17 513 lukukertaa ·
9 vastausta
18k lukukertaa
9 vastausta
Mitä minun pitäisi käyttää sahaamiseen suoraksi?
Pidän pienten projektien tekemisestä. Etenkin Mdf:ssä, mutta myös muissa materiaaleissa. Olen täysin toivoton sahatessani suoraan. Minulla on pistosaha ja tavalliset sahat.
Mitä pitäisi ostaa? Huomasin, että pistosahaan oli olemassa jokin juttu, joka näytti kiskolta tai yksinkertaisemmalta pistosahalta? Minulla ei ole tilaa isommalle pistosahalle telineellä, joten jokin yksinkertaisempi versio, jonka voin pitää pienellä kokoontaitettavalla pöydällä kuten tämä https://www.bauhaus.se/arbetsbord-r...gidw2i0-Onl31sHNMjgmfCA06IrR--Q4aAlXWEALw_wcB.
Kiitollinen vinkeistä, jotta voin sahata suoraan rakennusvaiheessa.
Mitä pitäisi ostaa? Huomasin, että pistosahaan oli olemassa jokin juttu, joka näytti kiskolta tai yksinkertaisemmalta pistosahalta? Minulla ei ole tilaa isommalle pistosahalle telineellä, joten jokin yksinkertaisempi versio, jonka voin pitää pienellä kokoontaitettavalla pöydällä kuten tämä https://www.bauhaus.se/arbetsbord-r...gidw2i0-Onl31sHNMjgmfCA06IrR--Q4aAlXWEALw_wcB.
Kiitollinen vinkeistä, jotta voin sahata suoraan rakennusvaiheessa.
On täysin mahdotonta sahata suoraan kuviosahalla. Helpointa on käyttää kaiverrus- tai sirkkelisahaa kiskolla tai viedä se jotain vasten. Tämä jokin on kuitenkin oltava täysin suora (mikä laudoille, joita ostaa, ei yleensä ole, mikä kesti minun ymmärtää...) Voit myös sahata käsin, suosittelisin tällöin japaninsahaa, kuten tätä: https://www.clasohlson.com/se/Japansåg-Gyokucho-Razorsaw/p/41-1867 (tämä on uudempi malli muovikahvalla, itselläni on jonkinlainen bambukahva) Tuo valmistaja on erittäin hyvä. Jos sahaat käsin, sinun on kuitenkin opittava tekniikka. Aloita linjalla, jonka voit mielelläsi leikata veitsellä. Sahaa sitten enemmän kyseisen linjan pitkin toisella puolella, käännä ja sahaa linjan pitkin toisella puolella, saha on siis erittäin pienessä kulmassa siihen, mitä ikinä sahaatkaan. Sitten poistat materiaalin kahden leikkuusi väliltä, ja toista tämä, kunnes olet sahannut sen, mitä aiot sahata. MDF:n suuret leikkaukset voit antaa paikan tehdä, mistä ostat materiaalit? Esimerkiksi Bauhausilla on sahauspalvelu, ja ainakin teoriassa niiden sahat ovat erittäin hyviä ja pystyvät tekemään tarkkoja leikkauksia. Muista sahajärjestys, jotta kaikki saman mitan leikkaukset tehdään peräkkäin, siitä ei koskaan tule 100 % tarkkaa, mutta jos kaikki mitat, joiden pitäisi olla esimerkiksi 100 mm, ovatkin 101 mm, se ei yleensä haittaa, ja kun vaihdat terän paikkaa, se voi mennä pieleen. Jos aiot laskea leikkauksia etukäteen, veikkaan, että terä on 3 mm rakennustavaratalojen sahoissa.
Minulla on itselläni BOSCH GKT55 kiskojen kanssa; https://www.toolab.se/produkt/GKT-5...jq2qAv_vMWYsn6NRuyxv2nIunnHj2dm0aAkxEEALw_wcB
On hyvä olla myös kiinnittimet, joilla voi lukita kiskon levyyn.
