Hei,
Onko jollain kokemusta puiselle parvekkeelle lasittamisesta? Kyseinen parveke on kokonaan puurakennelma ensimmäisessä kerroksessa ja sillä ei ole tällä hetkellä kattoa. Tämä tarkoittaa, että puurakenne täytyy kantaa sekä lasit että katon (paitsi että se täytyy tietysti ankkuroida jotenkin yläpuoliseen julkisivuun - yläpuolella on rakennettu ullakkohuoneisto, joka kuuluu asuntoon).
Jos joku miettii: kyseessä on asunto-osake ja yhdistys ei ole "vastaan", joten rakennuslupia tai äänestyksiä ei ole pidetty, me mietimme ensisijaisesti, pitäisikö meidän osallistua huutokauppaan vai ei.
Siksi on tällä hetkellä tärkeämpää meille tietää

- onko se edes mahdollista (muuten emme tee tarjousta) ja
- ylittääkö kustannukset "tavalliset" 80 000 kr lasituksesta katolla, kuten olen lukenut useista kirjoituksista?

Kiitos paljon kaikesta panoksesta!
Ystävällisin terveisin.

1. Kyllä, se on mahdollista.
2. Se tulee olemaan kalliimpaa kuin samanlaisen katetun parvekkeen lasitus - tarvitsethan ylimääräistä, katon.
Mahdollisesti sinun täytyy lisäksi muuttaa/vahvistaa runkoa/rankaa, jotta voit asentaa sivut johonkin ja laittaa katon johonkin.

Hinta riippuu monista eri asioista, kuten lasiosien laadusta ja eristyksestä, parvekkeen koosta, mitä käsityöläinen haluaa tunnista (vaikka saisit kiinteän hinnan, käsityöläinen on luonnollisesti laskenut, kuinka monta tuntia se kestää) jne.

Terveisin, Fredrik

• Tykkään
Nadhiyah
  • Laddar…
Hei Fredrik,

Niin hyvä tietää, kiitos! Itse rakenne oli suurin kysymysmerkki, koska kaikki yritykset esittelevät vain kuvia gallerioissaan, joissa ne joko lasittavat betonin/metallirakenteita tai maantasalla olevaa terassia. Mietin, onko siihen syitä statiikassa.

Juuri niin, katto tulee olemaan kustannus, kuten sanot, sekä käsityöläisten tunnit ym. Ajattelin, jos joku täällä on tehnyt samanlaista ja voi antaa ohjearvon. On selvää, että se poikkeaa lopulta :) Kunhan ei laskisi vähempään kuin puoleen tai vastaavaan.

Kiitos paljon nopeasta vastauksesta!

Jos lisäät kuvan siitä, miltä se näyttää, saat todennäköisesti enemmän ja laadukkaampia vastauksia.

Muista, että kaikki on mahdollista, mahdoton vie vain enemmän aikaa ja maksaa enemmän.

Leikki sikseen, arvaukseni ilman lisätietoja on, että hinta tulee olemaan ongelma.

/ Terveisin, Fredrik

• Tykkään
fremax
  • Laddar…
Älä valitse kanalplast-kattoa, siitä tulee erittäin kuuma. Katon tulee varjostaa.

Olen samaa mieltä, Fredrik, minulla ei ole vielä omia kuvia. Kyseessä on asunto-osake, jota harkitsemme ostaa.
Bostadsrätt med uteplats, trädgård och terrass. Utomhussittgrupp och grönska i förgrunden. Pintrest-symbol synlig. Puinen parveke, kahvia, mehua ja pullia pöydällä, näkymä puutarhaan, kaksi tuolia, Pinterest-kuvakaappaus.
Kuvat ovat myyjän ilmoituksesta. Pintrestsymboli on mukana vain siksi, että se on näyttökuva ja minulla on sovellus.

On tiukkaa saada katto mahtumaan räystään ja parvekeoven väliin....

Kuten Pacman kirjoittaa, korkeudessa ei ole valtavasti tilaa, mutta palkit oven kummallakin puolella ja vain ohut, melkein vaakasuora, katto yläpuolella, se pitäisi onnistua.

Ajattele, että lattiassa on varmasti rakoja lautojen välissä, joten jos haluatte pysäyttää vedon niiden välillä, teidän täytyy myös tehdä jotain lattialle. Myös parvekkeen kaide täytyy tiivistää jotenkin. Ehkä on parasta poistaa kaide ja rakentaa uusi, tiiviimpi, joka näyttää samankaltaiselta.

Teidän täytyy rakentaa runko, joka on samanlainen kuin tämä https://www.skanskabyggvaror.se//ut...MI-O2Hqvnm5AIVk-R3Ch2xcwJjEAQYBCABEgLAv_D_BwE parvekkeella, mahdollisesti tiivistää lattia ja kaide, riippuen kuinka säätä suojaava haluatte siitä tehdä, ja sitten lasittaa se ja laittaa katto päälle. Luulen, että saat paremman käsityksen siitä, mitä tarvitsee tehdä, jos googlaa "rakentaa lasiveranta".

MINUN ARVAUKSENI on, että se maksaa kaksi kertaa niin paljon kuin vain lasitettavan samanlaisen parvekkeen, jossa katto on jo. Arvioituna 100-150' avaimet käteen, jos otatte kaikkiin tehtäviin käsityöläiset, joista materiaalikustannus on ehkä 50', jos valitsette yksinkertaiset eristämättömät lasikasetit. Kolme-neljä kertaa niin korkeat materiaalikustannukset (eli kokonaiskustannus 200-400') jos haluatte hyvin eristetyt kasetit. Työkustannus ei paljoakaan vaikutu siitä, millaista lasia käytätte.

Toinen seuraus Pacmanin kirjoittamasta on, että parvekkeella katto voi olla matala. Osittain voidaan kompensoida sitä käyttämällä esimerkiksi metallipalkkeja puupalkkien sijasta, mutta sitten se on kalliimpaa...

/ Terveisin, Fredrik

Luuleeko te (ne jotka ovat vastanneet) ettei parvekkeen etureunaan tarvittaisi pylväitä maahan asti? Sitten varmaan asuu joku naapuriasunnossa, jonka täytyy hyväksyä tämä, oletan. Ja varmasti kunta haluaa pienen summan rakennusluvasta... Mutta ei se näytä ollenkaan mahdottomalta rakentaa jotain sinne (y)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.