Aion asentaa sisäseinän. Olen ajatellut käyttää teräskiskoa suoraan betonilaattaa vasten. En kuitenkaan uskalla ruuvata kiinni laattaan lattialämmityksen takia, joten ajattelin liimata sen. Onko se ok tehdä näin? Mitä liimaa tulisi käyttää tähän tarkoitukseen?

Kiskossa, jota ajattelin käyttää, on muuten 4 mm polyeteeniä sen alla (tyyppi muovilista, paremman äänieristyksen vuoksi?), aiheuttaako se sitten heikon kohdan? Pitäisikö minun asentaa ilman polyeteeniä, jotta liima kiinnittyisi suoraan teräkselle?

Poista polyeteeni alta ja liimaa Tec7- tai superfix-tyyppisellä liimalla, se on toiminut hyvin minulle monta kertaa, mutta älä pihistä liiman määrässä. Jos haluat seinälle hyvät akustiset ominaisuudet, tiivistä ensimmäisen ja toisen kerroksen levyjen välit molemmin puolin seinää. Alapuolella oleva kangas on tarkoitettu tekemään seinä ilmatiiviiksi kiskon alla, tämä korvataan oikeastaan liimalla, mutta saat paremman tuloksen tiivistämällä. Jos haluat varmistaa seinän kiinnittymisen lattiaan, kiristä puukehykset kattoa vasten.

S sixten88 sanoi:
Poista polyeteeni alta ja kiinnitä esimerkiksi tec7:llä tai superfixillä, on toiminut minulle hyvin monta kertaa, mutta älä kitsastele liiman kanssa. Jos sitten haluat hyvät ääniominaisuudet seinälle, tiivistä ensimmäisen ja toisen levyn väli molemmin puolin seinää. Kankaan tarkoitus alapuolella on tehdä seinä ilmatiiviiksi kiskon alla, tämä korvataan itse asiassa liimalla, mutta saat paremman tuloksen tiivistämällä. Jos haluat varmistaa seinän kiinnittymisen lattiaan, kiristä puukehykset kattoa vasten.
Erinomaista, kiitos vastauksesta. Onko sinulla kokemusta siitä, kuinka sujuvaa on polyeteenin poistaminen?

• Tykkään
Domarn84
  • Laddar…
Se yleensä sujuu hyvin veistellä veitsellä ja vetää irti.

onhan teräslevyjä ilman polyeteniä, osta ne sen sijaan. Sitten liimaat ne kiinni Tec7:llä

S sixten88 sanoi:
Poista polyeteeni alta ja liimaa esimerkiksi tec7:llä tai superfixillä, se on toiminut minulla monta kertaa, mutta älä säästä liimassa. Jos haluat hyvät ääniominaisuudet seinään, tiivistä levyn ensimmäisen ja toisen kerroksen välit molemmilla puolilla seinää.. Kalvo alla on tarkoitettu tekemään seinä ilmatiiviiksi kiskon alla, tämä korvataan oikeastaan liimalla, mutta saat paremman tuloksen tiivistämällä. Jos haluat varmistaa, että seinä on kiinni lattiassa, kiristä puurunkoja kattoa vasten.
Ajattelin tehdä jotain samankaltaista, nimittäin rakentaa varastohuoneen autokatokseeni betonilaatalla. (Rosa merkintä kuvassa). Mietin, onko joku tehnyt tämän ja onko kyseinen henkilö käyttänyt teräs- vai puurunkoja. Se tulee ulkoilmaan, mutta on katon alla.

En myöskään halua ruuvata kiinni rungot, koska aion mahdollisesti poistaa varaston muutaman vuoden kuluttua ja olen valanut lattialämmitysputkia mahdolliseen tulevaan käyttöön.

Pitäisikö minun käyttää alushuopaa aluslaattojen alla? Ja vaikuttaako se aluslaattojen tarttumiseen lattiaan?

• Carportissa kaksi autoa, joista oikeanpuoleisen ympärillä on vaaleanpunainen neliö. Lapsi kävelee etualalla.
Teräs ei tarvitse syllpapp koska se ei ole herkkä kosteudelle

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.