Jos ei halua käyttää niin paljon rahaa, niin muistan Einhell sahan olevan OK; https://www.bygghemma.se/verktyg-oc...g/sanksag/sanksag-einhell-te-ps-165/p-1205684 en kuitenkaan tiedä, mikä kisko siihen sopii suoralta kädeltä.
On hyvä olla myös kiinnittimet, joilla voi lukita kiskon levyyn.
Jos ei halua käyttää niin paljon rahaa, niin muistan Einhell sahan olevan OK; https://www.bygghemma.se/verktyg-oc...g/sanksag/sanksag-einhell-te-ps-165/p-1205684 en kuitenkaan tiedä, mikä kisko siihen sopii suoralta kädeltä.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Terän valinta huomioiden materiaali, jota aiot sahata, on erittäin tärkeää eli hammasluku ja haritus. Katkaisuterät ja halkaisuterät näyttävät täysin erilaisilta. Suoran laudan kiinnittäminen ruuvipuristimilla lisätukena on toinen hyvä niksi. Kulmaviivaimia ei voi käyttää liian usein.
Kiitos!S Svante Svenson sanoi:On täysin mahdotonta sahata suoraa viivaa pistosahalla. Helpoin on upotus- tai käsipyörösaha kiskolla tai vasten jotain. Tämä jokin on kuitenkin oltava täysin suora (mikä taas ostettavat laudat eivät yleensä ole, mikä kesti minulta jonkin aikaa ymmärtää...)
Voit myös sahata käsin, suosittelen siinä tapauksessa japanin sahaa, esimerkiksi tätä: [linkki] (juuri tämä on uusi malli muovikahvalla, itselläni on jonkinlainen bambukahva) Tuo valmistaja on erittäin hyvä. Jos sahaat käsin, sinun on kuitenkin opeteltava tekniikka. Aloita viivalla, joka kannattaa leikata ensin veitsellä. Sahaa sitten enimmäkseen tämän viivan pitkin toiselta puolelta, käännä ja sahaa viivan pitkin toiselta puolelta, sahan tulee siis olla hyvin pienessä kulmassa siihen, mitä sahaat. Sitten poista materiaali kahden leikkauksesi välistä, ja toista tämä, kunnes olet sahannut läpi sen, mitä aiot sahata.
Suurille MDF-leikkauksille voit kai antaa myymälän, josta ostat materiaalin, tehdä ne? Esimerkiksi Bauhausilla on sahauspalvelu, ja ainakin teoriassa nuo sahat ovat erittäin hyviä ja voivat tehdä tarkkoja leikkauksia. Mieti sahausjärjestystä niin, että kaikki saman kokoiset leikkaukset tehdään peräkkäin, koskaan ei tule 100% tarkkaa, mutta jos kaikki mitat, jotka pitäisi olla esimerkiksi 100 mm, ovat 101 mm, se ei yleensä haittaa mitään, ja kun terän paikkaa muutetaan, voi tulla virhe. Jos aiot laskea leikkaukset etukäteen, veikkaan, että terä on 3 mm rakennustarvikekauppojen sahoissa.
Joo, olen antanut heidän sahata puolestani, mutta siitä tulee erittäin kallista, ja nyt kun haluan vain tehdä pienen lisäyksen, haluan tehdä sen kotona.
Aion tutustua ja kokeilla sahata kuten kirjoitit. Kiitos!
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Myös pistosahoille on olemassa erilaisia teriä. Varmista, että käytät terää, joka on tarkoitettu levymateriaaleille, jos aiot sahata MDF:ää.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Vad använda för att bygga upp 7 mm under skenor för glaspartier?
Fönster & Dörrar -
Kan man använda en Ringkap för att såga sönder gråsten?
Verktyg & Maskiner -
Vad ska man behandla inomhusträmöbler med för att användas utomhus?
Färg, Måla & Tapetsera -
Använda ångtvätt med jordas förlängningssladd från jordad rum farligt?
El -
Hur isolera betongplatta i garage, för att använda som sovrum?
Isolering