Hei!

Olen ajatellut remontoida eteistä (poistaa tapetit, tasoittaa, maalata seinät) ja sen jälkeen ajattelin jättää ovenkarmilistat pois. Onko kenelläkään ehdotuksia, miten tehdä siisti siirtymä seinän ja ovenkarmin välille?
Lähtötilanne on, että ovenkarmi on jo paikallaan ja on yhtenäinen seinän kanssa, katso kuva alla (1)

Olen myös ajatellut poistaa ovenkarmilistat kokonaan kahdesta paikasta, joissa ei ole enää ovia. Onko jollain ehdotuksia, mitä materiaalia käytän ja miten tehdä siisti siirtymä siellä, jotta esimerkiksi kulmissa ei tulisi halkeamia?
Olen miettinyt, että laittaisin MDF-levyn siihen, missä ovenkarmi on ollut ja sitten laittaisin tapettikangasta ja tasoittaisin ennen maalausta?
Katso kuva alla (2)

Kiitos etukäteen!

En näe kuvia.. mutta millaiset seinät sinulla on?

• Tykkään
Attar87
  • Laddar…
Sisätiloissa näkyy keittiösaari, kattovalaisimet ja iso pakkaus, mahdollisesti kipsilevyjä. Ikkunasta näkyy ulos. Huone, jossa on uusitut gipsiseinät, avautuu sängyn ja kasvin kanssa matolle, näkymä oviaukosta. Oviaukon vieressä olevat gipsilevyseinät, joista osa maalia puuttuu. Näkyy myös huoneen kattoa ja lamppua taustalla.

Hei, olen nyt lisännyt kuvia uudelleen. Toivottavasti voit nähdä ne.
Seinät ovat kipsilevyä.

Viimeksi muokattu:
Miksi et vain käytä ovikarmilistaa seinän ja karmin välillä?

Toisesta kohdasta, jossa haluat poistaa ovikarmia.

Siihen olisin asentanut palan kipsilevyä, missä karmi on ollut, laittanut kulmasuojan ulkokulmiin ja sitten tasoittanut.
Samankaltainen: https://www.byggmax.se/hörnskydd-p2...V4KfdZR_qDf3dl2KVEbXlHg_lQW29e3hoCVLIQAvD_BwE

Tasoittele leveästi seinälle, jotta "tasokorkeusero" ei ole niin ilmeinen.

• Tykkään
GreenYoda
  • Laddar…
Valitettavasti en ole kovin tuttu kaikkien ilmaisujen kanssa, mutta jos olen ymmärtänyt oikein, dörrfoder on lista oven ympärillä? ja siitä haluaisin päästä eroon, jos mahdollista. Haluaisin mieluiten täyttää raon ja tasoittaa sen ennen maalausta, jotta saisi illuusion että seinä ulottuu koko matkan itse oveen asti.

Kiitos todella paljon toisesta vinkistäsi. Kuulostaa hyvältä idealta!

• Vau
Sernando
  • Laddar…
Pelkään valitettavasti, että se tulee halkeamaan. On vaikeaa ”yhdistää” kipsiä ja puuta kauniilla ja kestävällä tavalla.

• Tykkään
GreenYoda ja 1 muu
  • Laddar…
surris
Se ei koskaan tule olemaan hyvä ilman foder...eikä myöskään siisti minun maailmassani, kun sinulla on ovikarmi.
Jos haluat että siitä tulee siisti ja kunnollinen, sinun täytyy irrottaa ovikarmi ja joko kipsilevyttää ja käyttää kulmasuojaa, jonka paklaat ja maalaat seinään yhdistettynä, tai käyttää smygar, jotka työntyvät 5mm ulos ja paklaat nätisti kiinni.

• Tykkään
GreenYoda ja 1 muu
  • Laddar…
surris
Näin

• Sisätilan olohuone, ikkunat, nojatuolit ja lamppu.
  • Tykkään
GreenYoda
  • Laddar…
Minun täytyy sanoa, että olen todellakin outojen ja hyvien ratkaisujen puolesta, mutta jos ei käytä listoja ikkunan ovien ym. ympärillä, siitä ei koskaan tule oikein hyvää. Ellei sitten tee kuten yllä oleva henkilö on tehnyt (y)

Poista karmi ja kipsaa kaikki sisään. Sitten tasoitat teräsreunat kulmiin ja maalaat.

Kiitos! Vaikuttaa siltä, että kipsi ja kulmasuojat ovat tarpeen niissä paikoissa, joissa en aio laittaa ovea.

• Tykkään
JLyck
  • Laddar…
P picbpa sanoi:
Siellä on jo ratkaisu, jota tämän valmistajan kohdalla kutsutaan I-karmiksi. Tyylikäs ja pelkistetty.

[linkki]

tässä ovat piirustukset

[linkki]
onko kukaan kokeillut tätä ratkaisua? Luulen, että sain hintatarjouksen karmista + ovesta + jostain lisäosasta sis. alv hieman alle 10tkr. Tuntuu vähän liioitellulta sisäovelle.

Osta muovisia kulmasuojia ja leikkaa toinen puoli pois, mutta säästä noin 5 mm (jotta kulmasuojista tulee L-muotoisia). Työnnä lyhyt osa ovenkarmin ja seinän väliseen rakoon ja kiinnitä toinen osa seinään teipillä. Levitä runsaasti kittiä ja paina sitä rei'istä kulmasuojan läpi niin, että saa tukea taakse, jossa on rako ja mahdollinen ilma. Kitti sitten leveästi seinää kohti, jotta kulmasuoja ei enää näy. Kulmasuojan ja karmin väliin jää nyt muutaman millimetrin rako, vedä lateksitiivistettä siihen. Tulee tosi hyvä ja saavutat juuri sen, mitä olet hakemassa. Ei ovefoder mutta pidetään karmi ja ovi. Ovi valkoisessa seinässä, jossa on muovinen kulmasuoja ja leveästi levitettyä tasoitetta.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Sson85
  • Laddar…
Prettuchaos Prettuchaos sanoi:
Osta muovisia kulmasuojia ja leikkaa pois yksi sivu, mutta jätä noin 5 mm (näin kulmasuojista tulee L-muotoisia). Työnnä lyhyt osa ovenkarmin ja seinän väliin jäävään rakoon ja toinen osa teipillä seinälle. Levitä tasoitetta runsaasti ja painele sitä kulmasuojan reikien läpi niin, että saat tukea siellä missä rako ja mahdollinen ilma ovat. Tasoita sitten leveä tasoite seinälle niin, ettei kulmasuoja enää näy.
Kulmasuojan ja karmin väliin jää nyt muutaman millimetrin rako, vedä sinne latexsauma.
Tulee tosi hyvä, ja saat aikaan juuri sen, mitä haet. Ei ovilistaa, mutta karmin ja oven voi säilyttää.
[kuva]
Terve! Onko sinulla vinkkejä, minkä tyyppisiä kulmasuojia pitäisi ostaa? Et sattumalta ottanut kuvaa työn aikana?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.