Olemme korottamassa muuria, jotta takana oleva maa tulisi tasaiseksi. Tällä hetkellä maa viettää/vietti melko paljon. Kun toisella puolella on nolla, toisella puolella korkeusero on lähemmäs 60 cm. Aiomme laittaa kukkapenkin 400 mm muurin ja terassin väliin. Joten kaksi muuria täytyy tehdä, joilla on 400 mm väli maata ja pensaita varten. Terassille tulee liuskekivilaatat.

Olemme palkanneet yrityksen tekemään työn puolestamme, mutta se ei tunnu lainkaan vakavasti tehdylle. He sanovat, että se johtuu siitä, ettei ole suoria linjoja ja että työ ei ole vielä valmis, mutta minulla on huono tunne enkä omaa lainkaan rakennuskokemusta. Autakaa meitä, onko tämä ok vaikka se vain näyttää rumalta? Vai pitäisikö heidän purkaa ja aloittaa alusta? Tai voiko sen korjata? ….?

• Väliaikainen tukimuuri epätasaisella maaperällä, jossa on betonilohkoja ja kiviröykkiö. Rakennustelineet näkyvät osittain taustalla.
  • Epätasainen kivimuuri, jossa on suuria rakoja kivien välissä ja rikkoutuneita saumoja. Yläosa näyttää koostuvan kevyestä materiaalista.
  • Rakenteilla oleva kivimuuri, jolla on epätasainen pintakerros ja kasvillisuutta ympärillä puutarhassa.
  • Rakenteilla oleva muuri, jossa on vaaleita harkkoja yläosassa ja epätasainen kivipinta alaosassa, keskeneräisessä tilassa.
  • Muurin rakentaminen keskeneräisessä vaiheessa, terästangot pystyssä ja sora-alusta valmiina. Ongelma: mahdolliset epätasaiset linjat.
  • Rakennuspaikka, jossa on keskeneräinen kiviaita, betonilaatat, kottikärryt ja pussit maa-aineksia. Maanpinta näyttää epätasaiselta.
  • Muuri, jossa on epätasainen kivipinta ja epätäydellisesti sovitetut betonilohkot, näkyvä rako ylhäällä.
  • Vau
kashieda ja 1 muu
  • Laddar…

Paras vastaus

Nyt en ole mikään muurari, mutta rakensin juuri viikonloppuna kasvihuoneen perustan tällaisilla "leca-harkoilla", kaltevalla ja epätasaisella maalla. A ja O sen varmistamiseksi, että siitä tulee symmetrinen, suora ja tasainen, on pohjatyö. Jos olemassa olevassa muurissa on monttuja, kuten tässä tapauksessa, ne on rakennettava ylös betonilla niin, että ne linjaavat *ennen* harkkojen asettamista paikalleen. Ilmeisesti tätä ei ole tehty.

Pystysuuntainen raudoitus näyttää minun maallikkosilmilläni melko järkevältä, ongelma on horisontaalinen raudoitus bistålin avulla, joka tuskin toimii näiden valtavien pokkien ja korkeuserojen kanssa. Näyttää siltä, että joissakin kohdissa on yritetty leikata harkot kohtalaisesti, mutta muissa kohdissa se ei näytä ollenkaan hyvältä ja on hyvin vaikeaa saada järkevä lopputulos rappauksen jälkeen. Muurilaasti ei ole lainkaan tarkoitettu täyttämään valtavia rakoja ja se on kaiken lisäksi epäonnistunut täysin täällä.

Mutta kuten sanottu, minulla ei ole suurempaa kokemusta tämän tyyppisestä muurauksesta, joten on hyvä, jos jokin ammattilainen tulee kertomaan lisää.

• Tykkään
mickeforsberg ja 2 muuta
  • Laddar…
S
Heillä ei ole aavistustakaan siitä, mitä he tekevät.

Pysäytä työ ja älä maksa mitään. Jos he eivät suostu siihen, hanki paikalle tarkastaja.

• Tykkään
ByggareBob1900
  • Laddar…
D
En tiedä, vitsailetko, mutta minun on vaikea nähdä, miten he aikovat saada tämän järjestykseen. Pyydä heitä lähettämään puuseppäoppilaalleen hoitaja ensi kerralla.

Ei, sen ei pitäisi näyttää siltä.

En ole kyllä muurari, mutta olen rakentanut 40m tukimuurin kotona. Kuten yllä oleva kirjoittaja mainitsee, pohja täytyy korjata. Olen valanut kunnollisen pohjan kaikkien muurieni alle, jolloin tasojen saaminen on paljon helpompaa.

• Tykkään
ByggareBob1900
  • Laddar…
Farstatjej90
Jos olisit soittanut kunnan päivätoimintaan ja tarjonnut leikkiä block ja murbruk kanssa, tulos olisi näyttänyt paremmalta kuin tämä.

• Tykkään
  • Haha
mickeforsberg ja 1 muu
  • Laddar…
Kiitos vastauksesta. Me valitimme, he purkivat kaiken samana päivänä ilman keskustelua👍.

Yritys oli vuokrannut henkilöstöä toiselta yhtiöltä. Nyt he ovat valaneet sokkelin ja sitten kaikki tehdään uudelleen yrityksen omien käsityöläisten toimesta.

• Tykkään
mickeforsberg ja 4 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.