Hei, olen juuri tehnyt ensimmäisen asuntokauppani ja haluan tehdä vähän muutoksia. Haluan avata keittiön, mutta silloin täytyy purkaa kaksi seinää. Olen liittänyt arkkitehtipiirrokset alle. Miten tiedän, onko seinä keittiön ja makuuhuoneen välillä kantava?
Kysymys koskee asuntoa oikeassa yläkulmassa kerroksessa 2, eli asunto numero 1102.
Liitän mukaan myös julkisivun sekä kerrokset 0 ja 1.
Olen kiitollinen kaikista vastauksista, sillä olen hyvin uusi tässä kaikessa
Sinulla on vain piirustukset remontista - tarvitaan rakennepiirustukset. Mutta on vaikea uskoa, että keittiön ja makuuhuoneen välinen seinä tai muut makuuhuoneen ympärillä olevat väliseinät ovat kantavia. Mutta aloita kysymällä hallitukselta, mitä he vaativat. Jos he tietävät, että seinä ei ole kantava, saatat saada vastauksen, ettei heidän lupaa tarvita; jos he eivät tiedä, he voivat vaatia sinua hankkimaan ammatillinen lausunto.
Täysin toinen asia: Arvaisin, että alennat asunnon arvoa, jos poistat makuuhuoneen. Se on tietenkin oma asiasi, mutta voisi olla hyvä varmistaa, että se voidaan palauttaa ilman liian suuria kustannuksia - ainakin jos et aio asua siellä monta vuotta.
Okei, kiitos vastauksesta! Olen kirjoittanut hallitukselle, mutta en ole vieläkään saanut vastausta. Toivottavasti he tietävät, onko seinä kantava.
Muuten suunnitelmani on purkaa molemmat makuuhuoneen seinät ja asentaa uusi seinä kauemmas oikealle, joten käytännössä aion vain siirtää makuuhuonetta. Ajatuksena on luoda avarampi pohjaratkaisu yhdistämällä keittiö ja olohuone. Aion myös päivittää keittiötä uudella kivellä ja uusilla kaapinovilla, joten toivon, että arvo nousee ennemmin kuin laskee.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.