Minulla on erillinen varasto, johon haluan asentaa jonkinlaiset sisäseinät.
Olen saanut vierailulle hiiriä/rottiä, joten se on enemmän niiden poistamiseksi, sekä jotta siitä tulee siistimpi.

Kuten sanottu, se on lämmittämätön ja eristämätön erillinen varasto (Skånessa).

Liitän kuvia siitä, miltä se näyttää.

Aion tehdä työn itse, olen melko uusi tässä.

• Förråd med olika trädgårdsverktyg hängandes på väggen, inklusive grep, spade och spett. Ouppvärmt och oisolerat utrymme.
  • Puinen varaston nurkka, jossa on sähkökaapeleita ja varastointitarvikkeita; punainen ympyrä korostaa osaa rakenteesta.
Onko se tuulilevy, jonka näkee nyt rankojen välistä? Hiiret pääsevät sisään muualla kuin seinän läpi.
Mutta näyttää siltä, että se on rakennettu eristämistä varten.

Jos et nyt halua lämmittää, niin eristäminen ei ole hyvä idea. Silloin sanoisin, että sinun pitäisi käyttää ponttilautaa. Se näyttää hyvältä ja sinulla on tukeva seinä, johon voi ruuvata. Vaihtoehtona on erilaisia levyjä, jotka kestävät kosteutta enemmän tai vähemmän hyvin.

• Tykkään
Daniel Sunny
  • Laddar…
S Småbrukaren sanoi:
Onko se nyt näkyvissä oleva tuulensuoja kankaiden välissä? Hiiret pääsevät luultavasti sisään jostain muualta kuin seinän läpi.
Mutta näyttää siltä, että on rakennettu eristystä varten.

Jos et halua lämmittää, eristys ei ole hyvä idea. Silloin sanoisin, että sinun pitäisi käyttää raakalautaa. Se näyttää hyvältä ja sinulla on kunnollinen seinä, johon voi kiinnittää ruuveja. Vaihtoehtona on erilaisia levymateriaaleja, jotka kestävät kosteutta enemmän tai vähemmän hyvin.
Kyllä, juuri niin, kangas on rimojen välissä. Jyrsijä on purrut siitä läpi yhdessä kohdassa ja päässyt sisään sitä kautta.

En halua eristää.

Haluan vain saada jonkinlaista seinämää ylös, jotta se näyttäisi siistimmältä ja jyrsijöiden olisi vaikeampi päästä sisään.

Raakalautaa siis.
Eikö OSB tai vaneri toimisi???
(aion jättää ”auki” tuuletusta varten, siihen laitan jonkinlaista verkkoa tai vastaavaa, jotta eläimet eivät pääse sitä kautta sisään).

Kirjoitinhan, että levymateriaali toimii. Tottakai voit käyttää plyfa, mutta mielestäni raakapontti tai paneeli on hienompaa. Mutta se on sinun varastosi.

• Tykkään
Bengt Au ja 2 muuta
  • Laddar…
OSB-levy ja maalata valkoisella maalilla ulkokäyttöön.
Olin eristänyt... Ei suuremmat kustannukset tässä yhteydessä.

• Tykkään
Daniel Sunny
  • Laddar…
Eristetty ei ole suositeltavaa, jos sen pitäisi olla lämmittämätön. Mutta olen utelias, miksi tuulensuoja on asennettu, jos sitä ei ole tarkoitus eristää?

• Tykkään
Daniel Sunny
  • Laddar…
Täysin järjetöntä ja turhaa eristää, ellei ensin estetä jyrsijöiden mahdollisuutta päästä sisään. Jyrsijät rakastavat mineraalivillaa.

S Småbrukaren sanoi:
Eristettyä ei suositella, jos se tulee olemaan lämmittämätön. Mutta olen utelias, miksi tuulensuoja, jos sitä ei eristetä?
Ei siis ole minun rakentama varasto. Se oli sellainen, kun ostimme sen. Emmekä tunne tarvetta eristää tai lämmittää sitä.

Joten kysymykseni tarkoitus on enimmäkseen, mikä materiaali pitäisi valita sisäseinään.
Ja tunnen, että olen saanut monta hyvää neuvoa.👍

• Tykkään
Småbrukaren
  • Laddar…
Anna mennä!

• Tykkään
Daniel Sunny
  • Laddar…
Oldboy Oldboy sanoi:
Täysin järjetöntä ja turhaa eristää, jos ei ensin estetä jyrsijöiden pääsyä sisälle. Jyrsijät rakastavat kivivillaa.
Kivivilla?

Coolman Coolman sanoi:
Kivivilla?
Kivivilla ja lasivilla ovat mineraalivillaa. Jyrsijät rakastavat molempia, pesimiseen, sveitsiläiseksi juustoksi tekemiseen ja ajan myötä täysin hajottamiseen. Toimii kuin pehmeä ja pöyheä untuvatakki, joten ei ole kovin suurta merkitystä, onko tilat lämmitettyjä vai ei.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.