1 342 lukukertaa ·
13 vastausta
1k lukukertaa
13 vastausta
Mitä tämä on? Asbesti?
Kaikkitietävä
· The Great North
· 1 154 viestiä
Vanha kunnon eristys🫡
Kaikkitietävä
· The Great North
· 1 154 viestiä
Siis ei ole asbesti
ei näytä asbestilta, mahdollisesti kangas saattaa sisältää sitä. Kannattaa käyttää hengityssuojainta. Kun olin 15-vuotias, työskentelin puhtaan asbestin kanssa, piippu toisessa kädessä ja teräsharja toisessa, jolla harjasin asbestilevyä, pöly nousi reippaasti, mutta en usko, että se oli vaarallista silloin 60-luvun puolivälissä, olen nyt 77. Mutta toki kannattaa olla erittäin varovainen.A AG A sanoi:
Kaikkitietävä
· The Great North
· 1 154 viestiä
Kiitos teille! Olen nähnyt sitä useissa paikoissa talossa vuosien varrella. Mutta aina jonkinlaisena tiivistyksenä. En ole koskaan nähnyt sitä käytettävän tavallisena eristeenä. Minulle tuli mieleen, että se muistutti vanhaa putkieristettä, joka joskus voi sisältää asbestia. Mutta oli mukava kuulla. En ole erityisen huolissani vähäisestä asbestista. Mutta jos se olisi asbestia, olisi kuitenkin ollut pakko saneerata.
Käytä hengityssuojainta, olettaisin että teet niin, tuo vanha lasivilla on ikävää käsitellä, samoin kuin kaikki vanha Gullfiber ja Rockwool.
Yök, mitä pölyä sitä onkaan hengittänyt vuosien saatossa turhaan, kun yksinkertainen hengityssuojain toimii erinomaisesti.
Ennen oli nuori ja tyhmä, nyt on vanhempi (ja ehkä vähän tyhmä) mutta ymmärtää ettei ole kuolematon.
Yök, mitä pölyä sitä onkaan hengittänyt vuosien saatossa turhaan, kun yksinkertainen hengityssuojain toimii erinomaisesti.
Ennen oli nuori ja tyhmä, nyt on vanhempi (ja ehkä vähän tyhmä) mutta ymmärtää ettei ole kuolematon.
Valitettavasti olen vanha ja tyhmä😄. Ei vaan, mutta olen noin 50 ja usein aivan liian laiska lähteäkseni etsimään maskia. Kuitenkin olen kuitenkin kuollut muutaman vuoden kuluessa, joten ei ole niin tarkkaa🙂. Mutta kyllä, joskus tuntuu, että "oi, tuo ei ollut hyväksi hengitykselle".mikethebik sanoi:
Käytä hengityssuojaimia, tosin oletan että käytät, tuo vanha lasivilla on kyllä sellaista roskaa käsitellä, samoin vanhat Gullfiber ja Rockwool.
Hyi miten paljon sellaista pölyä onkaan tullut hengitettyä vuosien mittaan turhaan, kun yksinkertainen hengityssuojain toimii mainiosti.
Ennen oltiin nuoria ja tyhmiä, nyt ollaan vanhempia (ja ehkä hieman tyhmiä) mutta ymmärretään, ettei olla kuolemattomia.
Kun olin 50, ajattelin että elämäni (tupakoitsija 7-vuotiaasta, paljon alkoholia ja ei lainkaan liikuntaa) tulee todennäköisesti päättymään 65-vuotiaana.A AG A sanoi:
Sitten lopetin tupakoinnin, hankin vaimon ja elämän tavoitteen ja nyt olen 69 vuotta vanha ja vaikuttaa siltä, että olen edelleen tarpeeksi terve elääkseni vielä vähän aikaa 🤓
Ja kyllä, olen nuoruudessani hionut mopon ja auton jarrupaloja pyörivällä teräsharjalla saadakseni pois sen kiiltävän pinnan.. täysin ilman maskia 😷
Viimeksi muokattu:
Hm, joko olet pessimisti tai vakavasti sairas, jos luulet olevasi kuollut muutaman vuoden sisällä, toivon että olet pessimisti, koska sitä voidaan muuttaa.A AG A sanoi:
Jos se on tuo toinen, pahoittelen ja toivon, että sekin voidaan muuttaa.
Ei, valitettavasti se on lihassairaus ilman parannuskeinoa tai muuta. ALS:n kaltainen.mikethebik sanoi:
Todella ikävää kuulla, toivon todella, ettei niin käy, ja sinulla on minun sympatiani, tunnen sinut vain aliaksena foorumilla, mutta jotenkin siitä tulee henkilö, jonka kanssa vaihdetaan mielipiteitä ja ajatuksia.A AG A sanoi:
Kiitos, se lämmittää! Ymmärrän tunteesi. Vaikka tuntee jonkun vain näin, se voi silti tuntua henkilökohtaiselta tällaisissa tilanteissa.mikethebik sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Är detta asbest under mitt golv?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Är detta asbest? Rör i källare
Kan detta vara asbest eller vad för väv?
Färg, Måla & Tapetsera -
Kan detta vara asbest? Plastmatta och mörkt lim
Är detta asbest? Små svarta stenar som isolering i trossbotten
Fyllnadsmassor