Hei

Minun on tarkoitus ripustaa asioita seinille uudessa vuokra-asunnossani, mutta en ymmärrä, mitä materiaalia tämä on ja mitä tulppaa/ruuvia minun pitäisi käyttää. Talo on rakennettu 1930-luvulla. Luulen ehkä, että se on jonkinlaista betonia ja "slagg"? Siinä on ontelo noin 1 cm betonin jälkeen ja sen sisällä on tyypillisesti "soraa".

Tämä oli, kun aion ripustaa peilin, jossa on kaksi pidikettä takana, joten olin ajatellut laittaa kaksi ruuvia muovitulpilla.

• Seinä, jossa on reikä; reiässä näkyy betonia ja kiviaineksen kaltaista materiaalia. Pinkkiä ja kuvioitua paperia reiän alla.
  • Seinässä porattu reikä, jonka alapuolella on pahviin kerättyä karkeaa kiviaineista jätemateriaalia.
Voidaan olettaa, että seinä on rakennettu useista eri materiaaleista kerroksittain. Todennäköisesti ulkokerros koostuu rappauksesta. Ydin voi olla puuta (eli lankku), tiiliä, kevytbetonia tai betonia. Myös muut muurausmateriaalit ovat mahdollisia. Rappaus (sementti/kalkki + hiekka) on pehmeää, betoni on erittäin kovaa. Homogeeniset betoniseinät, joita löytyy moderneista taloista, ovat harvinaisia 30-luvun taloissa. Ripustustavan valinta riippuu siitä, mistä materiaalista seinä on tehty. Konsultoi jotakuta, jolla on enemmän kokemusta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.