Etsimme uutta hyllyä kotiimme ja törmäsin seuraavaan konseptiin, josta pidän:
Nyt näyttää siltä, että tämä on vain konsepti, eikä sitä ole myytävänä, joten harkitsen tehdä sen itse (tai tilata sen itse).
Suunnittelun tekeminen esimerkiksi SketchUpilla onnistuu ongelmitta, mutta suuri kysymys on, keneen pitäisi ottaa yhteyttä, jotta se saadaan valmistettua? Luulen, että yllä oleva esimerkki on valmistettu corianista, mikä vaikuttaa hieman liian ekstremiltä (=kalliilta) minulle.
Toimisiko vaneri, jota taivutetaan lämmön avulla? Onko sen valmistaminen kallista siinä tapauksessa?
Lyhyesti, mitkä materiaalit mielestänne toimisivat yllä olevaan ja keneen pitäisi ottaa yhteyttä sen tekemiseksi?
Säteet näyttävät hieman liian kapeilta, jotta ne voitaisiin tehdä mistään puumateriaalista.
Arvelisin, että lämpötaivutettu muovi sopisi hyllyn valmistukseen.
Rakeiden säteet vaikuttavat hieman liian tiukoilta tehtäväksi mistään puumateriaalista. Lämmöllä taivutettu muovi olisi veikkaukseni, että hylly voidaan tehdä siitä.
Protte
Puu on puuta. Sukulaisilla on puuntaivutusyritys. "Kaikki on taivutettavissa"
Tuo pyörä maksaa 70000 DOLLAR! Sillä saa jo lentokoneen. Silloin voi varmaan panostaa hieman siihen, että muotoilee puukappaleet oikeaan muotoon.
Kuinka suuri tuo puu on? Hyllynä se vaikuttaa aivan arvottomalta. Jos se on niin suuri kuin vaikuttaa (eli on tilaa asettaa kirja vaakasuorille pinnoille), se täyttää kokonaisen seinän, mutta sillä ei ole juurikaan pintoja, joille todellisuudessa asettaa tavaroita. On myös mietittävä, että se ei näytä ollenkaan yhtä siistiltä, kun se on täynnä tavaroita.