Hei, en ole koskaan tehnyt tätä ennen. Se pitäisi ruuvata noin 20 kg painava rakenne (hönsreden) betoniseinään, joka näyttäisi olevan tehty reikäbetonitiilestä. Ei kevytbetonia ja ei näytä olevan kiinteä betoni.

Olen tullut siihen tulokseen, että järkevintä on käyttää RF A4 kierteistä tankoa 10 mm (M10), kiinnitettynä ankkurimassalla. Mitä pitäisi ottaa huomioon tässä yhteydessä, riittääkö 12 mm porausreikä M10:lle? Tiedän sen, että porausreikä pitäisi harjata perusteellisesti ja käyttää paineilmaa, jotta se on puhdas ennen ankkurimassan levittämistä jne.

Kaikki vinkit otetaan kiitollisina vastaan.

H Harald Blåtumme sanoi:
Hei, en ole koskaan tehnyt tätä ennen. Pitää kiinnittää noin 20 kg painava rakenne (kanapesä) betoniseinään, joka vaikuttaa olevan tehty ontelotiilimuurista. Ei kevytbetonia ja se ei vaikuta olevan kiinteää betonia.

Olen tullut siihen tulokseen, että järkevintä on käyttää RF A4 kierretangot 10 mm (M10) ja kiinnittää ne ankkurimassalla. Mitä pitäisi ottaa huomioon tässä yhteydessä, riittääkö 12 mm pora reikä M10:lle? Tiedän, että pora reiän on oltava hyvin puhdistettu ja paineilmaa pitää käyttää, jotta se on puhdas ennen ankkurimassan laittamista jne.

Kaikki vinkit otetaan kiitollisina vastaan.
Kääntöpultti voisi toimia. Kemiallinen ankkuri ontelokiviin on vähän niin ja näin.

I Installation sanoi:
Vipupultti voisi toimia. Kemiallinen ankkuri reiälliseen harkkoon on vähän niin ja näin.
Onko sinulla linkkiä vipupulttiin? En ole koskaan kuullut tästä yhteydessä.

__
PS Voin lisätä, että vanha betoniseinä on noin 250-300 mm paksu, vaikea arvioida tarkasti. Ajatellut porausreiät ovat noin 140 mm syviä. Kiinnityssyvyys, jota ajattelen, on 120 mm, se menee läpi vähintään 2 kerroksen betoniharkossa, jos ymmärrän oikein.

Viimeksi muokattu:
H Harald Blåtumme sanoi:
Onko sinulla linkkiä vippbult:iin? En ole koskaan kuullut tästä yhteydessä.

__
PS Voin lisätä, että vanha betoniseinä on noin 250-300 mm paksu, vaikea arvioida tarkasti. Suunnitellut porausreiät ovat noin 140 mm syviä. Kiinnityssyvyys, jota ajattelen, on 120 mm, se menee läpi ainakin 2 kerroksen betonireikäkivessä jos ymmärrän oikein.
Vikbygel on sen nimi artikkelissa.

Vikbygel vaikuttaa olevan jotain aaltopellille. Näyttää valitettavasti täysin asiaankuulumattomalta, mutta ehkä ajattelit jotain muuta.

Kemankare toimii loistavasti. Varmista vain, että käytät rei'itettyä plugia ennen sitä.

Ongelma pitäisi olla vakiintunut asia, toivottavasti ihmiset voivat auttaa. Kiinnitys betoni-hålkivessä niin kuin sanottu. Yrittänyt googlata sitä, mutta paras mihin olen päässyt on juuri kemialliset ankkurit. Positiivinen asia ratkaisussa, jossa kemiallisesti ankkuroidaan kierrevarsi on, että tavarat voi helposti purkaa, mikä ei ole mahdollista jos kemialla ankkuroidaan kiinnitettävät ruuvit kiinni.

A atomlab sanoi:
Kemankare toimivat hienosti. Vain varmistu siitä, että käytät rei'itettyä tulppaa ensin.
Mikä on rei'itetty tulppa?

Katson Bilteman ankkurimassaa, tätä levitetään saumauspistoolilla. Onko jotain erityistä, johon minun pitäisi kiinnittää huomiota?

Kuten sanottu, en ole koskaan tehnyt tätä aiemmin, olen erittäin kiitollinen kaikista vinkeistä onnistumiseen.
__
Vain ollakseni erittäin selkeä: se, mitä etsin, on kemiallisesti ankkuroida RF M10 kierteinen tanko porattuun reikään tehtyyn betonionteloon. Jotta voin kiinnittää rakenteeni, joka painaa noin 30 kg kanapesiä betoniseinään... mukaan lukien kanat :-)

Viimeksi muokattu:
C
H Harald Blåtumme sanoi:
Kiinnitys betoniharkkoon, kuten sanottu. Yrittänyt googlata sitä, mutta paras, mihin olen päässyt, on juuri kemiallinen ankkurointi. Positiivinen puoli ratkaisussa, jossa kiinnitetään kierteiset tangot kemiallisella ankkurilla, on se, että tavarat voi helposti purkaa, mitä ei voi tehdä, jos ruuvit kiinnitetään kemiallisella ankkurilla.
Ongelmana ovat tietysti ontelot, joissa ei ankkurimassa eikä mikään muu kiinnitys saa otetta.
Siksi tehokas vaikutus materiaaliin on sirkus puolet poraussyvyydestä, mikä on otettava huomioon mitoituksessa. Siksi arvaan, että 10 mm tanko on voimakkaasti ylimitoitettu tässä yhteydessä. Vaikka poraisit suoraan seinän läpi, kivi antaisi periksi kauan ennen kuin edes lähestyt 10 mm tangon murtorajaa.

