1 834 lukukertaa ·
11 vastausta
2k lukukertaa
11 vastausta
Mitä betonilaatta painaa?
Hei,
Olen siirtämässä kellariraput ja tarvitsen kaivaa reiän kellariin.
Kellarikatto koostuu sinibetonipalkistosta, joka on tarpeen poistaa. Nämä rakennuspalikat ovat 50 cm leveitä ja noin 4-4,5 m pitkiä ja piirustusten mukaan 10 cm paksuja (vaikea tietää tarkalleen, kun ne ovat piirustuksessa 1 mm).
Onko kellään täällä aavistusta, mitä nämä voivat painaa?
Minulla on idea, että voisi rakentaa jotain niiden alle tukemaan niitä ja sitten sahata ne pituussuunnassa kevyempiin kokoihin.
Olen siirtämässä kellariraput ja tarvitsen kaivaa reiän kellariin.
Kellarikatto koostuu sinibetonipalkistosta, joka on tarpeen poistaa. Nämä rakennuspalikat ovat 50 cm leveitä ja noin 4-4,5 m pitkiä ja piirustusten mukaan 10 cm paksuja (vaikea tietää tarkalleen, kun ne ovat piirustuksessa 1 mm).
Onko kellään täällä aavistusta, mitä nämä voivat painaa?
Minulla on idea, että voisi rakentaa jotain niiden alle tukemaan niitä ja sitten sahata ne pituussuunnassa kevyempiin kokoihin.
En antanut sinulle vastausta, kuinka pitkä on pala narua.
Arvioi noin 2,4 tai 2,5 tonnia/kuutio, niin saat vastauksen itse.
Voin ajatella, että 10 cm on hieman liian ohut, luulen pikemminkin, että se on 15 tai 20 cm paksu.
Arvioi noin 2,4 tai 2,5 tonnia/kuutio, niin saat vastauksen itse.
Voin ajatella, että 10 cm on hieman liian ohut, luulen pikemminkin, että se on 15 tai 20 cm paksu.
En tarkoittanut kommentoida vastaustasi.harry73 sanoi:
Aion aloittaa nostamalla puurungon, joka on päällä noin viikon kuluttua, ja sen jälkeen voin porata reiän paksuuden mittaamiseksi.
Olen edelleen ajatellut rakentaa jotain tai pystyttää rakennustelineet alle tukemaan, kun alkaa sahata käsiteltävämmiksi blokeiksi.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Tilavuuspaino teräsbetonikehikoilla on enintään 0,65 kg/dm3. 5x45x1=225x0.65=146,25 kg.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Se tuntuu ohuelta. Nopean tarkistuksen jälkeen vanhassa Bygg II:ssa uskon, että 15-20 cm (enemmän 20 cm suuntaan) on realistisempi. Mutta on monia parametrejä, erityisesti mikä hyötykuorma tässä tapauksessa on ajankohtainen.
Meidän ovat 21 cm.
Varoituksena on myös, että sinun täytyy jollakin tavalla kompensoida, kun teet niin suuren aukon niihin. Suosittelen, että annat suunnittelijan tehdä sen. Tällainen toimenpide vaatii myös rakennusluvan, jolle rakennesuunnittelu lienee edellytys.
Varoituksena on myös, että sinun täytyy jollakin tavalla kompensoida, kun teet niin suuren aukon niihin. Suosittelen, että annat suunnittelijan tehdä sen. Tällainen toimenpide vaatii myös rakennusluvan, jolle rakennesuunnittelu lienee edellytys.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Helpoin tapa on varmaan nostaa esimerkiksi kaksi levyä ja korvata ne lyhyemmillä versioilla, joille tarvitaan sitten uusi alusta jossain muodossa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Konstruktion golv på betongbjälklag
Golv -
Flytande parkettgolv på betongbjälklag
Golv -
Bila upp betongbjälklag, vad ska vi se upp med?
Golv -
Söker tillverkare av isolerade betongväggar och betongbjälklag.
Stenhus -
Ankkuroi uusi talossa, jossa betonilaatta ja korotettu lattia
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka