5 953 lukukertaa ·
2 vastausta
6k lukukertaa
2 vastausta
Ostaa rakennusmateriaalierä Puolasta
Kun ostin PVC-ikkunat Puolasta viime vuonna, puhuin melko paljon myyjän kanssa, joka oli erittäin kiinnostunut Ruotsin rakennusmarkkinoista. Me totesimme, että rakennustarvikkeet ovat yleensä 20-50 % halvempia Puolassa kuin Ruotsissa, ja hän näki suuria mahdollisuuksia hintojen eroissa.
Tulimme yhdessä siihen tulokseen, että parasta olisi, jos joku Puolassa (eli hän meidän skenaariossamme) toimisi logistiikkakeskuksena ja olisi yhteydessä parhaisiin puolalaisiin rautakauppoihin. Sitten joku Ruotsissa (minä meidän skenaariossamme) voisi lähettää listan rakennustarvikkeista tai tilata verkkosivuston kautta, tavarat kerättäisiin eri puolalaisista rautakaupoista, pakattaisiin kuorma-autoon ja toimitettaisiin suoraan loppuasiakkaalle.
Minulla ei ollut varsinaisesti tarvetta kuorma-autolliselle puolalaisia rakennustarvikkeita, joten tämä jäi puolitiehen minun ja puolalaisen välillä. Hän lupasi ottaa yhteyttä, jos hän aloittaisi jotain, mitä hän ei tehnyt, joten oletan, ettei siitä tullut mitään.
Mutta mielestäni se kuulostaa edelleen potentiaalisesti erittäin hyvältä, varsinkin nyt kun tarvitsen halpoja rakennustarvikkeita enemmän kuin viime vuonna. Mutta toisaalta se kuulostaa liian hyvältä, jotta kukaan ei olisi keksinyt sitä aikaisemmin. Mutta kun etsin, paras mitä löysin oli byggbay.se, joka on ymmärtääkseni puolalainen rautakauppa, joka on perustanut ruotsalaisen (no, melkein) verkkosivun. Mutta heidän valikoimansa on melko rajallinen ja heidän hintansa eivät ole vaikuttavat (puolalaisin mittapuin).
Mitä etsin, on enemmän one-stop-shop, josta voi saada kaiken kohtuuhintaan ja joku muu järjestää kuljetuksen. Periaatteessa riittäisi, että puolalainen kuljetusliike ostaisi tarvittavat tavarat Gdanskin Leroy Merliniltä ja kuljettaisi ne Ruotsiin. Mutta en ole nähnyt edes mitään sellaista.
Joten kysymykseni foorumille on, ettei tämä oikeasti ole olemassa missään? Ja jos ei, miksei ole? Olen hieman houkuteltu ottamaan yhteyttä siihen puolalaiseen, jonka kanssa puhuin viime vuonna, ja kysyä, voisiko hän koota kuorma-autollisen rakennustarvikkeita minulle. Mutta se tuntuu tarpeettoman riskialttiilta, jos joku muu on jo tottunut tekemään saman asian.
Tulimme yhdessä siihen tulokseen, että parasta olisi, jos joku Puolassa (eli hän meidän skenaariossamme) toimisi logistiikkakeskuksena ja olisi yhteydessä parhaisiin puolalaisiin rautakauppoihin. Sitten joku Ruotsissa (minä meidän skenaariossamme) voisi lähettää listan rakennustarvikkeista tai tilata verkkosivuston kautta, tavarat kerättäisiin eri puolalaisista rautakaupoista, pakattaisiin kuorma-autoon ja toimitettaisiin suoraan loppuasiakkaalle.
Minulla ei ollut varsinaisesti tarvetta kuorma-autolliselle puolalaisia rakennustarvikkeita, joten tämä jäi puolitiehen minun ja puolalaisen välillä. Hän lupasi ottaa yhteyttä, jos hän aloittaisi jotain, mitä hän ei tehnyt, joten oletan, ettei siitä tullut mitään.
Mutta mielestäni se kuulostaa edelleen potentiaalisesti erittäin hyvältä, varsinkin nyt kun tarvitsen halpoja rakennustarvikkeita enemmän kuin viime vuonna. Mutta toisaalta se kuulostaa liian hyvältä, jotta kukaan ei olisi keksinyt sitä aikaisemmin. Mutta kun etsin, paras mitä löysin oli byggbay.se, joka on ymmärtääkseni puolalainen rautakauppa, joka on perustanut ruotsalaisen (no, melkein) verkkosivun. Mutta heidän valikoimansa on melko rajallinen ja heidän hintansa eivät ole vaikuttavat (puolalaisin mittapuin).
Mitä etsin, on enemmän one-stop-shop, josta voi saada kaiken kohtuuhintaan ja joku muu järjestää kuljetuksen. Periaatteessa riittäisi, että puolalainen kuljetusliike ostaisi tarvittavat tavarat Gdanskin Leroy Merliniltä ja kuljettaisi ne Ruotsiin. Mutta en ole nähnyt edes mitään sellaista.
Joten kysymykseni foorumille on, ettei tämä oikeasti ole olemassa missään? Ja jos ei, miksei ole? Olen hieman houkuteltu ottamaan yhteyttä siihen puolalaiseen, jonka kanssa puhuin viime vuonna, ja kysyä, voisiko hän koota kuorma-autollisen rakennustarvikkeita minulle. Mutta se tuntuu tarpeettoman riskialttiilta, jos joku muu on jo tottunut tekemään saman asian.
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 295 viestiä
Et joudu maksamaan tullimaksuja, koska se on EU:n sisällä, mutta tuontimaksun täytyy maksaa. Prosenttiosuudet vaihtelevat eri tuotteiden välillä. Mutta anna mennä, varmista vain, että myymäsi tuotteet ovat "samaa laatua", olen kuullut käsityöläisiltäni, että joskus he ovat melko tyytymättömiä joihinkin suoraan maahantuotuihin tuotteisiin. Palautettu kuorma-auto syö kolmen matkan voiton.dasiri sanoi:Viime vuonna ostaessani PVC-ikkunoita Puolasta puhuin melko paljon erään myyjän kanssa, joka oli erittäin kiinnostunut Ruotsin rakennusmarkkinoista. Huomasimme, että rakennustarvikkeet ovat yleensä 20-50 % halvempia Puolassa kuin Ruotsissa, ja hän näki suuren potentiaalin tässä hintaerossa.
Totesimme yhdessä, että paras ratkaisu olisi, jos joku Puolassa (eli hän meidän skenaariossamme) toimisi logistiikkakeskuksena ja olisi yhteydessä parhaisiin puolalaisiin rakennuskauppiaisiin. Sitten joku Ruotsissa (minä meidän skenaariossamme) voisi lähettää luettelon rakennustarvikkeista tai tilata verkkosivuston kautta, tavarat kerättiin eri puolalaisilta rakennuskauppiailta, pakattiin kuorma-autoon ja kuljetettiin suoraan kotiin lopulliselle asiakkaalle.
Minulla ei ollut todellista tarvetta kuorma-autolliselle puolalaisia rakennustarvikkeita, joten tämä jäi minun ja puolalaisen välille. Hän lupasi ottaa yhteyttä, jos hän aloittaisi jotain, mitä hän ei ole tehnyt, joten oletan, ettei siitä tullut mitään.
Mutta mielestäni se kuulostaa edelleen lupaavalta, varsinkin kun halpien rakennustarvikkeiden tarpeeni on hieman suurempi kuin viime vuonna. Mutta se kuulostaa myös liian hyvältä ollakseen totta, joten joku on varmasti jo tullut ajatelleeksi sitä. Mutta kun etsin, paras löytöni on byggbay.se, mikä on kuten ymmärrän, puolalainen rakennuskauppa, joka on aloittanut ruotsalaisen (no jaa) verkkosivuston. Mutta heidän valikoimansa on melko rajallinen ja heidän hintansa eivät vaikuta vaikuttavilta (puolalaisesta näkökulmasta).
Mitä etsin, on enemmänkin yhden pysähdyksen kauppa, josta voi saada kaiken kohtuullisilla hinnoilla ja jossa joku muu järjestää kuljetuksen. Periaatteessa riittäisi, että puolalainen kuljetusyritys ostaisi tavarat Leroy Merlinistä Gdańskissa ja toimittaisi ne Ruotsiin. Mutta en ole nähnyt edes mitään sellaista.
Joten kysymykseni foorumille on, eikö todella missään ole tällaista? Ja jos ei ole, miksi ei? Olen hieman houkuteltu ottamaan yhteyttä puolalaiseen, jonka kanssa puhuin viime vuonna, ja kysymään voisiko hän kerätä lastillisen rakennustarvikkeita minulle. Mutta se tuntuu tarpeettoman riskialttiilta, jos joku muu on jo kokenut sen ja saanut rutiinit sellaisen tekemiseen.
On ehdottomasti monia sudenkuoppia, joita pitäisi välttää. Esimerkiksi Puolan kipsilevyt eivät näytä olevan Ruotsin vakiomittojen mukaisia. Sellaisia asioita. Olisi käytännöllistä, jos jollakin olisi jo rutiinia tästä. Mutta kai sitä ei voi aina saada kaikkea valmiiksi hopealautaselle.Martenw sanoi:Sinun ei tarvitse maksaa tullimaksuja, koska se on EU:n sisällä, mutta maahantuoja on velvollinen maksamaan ALV:n. Eri tavaroilla on eri %. Mutta jatka vain, tarkista, että tavaroiden laatu on "sama", käsityöläiseni ovat joskus olleet varsin tyytymättömiä joihinkin suoratuotuihin asioihin. Palautettu kuorma-auto syö kolmen matkan voiton.
Klikkaa tästä vastataksesi