Hei.

Vanhassa funkistalossamme on tukevat jalkalistat. Kun rakennamme uutta, haluamme täydentää samanlaisilla jalkalistoilla, mutta kun menee rakennustavarataloihin, löytää vain(?) allmogejalkalistoja, jos haluaa korkeita jalkalistoja. Eikö ole olemassa sileämpiä yksilöitä?

Onko teillä mitään vinkkejä hyvin varusteltuun jalkalistapaikkaan Tukholman seudulla?

Voit ostaa tavallista puutavaraa oikeassa mitassa ja jyrsiä ne haluamallasi tavalla. Oletan, että haluatte vain viistetyn reunan yläreunaan???
Lisäksi "kotijyrsitty" näyttää melko tyylikkäältä, koska se antaa vanhan hienon ilmeen, kun se ei ole koneen tarkkuudella tehty.
Hieman pellavaöljymaalia päälle ja onni on tehty...

Lisäksi sinun täytyy ostaa käsijyrsin, jos sinulla ei jo ole sitä.
Vain sellainen juttu ;)

hmm.. yksi LISÄ sähkölaite toisin sanoen... :D

Tietysti, itse tehty on hyvin tehty, mutta joskus ei jaksa tehdä kaikkea itse....

Kyllä, se on jotain sellaista mitä kuvailet, mitä etsimme.

Paikka sijaitsee Tomtebogatanilla, jota kutsun Birkastaniksi ;D, enkä tiedä nimeä tai osoitetta, mutta ovessa lukee lister. Heillä on laaja valikoima erikoislistoja vuosisadanvaihteen taloille, en muista, miten on sileiden osalta, mutta niitä pitäisi olla myös. Jos et löydä sopivaa, voit tilata muotin, niin he jyrsivät erikoiset vain sinulle. Kaikki on Tukholman hinnoilla.

Paikka sijaitsee Tomtebogatanin vasemmalla puolella, jos tulet Torsgatanilta ja se on melko pitkällä mäessä.

Koska olen muuttanut Dalarna, olen vakavasti allerginen Tukholman hintatasolle.
Siksi olen myös skeptinen käyttämään puusepänliikettä täällä Tukholmassa...

Onko kukaan löytänyt hyviä profiilikarttoja verkosta, joissa listataan listoja? Voihan olla, että valmiita listoja on saatavilla...

Gysinge keskuksessa rakennusten hoitoon on erilaisia höylättyjä puusepänosia vanhojen mallien mukaan. Minulla on heidän luettelonsa, mutta luulen, että ne ovat myös verkossa.
WWW.GYSINGE.NU
terveisin/larsu

Siellä missä asun (Värmland) on ainakin pari yritystä, joilla on oma saha ja höyläämö. Sieltä voi saada puutavaraa sahattuna ja höylättynä haluttuihin mittoihin. Kuvailusi mukainen jalkalista (Fasting) on melko yksinkertainen, joten sen ei pitäisi olla kovin kallista.

//Stocken

Lattialista saa olla höylätty, johon pyöristän hieman yläreunaa. Kävin katsomassa taloa Etelä-Ängbyssä (funkis tietenkin) ja heillä oli sellaiset - erittäin tyylikkäät.

15 mm paksut, hieman yli 100 mm korkeat.

Mitä tulee kattolistaan, näyttää siltä että toivo on täysin mennyttä. Ne kattolistat, jotka olivat tässä talossa, eivät todennäköisesti ole enää uusissa tuotannossa - harmi! En kuitenkaan luovuta vaan etsin jatkuvasti...

Kyllä, mutta heillä ei itse asiassa ole liikaa listoja, kun tarkastellaan asiaa. Toki, sileitä jalkalistoja on saatavilla useissa materiaaleissa, mutta ei kovin monessa koossa - enimmäkseen "vuokratalo"-formaatissa, kooltaan pieniä.

Utua kuinka se meni, löysittekö hyvän toimittajan lattialistoille, kattolistoille ja ehkä ikkunahelmoille funkisstilissä?

Olemme antaneet kunnostaa vanhat puusepäntyöt niin pitkälle kuin mahdollista vanhassa funkistalossamme, mutta valitettavasti paljon on vaihdettava. Ja myös minä olen googlannut läpi useimmat yllä olevista linkeistä, ja kuten te totesitte, kaikilla on talonpoikaistyyli, ei funkista. Modernit ruiskumaalatut (?) pienet hauraat listat ovat liian tylsiä.

Ehkä jokin puusepänliike on ehtinyt erikoistua tähän sen jälkeen, kun ketju aloitettiin? *toivotaan* :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.