Heippa.
Olen vaihtanut muutamia ikkunoita kotona ja tarvitsisin jonkin listan parin uuden kiinteän Elitfönster-ikkunan väliin. Onko kukaan ratkaissut tämän tyylikkäällä tavalla? Leveä tai kapea lista?

Kaksi uutta kiinteää ikkunaa asennettuna, väliin tarvitaan lista. Puu- ja ikkunakehys näkyvät, lista puuttuu.

A
Makuja on monia toki, itse olisin varmaankin laittanut kätevän valkoisen saumalistan 8*27 tai 8*33, riippuen raosta:)

• Tykkään
Christian Ek ja 1 muu
  • Laddar…
Eikö niitä voi vetää yhteen sen sijaan? Olisi tullut huomattavasti siistimpi. Sitten olisit vain voinut laittaa vähän sauma-ainetta väliin tiivistämään.

He istuvat yhdessä niin paljon kuin mahdollista ja samaan aikaan on heillä drev.

Näköala ikkunasta koivumetsään ja järvelle, puuportaat ikkunan sisäpuolella.
Ehdotus

• Tykkään
fremax ja 1 muu
  • Laddar…
Christian Ek Christian Ek sanoi:
Hei vaan.
Olen vaihtanut muutaman ikkunan kotona ja tarvitsisin jonkin listan parin uuden kiinteän Elitfönster-ikkunan väliin. Onko joku ratkaissut tämän tyylikkäällä tavalla? Leveä vai kapea lista?

[kuva]
Herätän ketjun eloon, minulla on sama ongelma. Miten ratkaisit sen? Liimasitko listan? Millä, jos niin?
Ongelmani on ulkona, katon alla lasitetulla terassilla ikkunoiden ja ovenkarmin välissä.

• Valkoinen ovenkarmi, jossa eristettä näkyvissä, sijaitsee lasitetulla terassilla ikkunan ja oven välissä.
S scopett sanoi:
Kohotan ketjun taas esiin, minulla on sama ongelma. Miten ratkaisit sen? Liimasitko listan? Jos niin, millä?
Ongelmani on ulkona, katetulla lasitetulla terassilla, ikkunan ja ovikaarmin välissä.
Ovi ja ikkuna eivät näytä olevan samalla korkeudella. Sitten, mitä listalla peitetään riippuu vähän siitä, miltä reunat muuten näyttävät jne.

Ihanaa, että olet tarkkanäköinen, mutta eipä tuossa ratkaisussa ollut juurikaan ideaa.

S scopett sanoi:
Herätän ketjun eloon, minulla on sama ongelma. Miten ratkaisit sen? Liimasitko listan? Millä jos näin
Ongelmana on ulkona, katoksessa lasitettu terassi ikkunoiden ja ovenkarmin välissä
Minulla oli suurin piirtein samat edellytykset ulko-oveni ja sivulasin kanssa. Olen vain kiinnittänyt listan dyckertillä (pistooli). Ei lainkaan liimaa ja se on pysynyt hyvin 3 vuotta ainakin. Ytterovi ja sivuvalo, johon on kiinnitetty lista dyckert-nauloilla ilman liimaa.

• Tykkään
scopett
  • Laddar…
Tyylikästä tuli
Mutta ongelma tässä on alumiinikehykset molemmilla puolilla ja vain veto välissä. Tai jaksaisiko naulapyssy mennä läpi alumiinista, jos sinulla oli sellainen?
Puun alla on alumiinikehys

Eikö ovikarmin ja ikkunakarmin välissä ole etäisyyspaloja, joihin voi naulata?
On yksi tapa tehdä se voidakseen kiinnittää listoja.

S scopett sanoi:
Hienolta näyttää
Mutta ongelmana tässä on alumiinikehykset molemmilla puolilla ja vain vetohihna välissä. Jaksaisiko naulapyssy mennä alumiinin läpi, jos sinulla oli se mukana?
Puun pitäisi olla alumiinikehyksen alla.
Ahaa, se osa meni ohi.
Ei, minun heikot naulat eivät todennäköisesti mene alumiinin läpi. Varmasti on vahvempia, mutta se on minun taitojeni ulkopuolella.

Olen panostanut siihen, että liimaan listan kiinni sinun tapauksessasi.
Vaihtoehtoisesti muutama pienempi ruuvi (valkoiset ikkunapelkistyysruuvit?), joita ei huomaa jälkeenpäin.

• Tykkään
scopett
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.