Hei!

Aion asentaa noin 215 neliömetriä kipsilevyjä kevytbetonille (siporex).

Voiko suoraan ruuvata kevytbetoniin esimerkiksi kipsiruuvilla ilman että se lohkeaa?

Mikä kiinnitysmassa on kätevin, halvin ja tekee työn yhdessä ruuvin kanssa?

Sain juuri Hornbachilta vinkin käyttää Casco Husfix Rapid, mutta olen sitä mieltä, että se on melko kallis (575kr 10kg säkki). Sekä että minun täytyy ruuvata plugilla. Minusta se kuulostaa hieman liioittelulta, mutta en ole tehnyt sitä ennen!

Ystävällisin terveisin,

Aleks

A
Z Zekovski sanoi:
Hei!

Aion asentaa noin 215 neliömetriä kipsilevyjä kevytsoraharkolle (siporex).

Voiko ruuvata suoraan kevytsoraharkkoon, esimerkiksi kipsiruuvilla, ilman että se halkeaa?

Mikä kiinnitysaine on kätevin, halvin ja tekee työn yhdessä ruuvin kanssa?

Olen juuri saanut vinkin Hornbachilta käyttää Casco Husfix Rapid, mutta mielestäni se on melko kallis (575kr 10kg säkki. Lisäksi minun täytyy ruuvata tulpan kanssa. Kuulostaa hieman liioittelulta, mutta en ole koskaan tehnyt tätä aiemmin!

Ystävällisin terveisin,

Aleks
Yleisesti liimataan kipsilaastilla, sitä löytyy kaikista rakennuskaupoista..

https://www.bauhaus.se/gipsbruk-norgips-25-kg

• Tykkään
Zekovski
  • Laddar…
Rejäl sanoi:
Yleensä kiinnitetään kipsilaastilla, jota löytyy kaikista rakennusliikkeistä.

[linkki]
Juuri niin, mielestäni on kummallista, että Hornbach ei myy Norgipsin kipsilaastia, vaikka he myyvätkin heidän kipsilevyjään 😅

A
Z Zekovski sanoi:
Juuri niin, on kummallista, että Hornbach ei myy Norgipsin kipsilaastia, vaikka he myyvät heidän kipsilevyjään 😅
Eikö heillä ole Finjan valikoima, joten heidän kipsilaastinsa pitäisi toimia myös...

• Tykkään
Zekovski
  • Laddar…
En ymmärrä heidän hakukonettaan. En saa mitään konkreettista esille, kun etsin "rätt" sanaa..

Kaksinkertainen kiinnitys tavallisella kiinnitysaineella tai kipsilaastilla

• Tykkään
Zekovski
  • Laddar…
A
Z Zekovski sanoi:
En ymmärrä heidän hakukonettaan. En löydä mitään konkreettista kun etsin "oikeita" sanoja..
Gipsputs kutsuvat sitä..

En tiedä onko se yhtä hyvä tai käyttäytyy kuin puts?

• FINJA-gipsipussin tuotekuva, 25 kg, sisäkäyttöön. Näyttää pakkauksen, jossa on oranssi koristekuva ja tuotetiedot.
  • Tykkään
Zekovski
  • Laddar…
Z Zekovski sanoi:
En ymmärrä heidän hakukonettaan. En löydä mitään konkreettista, kun etsin "oikeita" sanoja...
hakea sanaa gypsum

• Tykkään
Zekovski
  • Laddar…
Rejäl sanoi:
Gipsputs kallar dom det..

Vet inte om den dock är lika bra eller om den beter sig som puts?
Näin sen ja olen yhtä kysyväinen kuin sinä 🤔

• Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
F Fjonken sanoi:
hae gypsum
Haluatko yrittää kuvata mitä tarkoitat uudestaan? 😅

A
Kipsilaasti ja gypsum ovat erittäin tahmeita ja tarttuvat melkein mihin tahansa, mutta kysymys on, kuinka Finjan kipsilaasti on..

Z Zekovski sanoi:
Haluatko yrittää kuvata, mitä tarkoitat, uudelleen? 😅
F Fjonken sanoi:
etsi gypsum
Minä se olen joka on hidas, huomasin juuri!

Peter2400 Peter2400 sanoi:
Sen pitäisi onnistua yhtä hyvin kiinnitysmassalla, hieman edullisemmin
[linkki]
Taidan käyttää tätä. Onko sinulla hyvää vinkkiä ruuveista tähän ja sopiiko kipsilevyruuvi suoraan siporexiin?

Tämän tein 20 vuotta sitten. Luulen, että puhuin silloin Weberin kanssa. Tuki sanoi silloin, mutta ei halunnut sanoa sitä virallisesti ja taata tulosta, että paras ja halvin (silloin) oli käyttää laastia. Jossain päin tätä foorumia lukee mitä käytin, mutta en itse muista. Levittelin sitä isolla kampafinillä (10mm ehkä?) ja sitten levy painettiin paikalleen. Se on yhä seinällä.

Edit. Virallinen vastaus oli Serpo 616, se tuote on yhä olemassa. Mutta, kuten sanottu, käytin jotain laastia, joka käytännössä oli sama asia, mutta paljon halvempaa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Zekovski
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.