Perforoitu holkki on ehdottoman välttämätön ankkurimassan kanssa ontelotiilessä, muuten massa vain valuu onteloihin.

Reiän halkaisija on kriittinen optimaalisen tuloksen saavuttamiseksi ja se löytyy ankkurimassan mukana olevasta taulukosta. Vaikka optimaalinen tulos ei olekaan kriittinen tässä tapauksessa.

Et koskaan kiinnitä ruuvia ankkurimassalla, sillä sen on oltava jännitystilassa, vaan valat joko kierteistä tankoa tai ankkuriholkkeja, joissa on sisäkierre.

Itse en säätäisi ankkurimassan kanssa 20 kg:n vuoksi, vaan käyttäisin tavallisia ruuvi/tulppakiinnikkeitä. Mielellään käyttää niin pitkiä tulppeja/ruuveja, että saat otteen useista kerroksista kivessä. Laita muutama ylimääräinen ruuvi, jos olet huolissasi kestävyydestä, mutta 20 kg ei tässä yhteydessä ole paino, joka edellyttäisi erityisratkaisuja.

• Tykkään
Alfredo ja 1 muu
  • Laddar…
Otan kiitollisena vastaan ehdotuksesi cpalm! Edelleen en tiedä mitä tarkoitetaan perforerad hylsa, mutta kai täytyy googlata se.

Täytyy sanoa, että olen pohtinut jonkin verran mikä voisi olla järkevää tässä ja nyt ehkä keksin jotain järkevää ja hyvää. Ehkä on hyvä, kuten sanot, vain käyttää tavallisia universaalitulppia, muutama ylimääräinen.

Tärkeä juttu juuri tässä sovelluksessa on, että se pitää pystyä purkamaan (kanahäkit tässä tapauksessa) ilman suurempia ongelmia.

Kirjoitat: "Kannattaa käyttää niin pitkiä proppuja/ruuveja, että saat otteen useissa kivikerroksissa."

Tämä on luultavasti juuri sitä mitä minun tarvitsisi löytää.

Oli toive, että kemiallisilla ankkureilla voisin saada aikaan vakaan kiinnityksen ainakin kahteen betonikerrokseen, mutta kuten sanottu, en ole koskaan tehnyt tätä aikaisemmin joten en tiedä mitään. Olisi kätevää jos mahdollista, kunnolla ankkuroitu kierretanko tyyppiä M10.

Viimeksi muokattu:
C
H Harald Blåtumme sanoi:
Edelleen en tiedä, mitä rei'itetyllä hylsällä tarkoitetaan, mutta kai sitä pitää googlata.
Tämä video tekee asian varmaankin hieman selkeämmäksi:

Video näyttää suunnilleen mitä odotan Biltema ankarmassa tyyppisiltä tuotteilta. Ajatukseni oli ankkuroida M10 RF kierretanko tällä tavalla, jos tämä on hoidettu, niin loput on todella helppoa. Välttyä propeilta, ruuveilta ja kaikilta niiltä, vain muttereita kiristettäväksi. Ehkä vain unelmoin.

C
Joo, ilman muuta, käytä ankkurimassaa, jos se tuntuu parhaalta. Ei se ole mitään rakettitiedettä. On kuitenkin vaikea nähdä sitä yksinkertaisempana (tai tässä tapauksessa halvempana) vaihtoehtona plussaan + ruuviin, jos katsoo kokonaisuutta.

Mietittävää, valitsitpa minkä menetelmän tahansa, on miten varmistat, että reiät osuvat täsmälleen oikeaan paikkaan. Sekä että kierrevarret ovat vaikeasti palautettavia, vaikka ne helpottavatkin tavaroiden asentamista/irrottamista.

Riippuen siitä, kuinka kuormitus (onko se riippuvaa vai ulospäin vetävää) tapahtuu, saatetaan tarvita kemiallisia ankkureita. Olen ripustanut kaiken autotallissa pelkästään propuilla, ja ne kestävät monta kiloa. Se, mitä cpalm tarkoittaa, ovat nämä https://www.k-rauta.se/produkt/perfohylsa-iov-m10-m1215x85-s94972-4pasar/6416031949722, ja olen samaa mieltä siitä, että sinun pitäisi käyttää niitä siinä tapauksessa.

H Harald Blåtumme sanoi:
Vikbygel näyttää olevan jotain aaltopellille. Näyttää valitettavasti täysin epäoleelliselta, mutta ehkä ajattelit jotain muuta.
Sitä käytetään myös siihen. Tai kiinnitykseen kattoturvallisuuteen kautta raakapontti sekä isommille elementeille tai ontelolaattalattioille.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.