nzsc
- Mistä yksityishenkilö voi ostaa teräspalkkia esim. kantavan seinän tuentaan?
- Te, jotka olette tehneet vastaavia toimenpiteitä, mihin olette kääntyneet hankkiessanne tarvittavat teräspalkit?

Antakaa mielellään vinkkejä ostopaikoista/myyntipaikoista ja mistä voi kysyä hintatietoja.

Missä päin maata se on?

Täällä Jönköpingissä käännytään esim. Abrahamssons Järn

• Tykkään
nzsc
  • Laddar…
nzsc
Unohdin mainita sen @GoForIt :D

Mieluiten Trelleborg, mutta muuten Malmö-yhdyskunta.
Hyvä, että mainitsit sen, sillä tulevaisuudessa voi olla toisia Jönköping-alueelta, jotka tarvitsevat teräspalkkeja. Silloin voi kääntyä Abrahamssons Järn puoleen, kuten vinkkasit! (y)

Mutta tiedän, että on myös muita, kuten StenaStål ja samankaltaisia suurempia yrityksiä, jotka toimittavat koko maassa, joten siitäkin voi olla hyvä antaa vinkki.

L
Palkit ::: metallitekniikka /ramneskogs on varastoja Svedalassa

• Tykkään
Milb ja 1 muu
  • Laddar…
Katso, onko lähellä mitään metallijätettä.

nzsc
@dof Se on luultavasti halvempaa romulla kuin jos ostaa tukkuliikkeiltä jne.
Mutta entä laatu ja vastaavat?

Nyt en tiedä, miten se yleensä on, mutta paikallisella romuttamolla täällä on loistava tieto siitä, mitä heillä on pihalla. Ja halvaksi tulee. Kävin juuri hiljattain ostamassa joitakin teräsputkia takkaa varten. 115mm teräsputki, jolla on noin 4mm seinämävahvuus. Pala noin 4m ja 90° mutka metrillä molempiin suuntiin. Päivän hinnalla se maksoi aika tarkkaan 300:- Mielestäni se on löytö.

• Tykkään
Brks ja 1 muu
  • Laddar…
nzsc
Sitä voi todella sanoa hyväksi diiliksi (y)
Itse tarvitsen 3960 mm pitkän HEA-palkin 180 sekä kaksi kappaletta 2250 mm pitkiä pilaripalkkeja HEA 120. Kun katsoo hintaa mm. stenastal.se, montano.se, tibnor.se, begroup.se ja muilta, koko setin hinnaksi tulee noin 5000 kr.

HEA 180 painaa 35,5 kg/m ja maksaa noin 17 kr/kg => 35,5 kg/m * 3,96 m * 17 kr/kg * 1,25 alv = 2987 kr

HEA 120 painaa 19,9 kg/m ja maksaa noin 17 kr/kg => 19,9 kg/m * 2,25 m * 17 kr/kg * 1,25 alv = 951 kr

Yhteensä noin: 2987 kr + (951 kr * 2 kpl) => 4890 kr

Tämän lisäksi minulle tulee 3 kappaletta leikkauksia, koska palkit myydään muuten kokonaisina 10,1/12,1/15,1 m, joskus 4,1/6,1 m. Noin 187,5 kr/leikkaus sis. alv. Myös toimituskustannukset ovat noin 800-1000 kr sis. alv kotitoimitukselle. Nosturiauto maksaa noin 1000 kr/tunti niiden paikoilleen nostamiseen.

Laskettaessa kaikki mukaan hinta on noin 7500 kr sis. alv. :geek:

Mitä aiot laittaa yläkertaan VETURIVERSTAS ?? Tarkista kantavuus.

Tarkista VKR kevyemmät jäykemmät kantavat palkit sileä ulkopinta.
Muuten aivan selvästi metallinkierrätysyhtiö, on paljon hyllyllä. :)

nzsc
L Leif i Skåne sanoi:
Mitä aiot laittaa yläkertaan LOKVERKSTAD?? Tarkista kantavuus.
Olen pahoillani ystäväni, mutta nyt en pysy kärryillä :) Mitä yrität sanoa?

Paras vastaus

• Tykkään
nzsc
  • Laddar…
nzsc
Olen itse asiassa tehnyt sen @13th Marine. Ainakin heidän kotisivujensa kautta. Hinnat näyttävät olevan samanlaisia kaikkialla, mikä tuntuu hieman oudolta, että on niin pieniä katteita, jos ollenkaan?
Hintahaarukka 16,95-17,60 kr/kg ilman ALV:ia olen kohdannut tähän mennessä.

stalitrelleborg.se ottaa esimerkiksi 17,60 kr/kg ilman ALV:ia tai 22,00 kr/kg ALV:in kanssa. Sama hinta HEA 120 ja HEA 180:lle.
HEA 180 => pituus: 3,96 m => paino: 140,58 kg => hinta: 3092,76 kr
HEA 120 => pituus: 2*2,25 m => paino: 2*44,775 kg => hinta: 2*985,05 kr => 1970,10 kr

Kokonaismäärä: 5062,86 kr

https://www.blocket.se/malmo-metallteknik

Kuten aiemmin metallteknik myy palkkia, kun olet rakentanut sen seinään, ei näy, että se on ollut käytössä aiemmin.
Romun hinta on 80 äyriä/kg, siistit palkit maksavat muutaman euron, kaikki on neuvoteltavissa.

• Tykkään
nzsc
  • Laddar…
nzsc
@Leif i Skåne Mainitsit aiemmin VKR. Miten se eroaa HEA:sta? Ajattelen enimmäkseen rakennuskorkeutta. Haluan tietysti mahdollisimman paljon vapaata tilaa ja en välitä ollenkaan, onko se HEA, HEB, HEM, IPE, UNP, UPE, KCKR, KKR, VCKR, VKR... .... PTSD, ADHD :rofl:

Haluan, että se "rakentuu" mahdollisimman vähän, jotta saisin mahdollisimman paljon vapaata tilaa.

F
VKR on aivan kuten KKR suorakulmainen suljettu profiili.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.