Y
Olisitteko valinneet vanerin seinälevyiksi, jos saisitte valita mdf:n ja vanerin välillä?

onko olemassa erilaisia vanerityyppejä ja mitä kannattaisi silloin käyttää?

Mitä pintakäsittelyä olit ajatellut käyttää?

Vaneri on saatavilla monissa eri muodoissa ja lajikkeissa. Kallein variantti on nimeltään K-plyfa, jossa K tarkoittaa konstruktion... se on kerrosliimattu, mikä tekee siitä erittäin vääntöpysyvän, ja sitä voidaan käyttää kantaviin rakenteisiin, joissa halutaan vääntövakaus... Olen asentanut sellaista koko autotallini, koska se kestää "raskaita" hyllyjä jne. Sitten on tavallinen vaneri, joka on halvempaa, mutta silloin menetetään vääntöjäykkyys ja se on hieman huokoisempaa, mutta täysin funkis seinissä, mieluiten kipsilevyllä päällystettynä. En laittaisi MDF:ää seinärakenteeksi sen herkkyyden, painon ja hinnan vuoksi... se on kuitenkin hyvä käyttää esimerkiksi upotettujen hyllyjen tai huonekalurakenteiden rakentamiseen... :)... En ole ammattilainen kuitenkaan :)... mutta ääneni menee VANERILLE!!! / M d^_^b

Y
Ne tulee olemaan sisäseinälevyinä talossa, ne pohjustetaan ja sitten tasoitetaan tapettia varten.

-ne tulevat korvaamaan muutamia masonite-levyjä

Miksi ei kipsiä?

• Tykkään
Rödastaten
  • Laddar…
Ei kumpikaan. Tapetoidaan kipsiin.

Y
koska ainoa saatavilla oleva ulkokipsilevy on oikean paksuinen, mutta kukaan, edes valmistajat, eivät uskalla suositella sen käyttöä sisätiloissa. (masoniitin paksuus on 9,8 mm)

Maalari valitti tästä myös, mutta myönsi, että se oli mahdollista, kaikki vanhemmat talot sisälsivät elävät levyt ja niillekin voi saada hyvän pinnan.

Jos paksuus on ratkaiseva, miksi ei playwood 4 mm + 6 mm ROT-kipsi = 10 mm. Et saa suurempaa roikotuskykyä raskaammille hyllyille sillä ratkaisulla, mutta se saattaa toimia.

Y
jotkut ovat kirjoittaneet, että niin ohuet kerrokset eivät onnistu hyvin.

sekä - miksi minun pitäisi tehdä siitä monimutkaisempaa. tämä kipsihysteria "vain siksi". Koko taloni on sekä maalattu että tapetoitu, yhdessä monien muiden talojen kanssa, joissa on "elävät" seinät. Onnistuu se, joten voinhan minä ostaa 10mm mdf:ää tai vaneria.

-mukaan vanhaan keskusteluun ihmiset kirjoittivat, että vaneri oli parempi, koska ruuvit eivät halkeile levyjä samalla tavalla kuin muut. onko muita eroja, joita voisi miettiä?

MDF-levyä ei laiteta seinälle. :) Sen sijaan vaneri tai OSB käytetään parantamaan ripustamisominaisuuksia (välttyy proppaamiselta), mutta näitä käytetään yleensä aina yhdessä kipsin kanssa. Lastulevyä on saatavilla 10mm ja sille voi tapetoida.

Yrrol, minulla ON "lastulevy" talo, mutta olen kyllästynyt siihen, että tapettien kiinnittäminen on vaikeaa (pitää levittää liimaa sekä seinään että tapettiin), joten olen aloittanut "puhdistuksen" ja asetan kipsilevyä lastulevyn päälle TAI asetan vaneria pystypalkkien väliin ja sitten kipsilevyn siihen päälle. On PALJON mukavampaa saada jokin pinta sitten kipsilevyn päälle.

Ymmärrän maalariasi, joka valittaa. Voi miettiä, miksi käytetään juuri kipsiä

Protte

Y
9,8mm masonit.... plus vähän tapettia ja kipsiä...
silloin minun pitäisi ostaa 9mm vaneria ja pohjustaa sekä tasoittaa loput, sen sijaan että riskeeraan kohtalon 10mm levyllä, joka maksaa kaksinkertaisen - luulisin..

Ja tämä tapettien kanssa, eiväthän tapetit suoraan levyyn kiinnity, ne kiinnittyvät tasoitteeseen, ja tasoite varmaankaan ei muutu riippuen siitä, mihin se kiinnittyy? toisin sanoen tapettien pitäisi kiinnittyä yhtä hyvin riippumatta levystä, koska tapetti kiinnittyy tasoitteeseen..

Y
4 mm + 6 mm ROT-kipsi = 10 mm...

Niin ohuet kerrokset... täyttääkö vaneri silloin mitään tehtävää? ja täytyihän levyjen väliin liimata sitten? eikö ole riski, että 6 mm kipsi menee helposti palasiksi?

Varmista vain, ettet käytä öljykarkaistua levyä pintakerrokseen. Minä käyttäisin lastulevyä sinun tilanteessasi. Käytä ruuveja, joissa on "dyckertskalle", niin pakkelointi on hauskempaa. Meillä on lastulevyä koko alakerrassa, ja kun vain oppii, miten materiaali elää vuodenaikojen mukaan, tapetointi helpottuu. Yksi juttu on, että AINA tulee saumata tapetti levyn saumakohtiin, koska muuten se halkeilee tai kuplii. Jos värjää seinän, tavallinen akryylimassa toimii hyvin sauman pakkelointiin. Tapetoinnissa on kauneinta jättää saumat kokonaan pakkeloimatta.

Juuri siksi laitan kipsin.

Protte

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.