Etsimme uutta hyllyä kotiimme ja törmäsin seuraavaan konseptiin, josta pidän:
Seinälle kiinnitettävä puun muotoinen hylly, jossa valkoiset kaarevat osat ja vihreä tausta. Design-konsepti moderniin sisustukseen.

Nyt näyttää siltä, että tämä on vain konsepti, eikä sitä ole myytävänä, joten harkitsen tehdä sen itse (tai tilata sen itse).

Suunnittelun tekeminen esimerkiksi SketchUpilla onnistuu ongelmitta, mutta suuri kysymys on, keneen pitäisi ottaa yhteyttä, jotta se saadaan valmistettua? Luulen, että yllä oleva esimerkki on valmistettu corianista, mikä vaikuttaa hieman liian ekstremiltä (=kalliilta) minulle.

Toimisiko vaneri, jota taivutetaan lämmön avulla? Onko sen valmistaminen kallista siinä tapauksessa?

Lyhyesti, mitkä materiaalit mielestänne toimisivat yllä olevaan ja keneen pitäisi ottaa yhteyttä sen tekemiseksi?

Et voi lämmittää/hehkuttaa plattjärn ja taivuttaa niitä samanlaiseen muotoon ja sitten hioa ja maalata. :)

Liteteräs?

Saan käsityksen, että "hylly" on noin 25-30 cm syvä.

Kahdesta tai kolmesta 6 mm uritetusta MDF-levystä ja sitten kittaamalla reuna ja toivoa, että se kestää, on minun vinkkini.

Säteet näyttävät hieman liian kapeilta, jotta ne voitaisiin tehdä mistään puumateriaalista.
Arvelisin, että lämpötaivutettu muovi sopisi hyllyn valmistukseen.

Protte

Laminaattiviilua?

muotopuristettu vaneri kestää sädeet...

perkaby hän ennen...

prototypen sanoi:
Radat näyttävät hieman tiukoilta tehtäväksi mistään puumateriaalista.
Lämpötaivutettu muovi voisi olla sopiva materiaali hyllyn tekemiseen.

Protte
Uskotko? Tämä on kuitenkin tehty puusta.

http://feber.se/pryl/art/253711/cykel_av_bok/

• Puinen polkupyörä, jossa on yksinkertainen muotoilu ja suuret, mustat vanteet.
prototypen sanoi:
Rakeiden säteet vaikuttavat hieman liian tiukoilta tehtäväksi mistään puumateriaalista. Lämmöllä taivutettu muovi olisi veikkaukseni, että hylly voidaan tehdä siitä.

Protte
Puu on puuta. Sukulaisilla on puuntaivutusyritys. "Kaikki on taivutettavissa"

AXS
Yrittäisin löytää kulman, joka sopii mdf:lle tai muulle materiaalille.

Näyttää siltä, että kaikkialla on sama säde.

Mitkä työkalut ovat tarpeen kerrosliimatun viilun tekemiseen?

Tuo pyörä maksaa 70000 DOLLAR! Sillä saa jo lentokoneen. Silloin voi varmaan panostaa hieman siihen, että muotoilee puukappaleet oikeaan muotoon.

Kuinka suuri tuo puu on? Hyllynä se vaikuttaa aivan arvottomalta. Jos se on niin suuri kuin vaikuttaa (eli on tilaa asettaa kirja vaakasuorille pinnoille), se täyttää kokonaisen seinän, mutta sillä ei ole juurikaan pintoja, joille todellisuudessa asettaa tavaroita. On myös mietittävä, että se ei näytä ollenkaan yhtä siistiltä, kun se on täynnä tavaroita.

3D-renderöity puumuotti, joka on koottu kierrevarsien avulla. Kuvassa näkyy U-muotoinen rakenne, jossa on reiät kierrevarsille.
Luonnostelin pienen muodon SketchUpilla.

Muoto kootaan kierretangolla.

Puun osalta olisin tehnyt kaksi muottia, toisen 180 astetta kuvan mukaan ja toisen 90 astetta.

Joka toinen viilu liimataan (molemmat puolet) ja asetetaan ristiin...

Jos on teräviä mutkia, suihkutetaan hieman vettä viilulle, niin vältetään halkeamat/murtumat...

Yllä mainittua muotoa varten tarvitaan puristuspöytä, jossa on puristus sekä ylhäältä että sivuilta...

Yksi komplikaatio on, että puu "haarautuu". Noiden liitosten on oltava vaikeita tehdä riittävän vahvoiksi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.