2 381 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Ongelma katon kipsilevyn asennuksessa
Olen edennyt niin pitkälle, että minun pitäisi alkaa asentaa kattokipsiä. Ongelma on, että "suora" katto kallistuu hieman. Esimerkiksi 4 metrin pituisella väliseinällä korkeus eroaa ehkä 1,5-2 cm (toinen pää 2,45 ja toinen 2,43). Ymmärrättekö mitä tarkoitan? Sehän on kuin tavallinen lattiahirsikerros, jossa täytyy lisätä välikappaleita/höylätä, jotta lattia on tasainen. Nyt on niin, että katossa on harvahri latta 28x70 mm 30 cc etäisyydellä, ja haluaisin kiinnittää kipsin tähän, mutta silloin katosta tulee vähän vino. Kuinka pitäisi menetellä, onko olemassa jotain yksinkertaista tapaa?
En haluaisi mieluiten laittaa välikappaleita jokaiselle kipsilevylle, jossa ruuvi on (150 mm cc). Onko olemassa mitään yksinkertaista tapaa? Jotain teräsprofiileja, jotka maksimissaan korottavat 3-4 cm, joihin voisin laittaa välikappaleet ja sitten kiinnittää kipsin?
/David
En haluaisi mieluiten laittaa välikappaleita jokaiselle kipsilevylle, jossa ruuvi on (150 mm cc). Onko olemassa mitään yksinkertaista tapaa? Jotain teräsprofiileja, jotka maksimissaan korottavat 3-4 cm, joihin voisin laittaa välikappaleet ja sitten kiinnittää kipsin?
/David
Kieritä vain katto auki ja et koskaan huomaa sitä eroa 4m.
Sanon samaa! Olen juuri remontoimassa olohuonetta 100-vuotiaassa talossa. Huomaa, että asiat ovat hieman vinossa, kun työstää niitä, mutta kun huone on valmis, sitä ei enää huomaa. Ainoa kerta, kun sen näkee, on, jos suora lauta ja vatupassi tulevat esiin, ja miksi niiden pitäisi olla esillä?
Moderator
· Stockholm
· 56 260 viestiä
Luulen, kuten muutkin täällä, että se ei ole mitään aihetta huoleen.
Jos ehdottomasti haluat korjata sen, yksinkertaisinta olisi asentaa uusi harva paneeli, oikein tasasoitettu, nykyisten paneelilaudojen väliin. Jokaisen kipsilevyn kiinnityskohdan tasaamista yksitellen pidän mahdottomana hankkeena.
Eihän se ole lainkaan suuri vika. Kun remontoin keittiön talossamme (30-luvun talo), vanha katto heitti 70 mm 4,6 metrillä. En olisi koskaan edes epäillyt vikaa ennen kuin olin laittanut vesivaa'an paikalleen.
Jos ehdottomasti haluat korjata sen, yksinkertaisinta olisi asentaa uusi harva paneeli, oikein tasasoitettu, nykyisten paneelilaudojen väliin. Jokaisen kipsilevyn kiinnityskohdan tasaamista yksitellen pidän mahdottomana hankkeena.
Eihän se ole lainkaan suuri vika. Kun remontoin keittiön talossamme (30-luvun talo), vanha katto heitti 70 mm 4,6 metrillä. En olisi koskaan edes epäillyt vikaa ennen kuin olin laittanut vesivaa'an paikalleen.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Korvata jännityspaperi levyillä.. Ongelmia?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Problem sätta ihop tält från Hurricaani
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Marknadsundersökning visar på fortsatta problem med lockpriser
Artikelkommentarer -
Stihl leveransproblem - ersättare?
Robotgräsklippare -
Sätta upp gavelventiler - problem?
Ventilation