutta ajattelin sen olevan OK (en halunnut sekoittaa muiden joukossa enemmän). Näiden molempien palkkien kohtuullinen hinta oli 408 kr, eli melkein 40 kr/m!

Ajattelin siksi viihdyttää itseäni löytämällä vielä pahemman esimerkin. Minun panokseni on OSB-levy Beijeriltä ja haaste forumille on löytää jotain vielä pahempaa.
OSB-levy 70 % PEFC-sertifioitu, paksuus 11 mm, leveys 1197 mm, pituus 2500 mm. Hinta 175,44 kr/m². Tuote hyväksytty Byggvarubedömningenissä.

• Vau
  • Tykkään
ByggPajken ja 7 muuta
  • Laddar…
En voi päihittää sitä.. Olin tukehtumaisillani aamupalaani, kun näin hintoja 350 kr per OSB-levy.

• Tykkään
zhivago71
  • Laddar…
Ostin keväällä joukon OSB:itä, kun oli riski toimitusongelmista. Ostin kuitenkin muutaman liikaa, joten nyt minulla on 10 kpl autotallissa, jotka ovat tiellä, ehkä minun pitäisi myydä ne? :surprised:

• Tykkään
  • Haha
Gukken ja 12 muuta
  • Laddar…
maah maah sanoi:
Ostin joukon OSB:ta keväällä, kun oli toimitusongelmien riski. Ostin kuitenkin muutaman liikaa, joten nyt minulla on autotallissa 10 kpl, jotka ovat tiellä, ehkä pitäisi myydä ne? :surprised:
Odota hetki ennen kuin laitat myyntiin blocketiin niin maksat laajennuksen ;). Seuraan ketjuasi ja olen vaikuttunut vauhdista, nostan hattua!

Täytyy olla parempi tuotto OSB:lla kuin Moderna merkintäoikeuksilla. Ostin liian monta kattolautaa, joten se saa olla eläkevakuutukseni.

Ei tarvitse olla OSB, etsin pahimpia esimerkkejä hinnankorotuksista.

• Haha
  • Tykkään
U i CAR ja 8 muuta
  • Laddar…
Hinnasto ja saatavuus tiedot 22x195 klyyssä sivulle, pituus 3,3-5,1m eri myymälöissä, hinta 64,50 kr/metri, valitse pituus, varastotietoa.

• Vihainen
  • Tykkään
Thomas Buskhagen ja 1 muu
  • Laddar…
H
Kävin norjalaisessa rakennustarvikeliikkeessä tällä viikolla ja ostin vähän tavaroita, silloin näin trallin hinnan.

• Puukappale SCA Wood -merkiltä, kokoluokka 28x120x4800 mm, hinnalla 54,50 Norjan kruunu per juoksumetri.
  • Vau
  • Vihainen
  • Tykkään
Thomas Buskhagen ja 4 muuta
  • Laddar…
H Hallerudsbo sanoi:
Olin norjalaisessa rautakaupassa viikolla ja ostin vähän tavaroita, sitten näin trallin hinnan
Se tekee 454 kr/m2, vähän kuin ihan ok parkettilattia..

• Vau
  • Haha
Thomas Buskhagen ja 3 muuta
  • Laddar…
H
Kallson Kallson sanoi:
Se on 454 kr/m2, vähän kuten ihan ok parkettilattia..
Annoin 21 kr m terassille samassa kaupassa helmikuussa.

• Tykkään
em72 ja 1 muu
  • Laddar…
T
Ei kiva nähdä noita hintoja OSB-levyille :worried:. Minunhan piti juuri ostaa OSB Attefall-talooni :thumbdown:

• Surullinen
U i CAR
  • Laddar…
T Ejmelie sanoi:
Ei ole mukavaa nähdä noita hintoja OSB-levyille :worried:. Minunhan pitää juuri ostaa OSB:tä Attefall-taloani varten :thumbdown:
Voit valita raakapontin, sitten sinulla on syy hankkia naulapyssy.

• Tykkään
  • Haha
Brevduva ja 4 muuta
  • Laddar…
T
F fribygg sanoi:
Saat valita raakapontti, silloin sinulla on syy hankkia naulapistooli.
Raakapontti on melkein yhtä kallista :(
Råspontlankku 540x3600mm kokoinen, kuusesta valmistettu, Byggmax-verkkosivun tuote. Hinta 349 kr.

Pistooli minulla on jo valmiina :cool:
Oranssi Paslode IM90Ci -naulain sinisellä pressulla.

Alkaa olla aika myydä ylimääräiset formplywood levyt pois.

• Ylijääneitä vanerilevyjä pinottuna vihreän pressun alle ulkona.
  • Ylimääräisiä muottivanerilevyjä pinottuna varastossa muovin alla, myytävänä ylimääräisenä.
  • Tykkään
  • Haha
  • Vau
Broens ja 15 muuta
  • Laddar…
A atomlab sanoi:
Alkaa olla aika myydä pois ylimääräiset formplywood levyt, joita on jäänyt yli.
Ujuj.
Sinun täytyy ainakin tarkistaa kotihälytin! :surprised:

• Tykkään
  • Haha
Broens ja 7 muuta
  • Laddar…
T Ejmelie sanoi:
Råspont är ju nästan lika dyrt :(
[kuva]

Picka har jag redan :cool:
[kuva]
Lkpg:ssa 17mm raakapontti maksaa edelleen alle 120kr/m2, luukkuja en pidä tarpeellisina ellei aiota maksaa palkkaa kirvesmiehelle ja on aikaa ja oikea picka.

• Tykkään
Thomas Buskhagen
  • Laddar…
Hintojen nousua on hyvä seurata (y) Mutta joku kuten minä, joka ei ole koskaan aiemmin ostanut OSB:ta esimerkiksi, olisi kiinnostavaa, jos myös tuotteen aiemmat hinnat olisivat mukana. Mieluiten tarkat numerot, mutta myös likimääräinen arvio riittää :) Näen, että joku on jo sisällyttänyt ”ennen” hinnan, mutta kaipaan siis lisää.

• Tykkään
U i CAR ja 7 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.