Hei!
Täytyy rakentaa itselleni autotalli, jotta on jotain puuhasteltavaa talvikuukausina. Nyt minulla on tilava lato ja siellä hieno navetta! Ehjä ja hieno pohja.
Ajattelin avata kaksi ovea ja rakentaa sinne tuplagarage autot ja moottorikelkat varten
KUITENKIN törmäsin yhteen asiaan. Katossa on palkki ja pystytolpat, ja yksi niistä on todella tiellä.
Se on lähin tolppa kuvassa, jonka haluaisin MIELELLÄ ottaa pois tai vaihtoehtoisesti siirtää.
Ajattelin rakentaa väliseinän, joka menee samalla tasolla kuin seuraava tolppa... Tolppien väli on vain 2 metriä, joten siitä tulee melkeinpä liian ahdas!
Onko joku asiantuntija, joka voisi auttaa minua tässä asiassa! Lisään enemmän kuvia, jotta saatte käsityksen siitä, minkälainen paikka on.
Se, mitä voi tehdä, on asentaa järeämpi palkki, jossa on vain yksi tuki keskellä. Jos poistat pylvään, on suuri riski, että olemassa oleva palkki taipuu alaspäin ylärakenteen painon vuoksi.
Näyttää siltä, että ensinnäkin tarvitset mitoitusapua.
Toiseksi, ovatko kattopalkit kunnossa!
Kuten edellinen puhuja sanoi, mitä pitäisi olla yläkerrassa!
Kukaan ei halua, että talo kaatuu kuin korttitalo.
Puupalkit katossa tuntuvat terveiltä! Palkkien mitat ovat 200x200 hirsiä.
Yläkerrassa ei periaatteessa pitäisi olla mitään! Täysin tyhjä nyt.. Ehkä kelkka?
Jos tuki poistettaisiin, olisi 5 metriä välin toisen tolpan ja seinän välillä.
Autotallin mitat on suunniteltu olevan 5x6 metriä.
Oletko varma siitä, että puupalkit ovat todella terveitä? Juuri noin on tehty sukulaisen ulkorakennuksessa, kun kattopalkit ovat lahonneet eläinten kosteuden vuoksi ja alkavat huojuen.
Mielestäni sinun tulisi palkata ammattilainen laskemaan remonttisi. Saatavilla saattaa olla ilmaisohjelmia verkossa, mutta vanha rakennus voi tehdä vaikeaksi siirtää nykyisiin standardeihin!
Olen kyllä päättänyt pitää sen sellaisena kuin se on.. Siitä tulee vain autotalli yhdelle autolle ja sitten voi pitää kelkkoja vieressä kahden auton sijaan. Harvoinhan sitä joutuu korjaamaan kahta autoa samaan aikaan
Kuitenkin minulla on yksi pohdinta! Huomasin, että palkissa on halkeama, luulen, että sen voi nähdä, jos katsoo viimeistä kuvaa. Voiko palkkia korjata ja vahvistaa juuri halkeaman kohdalla? Vai täytyykö se vaihtaa? Jos se on mahdollista, ajattelin yrittää hioa pahimman ruosteen pois ja maalata näkyvän osan palkista vasaralakalla.
Voit myös hyödyntää hammarlacka (Hammerite) täysin ja ainoastaan harjata pois pölyn, lian ja irtoruosteen. Sen jälkeen vain levittää vähintään kaksi kerrosta. Näin olen tehnyt meidän tallissa, ja se on toiminut erinomaisesti tähän asti (arviolta 3-5 vuotta, muistini on hyvä mutta lyhyt).
Aha Ja jos voi välttää kiertämästä liikenneympyrää ja levittämästä kipinöitä navetassa, niin se on hyvä! Teräsharja ja vasaralakka! Täydellistä!
Tietääkö kukaan mistä voisi ostaa sellaisen vinssin, jonka voi kiinnittää palkkiin?
Arvioni on, että tuo teräspalkki ja pilarit ovat olleet tarkoitettu pelkästään tukemaan puurakenteita, jotta ne jaksavat kantaa useiden kymmenien tonnien heinämassan yläpuolella. 200 * 200 puupalkit, jotka ovat hyvässä kunnossa, kestävät tyhjän yläkerran ilman ongelmia. Varmista vain, että ne eivät ole toukkien syömiä. Hyvin yleistä vanhoissa navetoissa, joissa eläinten ja heinän kostea ilma helposti luo huonon ympäristön.
cem77, uskon todella aivan samoin kuin sinä! Mutta huomasin tänään erään asian, kun ystäväni oli käymässä ja hän tutki tilannetta... Siellä on vain kaksi puupalkkia, jotka lepäävät sen teräspalkin päällä! Loput teräspalkista on noin 2-4 cm päässä muista puupalkkeista. Voiko olla niin, että nyt kun navetta on tyhjentynyt heinästä ja tavaroista yläkerrassa, se on noussut taas ylös?
Mutta tietenkin teräspalkki on kiilattu tukevasti puupalkkia vasten lähimmässä pystysuorassa teräspalkissa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.