Aion tiivistää joitakin epäilyttäviä rakoja ikkunapelti- ja julkisivun välillä ja mietin, mitä tyyppiä massa/liima minun pitäisi käyttää. Vaihtoehtoja on niin paljon. Voisiko tämä olla hyvä tai onko teillä muita vinkkejä?
http://www.clasohlson.com/se/Byggfog-Casco/34-9337#moreinfo

millaisessa talotyypissä asut?
Tegelhusissa käytetään usein laastia. Puutaloissa ei tiivistetä julkisivupaneelin ja vesipellin välistä.

Se on juuri mitä sinun pitäisi saada.

simon_isacsson sanoi:
missä talotyypissä asut?
Tiilitaloissa käytetään usein laastia. Puuomakotitaloissa ei tiivistetä paneelin ja ikkunapellin väliä.
Ellei pelti ole upotettu smygiin, eli pelti menee sisään smygien väliin ilman uritusta, se tulisi tiivistää saumalla smygin ja peltireunan väliin.

verktygsgurun sanoi:
Jos ei bleck ole asennettu smyygin sisälle eli bleck menee smyygien väliin ilman uritusta, se tulee tiivistää saumalla smyygin ja bleckin päädyn välille.
Aivan niin on tilanne minun puutalossani. Eikö ole olemassa jonkinlainen rakennusstandardi, että bleck asennetaan smyygeihin? joka tapauksessa niin ei ole tehty ja uskon ettei se ole täysin tiivis. Ja kiitos, että vahvistit, että juuri Clas O:n tahna on se, mitä tarvitsen! :thumbup:

Fredric1 sanoi:
Juuri näin on laita minun puutalossani. Eikö olekaan jonkinlainen rakennusstandardi upottaa säleitä smygeihin? joka tapauksessa he eivät ole tehneet sitä ja uskon, ettei se ole täysin tiivis. Ja kiitos kun vahvistit, että Clas O:ssa oleva kitti on se, jonka minun pitäisi hankkia! :thumbup:
Standardista en tiedä, mutta upotetuilla ikkunapeltilistoilla se näyttää enemmän työstetyltä. Ongelma on kuitenkin rakennustyömailla, koska nykyään kaiken on oltava niin nopeaa, että jos tehdään leikkuu, se jää puhtaaksi/maalaamattomaksi, mikä luonnollisesti tekee siitä kestämättömän pidemmän päälle. Minä ja minun peltiseppäni suosimme, että pellit asennetaan smygejen väliin tämän takia. (Tiivistettynä saumamassalla)

Nostan ketjun esiin tietyn horroksen jälkeen, koska minulla on täsmälleen sama ongelma, ikkunapellit on asennettu smyykien väliin kunnolla väljästi.

Mitä foorumi sanoo Bilteman Akryylitiivistyksestä?
Akryylifuge - Biltema.se

Rickard.
Pidän todella MS-polymeeritiivisteestä näkyville tiivistyksille. Se on melkein yhtä helppoa saada siistiksi kuin rakennussilikoni, mutta se on maalattavissa ja vaikuttaa yleisesti ottaen olevan hieman parempi kaikessa.

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.