Olen tullut siihen tulokseen, että etsimäni huonekalut eivät ole ostettavissa, joten olen päättänyt tarttua asiaan itse. Haluan tehdä tv-tason ja hyllyn rustiikkisella luonteella ja mietin nyt, mitä puutavaraa minun pitäisi ostaa ja miten se mahdollisesti pitäisi käsitellä saadakseen rustiikkisen ilmeen.
Mitä, onko se ainoa tapa? Löytää joku, joka myy purkupuuta?
Toivoin voivani mennä puutavaraliikkeeseen ja ostaa. Halusin tietää, mitä minun pitäisi kysyä. En uskonut, että sen tarvitsi olla vanhaa ollakseen rustiikkista. :/
Tavallista sahatavaraa voi ostaa rakennusliikkeestä, josta rakennat. Rustiikkisen tunnelman luomiseksi voit käsitellä valmista huonekalua erilaisin tekniikoin. Esimerkiksi voi käyttää nauloja luodakseen "madonreikiä", lyödä ketjulla tai vasaralla, "hieroa" kivillä/soralla. Oikean värisävyn saamiseksi on olemassa kahvia, teetä, etikkaan liotettua teräsvillaa, erilaisia värikerroksia maalattuna ja hionta hiekkapaperilla kuluneen ilmeen saavuttamiseksi.
Vain mielikuvitus on rajana, joten ala kerätä inspiraatiota eri tekniikoista, esimerkiksi Youtuben kautta.
Okei, mutta että se on paksua puuta, niin siis pitäisikö minun ostaa reglar? Mitä muuten tarkoittaa "massivt trä"? Mitä se oikeastaan merkitsee? Tuntuu kyllä vankalta.